מדד האפקטיביות לתוכן שיווקי: מי המותג המנצח בדצמבר?

חברת Effect-TV מפרסמת לראשונה מדד הבודק את מהלכי התוכן השיווקי הטובים ביותר. מה שקובע למעשה מי המותגים שהצליחו הכי טוב להעביר אליכם פרסום ומסרים מבלי לצאת לברייק פרסומות. "יקבי ברקן" במקום ה-1
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת מדי חודש את מדד מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש לפי מדד ה BCE – Branded Content Evaluation בכלל הקטגוריות.

במקום הראשון במדד האיכות נמצא מותג "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של "קרב סכינים". ציון מיוחד מקבלת הפעילות החברתית של עמותת "אור ירוק" בתכנית "נולד לרקוד".

דירוג המדד לדצמבר: "יקבי ברקן" והתוכנית "קרב סכינים" במקום ה-1

ערוץ 10 אולי "יורק דם" כדי להגיע למקומות הראשונים בדירוגי הרייטינג, אבל מדד אחד שבו הוא יכול להתהדר הוא מדד האיכות של התוכן השיווקי. התוכנית "קרב סכינים" של הערוץ מגיעה ביחד עם המותג "יקבי ברקן" למקום הראשון בדירוג, בציון משוכלל של 7.36 במדד האיכות.

במקום ה-2 נמצאת חברת "אסם" שפרסמה את מותגיה בתוכנית הבישול של גיל חובב (קשת). במקומות 3 ו-4 נמצאים מועצת החלב וחברת החשמל, שניהם בתוכניות של רשת; החיים זה לא הכל ומשפחה חורגת. את הרשימה סוגרת MSN בתוכנית בובות של HOT.

ניתוח הבחירה: איך בדיוק נקבע ש"יקבי ברקן" היא המנצחת?

ב-Effect-TV מציינים את השילוב המתוחכם והאיכותי של "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של קרב סכינים, שיצרה אינטגרציה טבעית של מותג היין לתכנית כזו שמקנה לה את הבכורה.

בנוסף, הם מציינים את; המומחה של "יקבי ברקן" בתפקיד הסומלייה, המתאים את סוג היין לאוכל המוגש לצוות השופטים (הטועמים) המהווים חלק מרכזי בעלילת הבחירה והשיפוט; את ה- Look & Feel של סט ההארחה בשילוב מותג היין ועוד.

מדד BCE של חברת Effect-TV – לפעילות ציבורית

בקטגורייה זו נבחרה "עמותת אור ירוק" שפעלה במסגרת התוכנית "נולד לרקוד" (קשת), למקום ה-1, עם ציון של 7.10.

החיבור והטיפול בנושא תאונות הדרכים באמצעות המשתתפים הצעירים בתכנית "נולד לרקוד", ממוקד ואפקטיבי ובכך תרם להעלאתו לסדר היום הציבורי בעיקר בקרב אוכלוסיות הגילאים הצעירות ובני הנוער שהם קהל היעד הרלוונטי לפעילות העמותה. הפעילות בתכנית כוללת חיבור תכני אמיתי ואינטגרטיבי תוך השתתפות פעילה של המתמודדים בתכנית, בהדרכת בני נוער.

הענפים המובילים בתוכן שיווקי בדצמבר

מניתוח הז'אנרים המובילים עולה, כי תוכניות הבישול מובילות את הרשימה כאשר אחריהם מגיעים הריאליטי, האלנובלות ותוכניות האירוח והאקטואליה.

מנכ"ל החברה, אורי אלמן מסביר כי "בתכניות אלו ניתן לראות מותגים המשולבים באופן עקבי וברמת אינטגרציה גבוהה לאורך מרבית שידורי התכנית. בחלק מהמקרים השילוב של המותגים נעשה עד לרמה של חלק מהסט עליו נערכת התכנית או כחלק מהאווירה והתוכן המשודר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוקמגדל one world trade tower קרדיט: גרוק

10 המגדלים הגבוהים בעולם

בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120

הדס ברטל |
נושאים בכתבה מגדלים

כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.

1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות

הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל    שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.

המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,

תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.

 

מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות, קרדיט: גרוק
מגדל בורג' חליפה באיחוד האמירויות - קרדיט: גרוק


בצלאל סמוטריץ
צילום: נגה מסה לעמ

הכנסת אישרה: הטבות מס נרחבות ותגמול מוגדל ללוחמי המילואים

חוק חדש יעניק עד 4 נקודות זיכוי במס ויקבע תגמול מינימלי של 9,632 שקל לחודש מילואים; ההסדר יורחב ב־2028 ויכלול גם תגמול רטרואקטיבי למפוטרים בזמן שירות

אדיר בן עמי |

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הטבות המס למשרתי המילואים כלוחמים, יוזמה שמוביל שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. החוק מעניק נקודות זיכוי במס הכנסה ללוחמי מילואים בהתאם להיקף ימי השירות שביצעו במהלך שנת המס, במטרה לתגמל ולתמרץ שירות משמעותי במערך המילואים. על פי ההסדר החדש, משרתי מילואים שביצעו מעל 30 ימי שירות בשנה יהיו זכאים לנקודות זיכוי מדורגות, שיכולות להגיע עד ארבע נקודות זיכוי בשנה, שוות ערך לכ־968 שקלים בחודש, או כ־11,600 שקלים בשנה. ההטבה תיושם באופן קבוע במערך המס.


חלוקת הנקודות תיעשה בהתאם למספר הימים: 30 ימי שירות יזכו בחצי נקודת זיכוי (121 שקלים בחודש), 50 ימים יזכו בנקודה, 70 ימים בשתי נקודות, 90 ימים בשלוש נקודות, ומעל 110 ימים - ארבע נקודות. החל משנת 2028 המדרגות יותאמו מחדש כך שזכאות תושג כבר מ־20 ימי שירות.


בנוסף, החוק מעגן את התגמול המינימלי לחודש מילואים ומצמיד אותו למדד. בשנת 2025 יעמוד שכר המינימום לחודש מילואים על 9,632 שקלים, במקום כ־7,000 שקלים כיום. ההעלאה, שנקבעה תחילה כהוראת שעה בתקופת המלחמה, תהפוך כעת להסדר קבוע.


78% זכאים

בדיוני ועדת הכספים עלה כי כ־78% מלוחמי מערך המילואים צפויים לעמוד בתנאי הסף ולהיכנס למעגל הזכאות כבר בשנת 2025. דרישת הוועדה הביאה להפחתת מספר ימי השירות הנדרשים החל משנת 2028, מתוך צפי לירידה בעומס המילואים בשנים הקרובות. במהלך הדיונים הושם דגש על כך שהחוק המקורי היטיב בעיקר עם בעלי הכנסה גבוהה, ולכן הוחלט לשלב בו תיקון לחוק הביטוח הלאומי המבטיח תגמול מזערי למשרתי מילואים בעלי הכנסה נמוכה או כאלה שאינם עובדים. שיעור התגמול יעמוד על 95% משכר הבסיס, כפי שנקבע בתקופת המלחמה, וייושם באופן קבוע.


בוועדה הוצג גם סיכום נוסף, ביוזמת ח״כ ינון אזולאי, שלפיו משרת מילואים שיפוטר במהלך שירותו יהיה זכאי להשלמת שכר מלאה עד לגובה שכרו האחרון. באוצר ציינו כי הסדר זה יקודם בהסכמה במסגרת הצעת חוק פרטית, וייכנס לתוקף רטרואקטיבית ממאי 2025 ועד לסיום מצב החירום בעורף.