פרוטרום ממשיכה לצמוח - הכפילה את הרווח הנקי ב-2004

הסתכם ב-18.3 מליון דולר לעומת 8.9 מליון דולר ב-2003. המכירות השנתיות הסתכמו ב-196.8 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת 2003, בה הסתכמו המכירות ב-143 מליון דולר
דרור איטח |

חברת פרוטרום העוסקת בפיתוח, יצור ושיווק של תמציות טעם (Flavors) וחומרי גלם, ממשיכה להציג שיפור בתוצאותיה זו השנה החמישית ברציפות. הבוקר דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי והשנתי של 2004.

מדוחות החברה עולה כי המכירות השנתיות הסתכמו ב-196.8 מיליון דולר, גידול של 37% לעומת 2003, בה הסתכמו המכירות ב-143 מליון דולר. גידול זה הושג בתעשייה אשר גדלה בשיעור ממוצע של בין 2% ל 4% לשנה. מכירות פרוטרום ברבעון הרביעי של 2004 הסתכמו ב-56.9 מליון דולר, גידול של 39.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו המכירות ב-40.8 מליון דולר.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על גידול חד ברווח הנקי ב-2004 שעלה בשיעור של 105.6% והסתכם ב-18.3 מליון דולר לעומת 8.9 מליון דולר בשנת 2003. הרווחיות הנקייה עלתה אף היא, והגיעה ל-9.3% לעומת 6.2% בשנת 2003. הרווח הנקי לרבעון הרביעי גדל אף הוא בשיעור והסתכם ב-4 מיליון דולר, לעומת 1.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2003, גידול של 134.4%. הרווחיות הנקייה גדלה אף היא והגיעה ל 7.0% לעומת 4.2% ברבעון הרביעי של 2003.

במהלך המחצית השנייה של שנת 2004 השלימה פרוטרום את רכישת פעילות ה-Food Systems של חברת IFF באירופה. במסגרת פעילות ה-Food Systems מפותחות ומיוצרות תערובות ייחודיות של פירות ומוצרים טבעיים אחרים המשמשים כחומרי טעם טבעיים למגוון רחב של מוצרי מזון.

רכישת הפעילות הרחיבה באופן משמעותי את בסיס לקוחות המזון של פרוטרום, בעיקר, הרב-לאומיים הגדולים, את הפריסה הגיאוגרפית שלה באירופה, לרבות כניסה למדינות חדשות ואת סל המוצרים שלה, כולל מוצרים ייחודיים המשלבים תמציות טעם, רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים ו-Food Systems. הרכישה חיזקה מהותית את תחום התמציות המלוחות (Savory) שהינו פלח שוק צומח בשוק המזון, ושאותו פועלת פרוטרום לחזק.

פרוטרום מעריכה, כי הפעילות שנרכשה תשמש למינוף וחיזוק מהותי של מעמדה כספק מוביל של פתרונות מקיפים ? טעימים, טבעיים ובעלי תכונות בריאותיות ? עבור יצרני המזון המובילים בעולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

עדי נוב, מנכ"לית בססח, צילום: שלומי יוסףעדי נוב, מנכ"לית בססח, צילום: שלומי יוסף
הוועידה הכלכלית

מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"

עדי נוב, מנכ"לית בססח בוועידה הכלכלית של ביזפורטל מדברת על תנאי התשלום במשק אבל אופטימית על העתיד: המחצית השנייה של 2026 תהיה תקופה של פריצה קדימה וצמיחה, וכעת זה הזמן לניהול סיכונים נכון על מנת להגיע אליה מוכנים ולנצל אותה

זיו וולף |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח בססח מתמקדת באחד הנושאים שהפכו להיות מורכבים ומעניינים מאוד בשנים האחרונות: ביטוחי סחר חוץ. עדי נוב, מנכ"לית בססח, מסבירה מדוע ניהול נכון של אשראי מסחרי הוא אחד המנועים הקריטיים לצמיחת החברות בישראל, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות גיאופוליטית וכלכלית.

"בססח הוקמה על ידי המדינה בשנות החמישים במטרה ברורה לתמוך ביצוא הישראלי, וממשיכה לשאת ייעוד זה עד היום. למרות שחלפו כמה עשורים מאז, המודל הבסיסי לא השתנה. החברה מבטחת את האשראי שחברות מעניקות ללקוחות שלהן, בארץ ובעיקר בחו"ל. מחצית מפעילותה מתמקדת ביצואנים ישראלים שפועלים מול רוכשים מעבר לים" מספרת נוב.

לדבריה, החוב של הלקוחות הוא אחד הנכסים הפחות מובנים אך המשמעותיים ביותר במאזני החברות. "כאשר עסקה מתבצעת בתנאי תשלום שוטף פלוס, הלקוח למעשה מקבל אשראי מהספק בלי משכנתא, בלי חתימה ובלי ריבית. במילים אחרות, כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה. בססח נכנסת לתמונה ומספקת רשת ביטחון: אם לקוח פושט רגל, נקלע לקשיים או שמתחולל אירוע מדיני שמונע ממנו להעביר את התשלום, החברה משלמת במקום החייב".

"בעשור האחרון יש חמש מדינות בעולם שבהן פשוט לא נשאר מטבע חוץ, ולכן היצואנים הישראלים לא קיבלו תשלום, למרות רצון טוב של החייבים. במקרה כזה הביטוח של בססח הוא ההבדל בין הפסד מוחלט לבין קבלת רוב הכסף. מעבר להגנה עצמה, המנגנון מאפשר לחברות לחדד את הפוקוס העסקי שלהן. כשלקוח חדש מגיע, לא תמיד ברור אם הוא באמת זקוק למוצר או לחילופין פשוט מחפש אשראי. לבססח יש היכולת לזהות זאת".

ספרי על השינויים באקלים העסקי בשנים האחרונות

"העולם העסקי נמצא בתקופה מורכבת: אי וודאות ביטחונית, ריבית שנותרה גבוהה יותר מהציפיות והאטה בצריכה הפרטית. כל אלה מקשים על מנהלים להחליט האם לגייס הון, להגדיל מלאים או להשקיע בציוד חדש. מצד שני, דווקא תקופת חוסר הוודאות מייצרת הזדמנויות. מי שמבצע היום החלטות אמיצות יכול להגיע מוכן לצמיחה שצפויה במחצית השנייה של 2026".