פרוטרום ממשיכה לצמוח - הכפילה את הרווח הנקי ב-2004
חברת פרוטרום העוסקת בפיתוח, יצור ושיווק של תמציות טעם (Flavors) וחומרי גלם, ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה זו השנה החמישית ברציפות. הבוקר דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי והשנתי של 2004.
מדוחות החברה עולה כי המכירות השנתיות הסתכמו ב-196.8 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת 2003, בה הסתכמו המכירות ב-143 מליון דולר. גידול זה הושג בתעשייה אשר גדלה בשיעור ממוצע של בין 2% ל 4% לשנה. מכירות פרוטרום ברבעון הרביעי של 2004 הסתכמו ב-56.9 מליון דולר, גידול של 39.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו המכירות ב-40.8 מליון דולר.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול חד ברווח הנקי ב-2004 שעלה בשיעור של 105.6% והסתכם ב-18.3 מליון דולר לעומת 8.9 מליון דולר בשנת 2003. הרווחיות הנקייה עלתה אף היא, והגיעה ל-9.3% לעומת 6.2% בשנת 2003. הרווח הנקי לרבעון הרביעי גדל אף הוא בשיעור והסתכם ב-4 מיליון דולר, לעומת 1.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2003, גידול של 134.4%. הרווחיות הנקייה גדלה אף היא והגיעה ל 7.0% לעומת 4.2% ברבעון הרביעי של 2003.
במהלך המחצית השנייה של שנת 2004 השלימה פרוטרום את רכישת פעילות ה-Food Systems של חברת IFF באירופה. במסגרת פעילות ה-Food Systems מפותחות ומיוצרות תערובות ייחודיות של פירות ומוצרים טבעיים אחרים המשמשים כחומרי טעם טבעיים למגוון רחב של מוצרי מזון.
רכישת הפעילות הרחיבה באופן משמעותי את בסיס לקוחות המזון של פרוטרום, בעיקר, הרב-לאומיים הגדולים, את הפריסה הגיאוגרפית שלה באירופה, לרבות כניסה למדינות חדשות ואת סל המוצרים שלה, כולל מוצרים ייחודיים המשלבים תמציות טעם, רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים ו-Food Systems. הרכישה חיזקה מהותית את תחום התמציות המלוחות (Savory) שהינו פלח שוק צומח בשוק המזון, ושאותו פועלת פרוטרום לחזק.
פרוטרום מעריכה, כי הפעילות שנרכשה תשמש למינוף וחיזוק מהותי של מעמדה כספק מוביל של פתרונות מקיפים ? טעימים, טבעיים ובעלי תכונות בריאותיות ? עבור יצרני המזון המובילים בעולם.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
