וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)

סימן רע? החברות הלא רווחיות כובשות את וול סטריט

מניות של חברות לא רווחיות עלו ב-36% בממוצע מאז אפריל וניצחו את החברות הרווחיות, בעוד המשקיעים הפרטיים חוזרים למניות ספקולטיביות לראשונה מאז מניות המם של 2021

אדיר בן עמי | (6)

חברות ללא רווחים מובילות את הראלי הנוכחי בבורסה האמריקאית. מבין 14 החברות שעלו יותר מ-200% מאז תחילת אפריל, עשר מהן לא מייצרות רווחים כלל. בד בבד, 858 החברות ללא רווחים במדד ראסל 3000 זינקו בממוצע ב-36%, תוצאה שעולה על הביצועים של החברות הרווחיות.


אוויסAvis Budget Group -0.9%  , חברת השכרת הרכב, זינקה ב-188% מאז אפריל. קרוואנהCarvana -8.15%  , מוכרת הרכבים המשומשים, עלתה ב-98% באותה תקופה. איווהAeva -3.86%  , המפתחת חיישני לידאר לרכבים אוטונומיים, זינקה ב-457%. כל השלוש חברות מפסידות כסף באופן עקבי.


הדמיון לתקופת מניות המם לא מקרי. אותה תופעה של מרדף אחר מניות ספקולטיביות, אותו פחד מלפספס הזדמנויות, ואותה נטייה לקנות בשפל ולא להסתכל אחורה. ההבדל הוא שהפעם זה לא בא על רקע של ריביות אפס וחבילות תמיכה ממשלתיות, אלא מתוך אופטימיות לגבי מדיניות כלכלית מתונה יותר ונתונים חזקים מהצפוי.

החזרה למניות ספקולטיביות

המדד של גולדמן זאקס למניות המועדפות על המשקיעים הפרטיים קבע שיא חדש לראשונה מאז נובמבר 2021. באותה תקופה הגיעו מניות המם לשיא, לפני שקרסו בעקבות העלאות הריבית של הפד. כעת, עם ציפיות להורדת ריביות, המשקיעים הקמעונאיים חוזרים למניות ספקולטיביות.


ברשימת המניות הנסחרות ביותר בפלטפורמת אינטראקטיב ברוקרס מופיעות חברות כמו Cyngn, יצרנית רכבים תעשייתיים אוטונומיים עם מכירות זניחות ושווי שוק של פחות מ-100 מיליון דולר. המניה כמעט שילשה את עצמה בשלושה חודשים, אך עדיין יורדת כמעט 90% מתחילת השנה.


הראלי הספקולטיבי הנוכחי הוא חלק מהתרחבות רחבה יותר מעבר למניות הטכנולוגיה הגדולות שהובילו את השוק השנה. זה לא בהכרח מפתיע לראות שהמגזרים שנפגעו הכי קשה בירידות גם מובילים בעלייה, אבל תקופות ארוכות של ספקולציות בדרך כלל מסתיימות רע. ההיסטוריה מלמדת שכשאיכות המניות יורדת ורמת הספקולציות עולה, התיקון בדרך כלל לא רחוק.


תרחיש הזהב

הסנטימנט השורי נתמך על ידי האופטימיות שממשל טראמפ יינקט גישה מתונה יותר במסחר בינלאומי, מה שמפחית חששות לגבי הכלכלה והאינפלציה. הנתונים הכלכליים חזקים מהצפוי שוב ושוב. דוח התעסוקה של יוני הראה שהצמיחה במשרות נמשכת בקצב יציב, בעוד שיעור האבטלה ירד ל-4.1% מ-4.2%, בניגוד לתחזיות שצפו עלייה.

קיראו עוד ב"גלובל"


זהו נתון נוסף התומך בתרחיש הזהב שעליו מהמרים המשקיעים למחצית השנייה: צמיחה חזקה, אינפלציה נמוכה והורדות ריבית. ה-S&P 500 והנאסד"ק סגרו בשיאים חדשים ביום חמישי לקראת סוף השבוע הארוך. פתאום, משקיעים שפחדו לפני כמה חודשים חוששים רק מלפספס עוד רווחים.


רק שלושה חודשים אחרי שהמשקיעים הפרטיים היו הכי פסימיים מאז 2009, הם חוזרים להשקעות ספקולטיביות. המשקיעים המוסדיים חזרו למניות הטכנולוגיה הגדולות כמו אפל, אמזון ומיקרוסופט, בעוד שהמשקיעים הפרטיין מתמקדים במניות בסיכון גבוה.


המשקיעים שקנו במהלך הירידות זוכים לתשואות גבוהות השנה. הם נהרו לקרנות ממונפות, כולל הקרן הגדולה ביותר מסוג זה - ProShares UltraPro QQQ של אינבסקו, שדיווחה על זרימות יומיות שיא בתחילת אפריל. הקרן, שמטרתה לשלש את התשואה היומית של נאסד"ק 100, עלתה יותר מ-100% מאז 8 באפריל.


יותר חדשני = יותר כסף ספקולטיבי

הטכנולוגיות החדישות ביותר מושכות את הכסף הספקולטיבי. חברות בינה מלאכותית, רכבים אוטונומיים, טכנולוגיות בלוקצ'יין וביוטכנולוגיה מתקדמת מקבלות הערכות שוק שלא תמיד מתיישבות עם המציאות העסקית הנוכחית שלהן. המשקיעים מהמרים על עתיד שבו הטכנולוגיות האלה יהפכו למקורות רווח משמעותיים, גם אם הדרך עדיין ארוכה.


האנליסטים בוול סטריט מזהירים מפני הסיכונים במגמה הנוכחית. ההשקעות במניות ללא רווחים אמנם יכולות להניב תשואות גבוהות בטווח הקצר, אך ההיסטוריה מלמדת שהתשואות הגבוהות בדרך כלל לא נמשכות זמן רב. בטווח הארוך, שווי המניות נקבע לפי היכולת של החברות לייצר רווחים בפועל, לא לפי ציפיות השוק או הערכות עתידיות. למרות שחלק מהמניות הספקולטיביות יכולות לזנק גבוה, המשקיעים צריכים להיות מודעים לכך שהבסיס לשווי החברות נשאר הרווחיות בפועל.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 07/07/2025 07:07
    הגב לתגובה זו
    ספטמבר גג.וולסטריט מנפחת את הבועה ומעודדת את החלום
  • בכלללא מפולת..סתם קריסה של 99.98 אחוז בלבד. (ל"ת)
    אנונימי אנו בנו 10/07/2025 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יחזקאל 07/07/2025 04:25
    הגב לתגובה זו
    השוק אכן יקר מדיי S
  • 3.
    אנונימי 06/07/2025 23:57
    הגב לתגובה זו
    מדרון חלק
  • 2.
    דורון 06/07/2025 21:47
    הגב לתגובה זו
    תישן עם אלה שחס ושלום הדוב לא יבוא לך בחלום
  • 1.
    על זה נאמר מלכודת דבש (ל"ת)
    קש 06/07/2025 20:29
    הגב לתגובה זו
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

טסלה
צילום: טוויטר
דוחות

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק

ענקית הרכבים החשמליים עקפה את תחזיות ההכנסות אך פספסה את ציפיות הרווח למניה. המשקיעים ממתינים לעדכונים על שירותי הרובוטקסי, בעוד החברה מתמודדת עם השפעת ביטול הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ועם אתגרי השוק הגלובליים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלהTesla -0.82%   פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.

המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.


החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.


מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.

בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.