מדד האפקטיביות לתוכן שיווקי: מי המותג המנצח בדצמבר?

חברת Effect-TV מפרסמת לראשונה מדד הבודק את מהלכי התוכן השיווקי הטובים ביותר. מה שקובע למעשה מי המותגים שהצליחו הכי טוב להעביר אליכם פרסום ומסרים מבלי לצאת לברייק פרסומות. "יקבי ברקן" במקום ה-1
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת מדי חודש את מדד מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש לפי מדד ה BCE – Branded Content Evaluation בכלל הקטגוריות.

במקום הראשון במדד האיכות נמצא מותג "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של "קרב סכינים". ציון מיוחד מקבלת הפעילות החברתית של עמותת "אור ירוק" בתכנית "נולד לרקוד".

דירוג המדד לדצמבר: "יקבי ברקן" והתוכנית "קרב סכינים" במקום ה-1

ערוץ 10 אולי "יורק דם" כדי להגיע למקומות הראשונים בדירוגי הרייטינג, אבל מדד אחד שבו הוא יכול להתהדר הוא מדד האיכות של התוכן השיווקי. התוכנית "קרב סכינים" של הערוץ מגיעה ביחד עם המותג "יקבי ברקן" למקום הראשון בדירוג, בציון משוכלל של 7.36 במדד האיכות.

במקום ה-2 נמצאת חברת "אסם" שפרסמה את מותגיה בתוכנית הבישול של גיל חובב (קשת). במקומות 3 ו-4 נמצאים מועצת החלב וחברת החשמל, שניהם בתוכניות של רשת; החיים זה לא הכל ומשפחה חורגת. את הרשימה סוגרת MSN בתוכנית בובות של HOT.

ניתוח הבחירה: איך בדיוק נקבע ש"יקבי ברקן" היא המנצחת?

ב-Effect-TV מציינים את השילוב המתוחכם והאיכותי של "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של קרב סכינים, שיצרה אינטגרציה טבעית של מותג היין לתכנית כזו שמקנה לה את הבכורה.

בנוסף, הם מציינים את; המומחה של "יקבי ברקן" בתפקיד הסומלייה, המתאים את סוג היין לאוכל המוגש לצוות השופטים (הטועמים) המהווים חלק מרכזי בעלילת הבחירה והשיפוט; את ה- Look & Feel של סט ההארחה בשילוב מותג היין ועוד.

מדד BCE של חברת Effect-TV – לפעילות ציבורית

בקטגורייה זו נבחרה "עמותת אור ירוק" שפעלה במסגרת התוכנית "נולד לרקוד" (קשת), למקום ה-1, עם ציון של 7.10.

החיבור והטיפול בנושא תאונות הדרכים באמצעות המשתתפים הצעירים בתכנית "נולד לרקוד", ממוקד ואפקטיבי ובכך תרם להעלאתו לסדר היום הציבורי בעיקר בקרב אוכלוסיות הגילאים הצעירות ובני הנוער שהם קהל היעד הרלוונטי לפעילות העמותה. הפעילות בתכנית כוללת חיבור תכני אמיתי ואינטגרטיבי תוך השתתפות פעילה של המתמודדים בתכנית, בהדרכת בני נוער.

הענפים המובילים בתוכן שיווקי בדצמבר

מניתוח הז'אנרים המובילים עולה, כי תוכניות הבישול מובילות את הרשימה כאשר אחריהם מגיעים הריאליטי, האלנובלות ותוכניות האירוח והאקטואליה.

מנכ"ל החברה, אורי אלמן מסביר כי "בתכניות אלו ניתן לראות מותגים המשולבים באופן עקבי וברמת אינטגרציה גבוהה לאורך מרבית שידורי התכנית. בחלק מהמקרים השילוב של המותגים נעשה עד לרמה של חלק מהסט עליו נערכת התכנית או כחלק מהאווירה והתוכן המשודר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיילים סייבר 8200
צילום: דובר צהל

משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת

השוק גואה, האפליקציות זמינות - ומחנות צה"ל הופכים לזירות של  מסחר ואמביציה; גם החיילים שחוזרים מהקרב משקיעים-מהמרים בשווקים; בינתיים כולם מרוויחים
ענת גלעד |
נושאים בכתבה חיילים בורסה

יום שלישי, 23:00. חדר המגורים בבסיס האימונים בדרום שקט יחסית. אור יחיד בוקע מהפינה שבה יושב סמל איתי כהן. רוב חבריו לפלוגה כבר קרסו מותשים מיום מפרך בשטח, אך הוא לא מצליח לעצום עין. הראש שלו עובד שעות נוספות על הגרף האדום המהבהב באפליקציית המסחר בטלפון הנייד שלו. איתי, לוחם בגדוד חי"ר, לא חולם רק על סוף המסלול או על הדרגות הבאות.

במקום סתם לגלול באינסטגרם, הוא מנצל את השעות השקטות כדי לנהל תיק השקעות קטן. "כשהחבר'ה מדברים על המשחק כדורגל אתמול, אני בודק מה עשה הביטקוין", הוא מספר בחיוך קטן. 

בין שמירה לשמירה ובין אימון ניווט למארב, איתי חולם במספרים, והוא לא לבד. בשנתיים האחרונות, המסכים של הסמארטפונים השתנו: אפליקציות משחקים פינו את מקומן לאפליקציות בנקאות, ושיחות על כדורגל או יציאות לסופ"ש הוחלפו בדיונים על מדדי S&P 500, קרנות מחקות וגם קריפטו. בסיסי צה"ל הפכו, בניגוד גמור לדימוי המסורתי של "תקופת ביניים" חסרת דאגות כלכליות, לחממת השקעות לוהטת, והשינוי הזה אינו מקרי. 

נקודת המפנה המשמעותית התרחשה בינואר 2022, אז נכנסה לתוקף העלאה דרמטית בשכר החיילים הסדירים - זינוק של 50%. עבור לוחם כמו איתי, מדובר בתוספת משמעותית שהפכה את המשכורת החודשית מכסף כיס סמלי לסכום המאפשר חיסכון משמעותי. "פתאום אתה רואה 'נכנס לחשבון 2,400 שקל'", הוא מסביר, "זה סכום שאפשר לעשות איתו משהו. להשאיר אותו בעו"ש זה פשוט לבזבז אותו על שטויות. הבנתי שאני רוצה שהכסף הזה יעבוד בשבילי".

 חלק מהשגרה, כמו טיול לשק"ם

הגורם השני שתרם לשינוי הוא הזמן. במיוחד בקרב המשרתים בתפקידי לחימה, שגרת השירות כרוכה בימים ארוכים של המתנה, שעות רבות בבסיס ויציאות מצומצמות הביתה (מגמה שהתעצמה משמעותית מאז ה-7 באוקטובר). הזמן הזה, שבעבר נוצל למנוחה או שיחות בטלות, מתועל כיום ללימוד. "אנחנו יושבים באוהל, אחרי שסיימנו את המשימות, במקום סתם לגלול בטיקטוק, אנחנו רואים סרטוני הסבר על בורסה. זה הפך להיות חלק מהשגרה, כמו טיול לילי לשק"ם", מספר איתי.

אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.