אפסייד של 49% לטבע; לידר שוקי הון בהמלצת "תשואת יתר"
לאחר פרסום דוחות חיוביים ותוכנית התייעלות מרשימה - בלידר מעדכנים את טבע ב"תשואת יתר", ומורידים את מחיר היעד מ-30 דולר ל-26, סבינה לוי מנהל מחלקת המחקר בלידר מציינת: "אנו ממשיכים להמליץ על טבע בתשואת יתר, ומעדכנים את מחיר היעד שלנו ל-26 דולר (לעומת 30
דולר בהמלצה הקודמת), על מנת לגלם את הגברת הסיכון הרגולטורי וחוסר הבהירות בנוגע השלכות המכסים על ענף הפארמה הגלובלי בעתיד"
טבע טבע -0.87% פרסמה אתמול את דוחות הרבעון הראשון של 2025 עם תוצאות טובות מהצפוי בשורת הרווח, כשהכנסות החברה עמדו על 3.9
מיליארד דולר והרווח הסתכם ב-52 סנט למניה - מעל צפי האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה. לצד התוצאות, טבע עדכנה כלפי מעלה את תחזית הרווח לשנה כולה.
סבינה לוי, מנהלת מחלקת המחקר בלידר שוקי הון, מתייחסת באופן חיובי לדוחות וטוענת כי התוצאות
שפרסמה טבע היו טובות מהצפוי, במיוחד לאור העלאת תחזית הרווח לשנת 2025. לדבריה, גולת הכותרת של הדוחות הייתה ההכרזה על תוכנית ההתייעלות הנרחבת, שתוביל לחיסכון נטו של כ-700 מיליון דולר בהוצאות עד סוף 2027. לוי מציינת כי התוכנית, שתתחיל להשפיע כבר במחצית השנייה
של השנה, תאפשר לטבע להגדיל את ה-EBITDA במהלך השנים 2026-2027, הן במונחים כספיים והן כשיעור מההכנסות.
לוי מדגישה כי התוכנית תסייע לטבע להגיע ליעד רווח תפעולי של 30% עד 2027, למרות אובדן ההכנסות ממכירת gRevlimid והגברת גובה ההנחות
על Austedo במסגרת ה-IRA. לדבריה, המאמצים של הנהלת טבע לשפר את השקיפות מול השוק והצעדים שננקטים להבטחת צמיחה ברווחיות בשנים הקרובות מוערכים לחיוב. היא רואה פוטנציאל משמעותי לשיפור בתזרים המזומנים בשנים הבאות, במיוחד אם טבע תצליח לשלב את ההתייעלות עם גידול במכירות
המוצרים האינובטיביים.
לוי מדגישה כי הירידות במניית טבע בחודשים האחרונים אינן מוצדקות, ומאמינה כי השוק לא מתמחר כראוי את הפוטנציאל של החברה להגדיל את הרווחיות באמצעות ההתייעלות וכניסה לשוק התרופות החדשניות. עם זאת, לאור הסיכונים הרגולטוריים והחששות ממדיניות המכסים האמריקאית על ענף הפארמה, לידר שוקי הון מעדכנת את מחיר היעד של טבע ל-26 דולר, לעומת 30 דולר בהמלצה הקודמת - אפסייד של 49% לעומת המחיר הנוכחי בוול סטריט (17.4 דולר). על אף השינוי במחיר היעד, לוי ממשיכה להמליץ על מניית טבע בתשואת יתר, מתוך אמונה כי התהליכים האסטרטגיים של החברה יניבו פירות בטווח הארוך.
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- האם טבע היא הזדמנות? סמנכ"ל הכספים של טבע: “הוכחנו שהאסטרטגיה שלנו עובדת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מציינת כי השגת יעד הרווח התפעולי של 30% והמשך הורדת המינוף יאפשרו לטבע לשפר את תזרים המזומנים הפנוי - מהלך שיתרום לשיפור מעמד החברה בשוק. "לאור האמור, אנו ממשיכים להמליץ על טבע בתשואת יתר, ומעדכנים את מחיר היעד שלנו ל-26 דולר (לעומת 30 דולר בהמלצה הקודמת), על מנת לגלם את הגברת הסיכון הרגולטורי וחוסר הבהירות בנוגע השלכות המכסים על ענף הפארמה הגלובלי בעתיד"
טבע ממשיכה להתמקד במוצרים אינובטיביים כדי
לצמצם את תלותה בגנריקה, עם דגש על תרופות מובילות כמו Austedo, Ajovy ו-Uzedy. בנוסף, החברה מקדמת פיתוחים ביוסימילריים נוספים, כמו SELARSDI ו-Duvakitug, שעשויים לתרום משמעותית להכנסות בשנים הקרובות. למרות החששות הרגולטוריים, טבע מציגה יציבות פיננסית עם ירידה
משמעותית בחוב, שעמד בסוף הרבעון על כ-16.65 מיליארד דולר - קיטון של יותר ממיליארד דולר לעומת סוף 2024 (17.78 מיליארד). בלידר שוקי הון מדגישים כי יישום מוצלח של התוכנית, לצד שיפור במכירות המוצרים החדשניים, עשויים להפוך את טבע שוב לשחקנית מובילה בשוק הביו-פארמה.
.
- 2.אנונימי 08/05/2025 19:44הגב לתגובה זוהמליצו על כיל ב110 והיא ירדה ל11 ומאז לא התאוששה אין לסמוך עליהם
- 1.בקרוב טבע תתחיל לחלק דיוידט (ל"ת)רועי 08/05/2025 16:07הגב לתגובה זו
- dw 08/05/2025 19:50הגב לתגובה זוגם אם החוב מצטמצם הוא עדיין בהיקף משמעותי ונכון יותר מצד טבע להמשיך להורידו ואף לקבל העלאת דירוג מ BB ל BBB. זה יקל עליה למחזר ולפרוש את החוב לטווח ארוך יותר ואז גם לחזור ולחלק דיבידנד.לכן אין מצב שיחלקו ב 25. ב 26 זו תהיה הפתעה. ב 27 כבר הרבה יותר סביר.
- דיבידנד ולא דיבידנט (ל"ת)מכבי דנט חחח 08/05/2025 19:44הגב לתגובה זו
- דיביזוב (ל"ת)אנונימי 02/06/2025 17:52

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
