מדד האפקטיביות לתוכן שיווקי: מי המותג המנצח בדצמבר?
חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת מדי חודש את מדד מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש לפי מדד ה BCE – Branded Content Evaluation בכלל הקטגוריות.
במקום הראשון במדד האיכות נמצא מותג "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של "קרב סכינים". ציון מיוחד מקבלת הפעילות החברתית של עמותת "אור ירוק" בתכנית "נולד לרקוד".
דירוג המדד לדצמבר: "יקבי ברקן" והתוכנית "קרב סכינים" במקום ה-1
ערוץ 10 אולי "יורק דם" כדי להגיע למקומות הראשונים בדירוגי הרייטינג, אבל מדד אחד שבו הוא יכול להתהדר הוא מדד האיכות של התוכן השיווקי. התוכנית "קרב סכינים" של הערוץ מגיעה ביחד עם המותג "יקבי ברקן" למקום הראשון בדירוג, בציון משוכלל של 7.36 במדד האיכות.
במקום ה-2 נמצאת חברת "אסם" שפרסמה את מותגיה בתוכנית הבישול של גיל חובב (קשת). במקומות 3 ו-4 נמצאים מועצת החלב וחברת החשמל, שניהם בתוכניות של רשת; החיים זה לא הכל ומשפחה חורגת. את הרשימה סוגרת MSN בתוכנית בובות של HOT.
ניתוח הבחירה: איך בדיוק נקבע ש"יקבי ברקן" היא המנצחת?
ב-Effect-TV מציינים את השילוב המתוחכם והאיכותי של "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של קרב סכינים, שיצרה אינטגרציה טבעית של מותג היין לתכנית כזו שמקנה לה את הבכורה.
בנוסף, הם מציינים את; המומחה של "יקבי ברקן" בתפקיד הסומלייה, המתאים את סוג היין לאוכל המוגש לצוות השופטים (הטועמים) המהווים חלק מרכזי בעלילת הבחירה והשיפוט; את ה- Look & Feel של סט ההארחה בשילוב מותג היין ועוד.
מדד BCE של חברת Effect-TV – לפעילות ציבורית
בקטגורייה זו נבחרה "עמותת אור ירוק" שפעלה במסגרת התוכנית "נולד לרקוד" (קשת), למקום ה-1, עם ציון של 7.10.
החיבור והטיפול בנושא תאונות הדרכים באמצעות המשתתפים הצעירים בתכנית "נולד לרקוד", ממוקד ואפקטיבי ובכך תרם להעלאתו לסדר היום הציבורי בעיקר בקרב אוכלוסיות הגילאים הצעירות ובני הנוער שהם קהל היעד הרלוונטי לפעילות העמותה. הפעילות בתכנית כוללת חיבור תכני אמיתי ואינטגרטיבי תוך השתתפות פעילה של המתמודדים בתכנית, בהדרכת בני נוער.
הענפים המובילים בתוכן שיווקי בדצמבר
מניתוח הז'אנרים המובילים עולה, כי תוכניות הבישול מובילות את הרשימה כאשר אחריהם מגיעים הריאליטי, האלנובלות ותוכניות האירוח והאקטואליה.
מנכ"ל החברה, אורי אלמן מסביר כי "בתכניות אלו ניתן לראות מותגים המשולבים באופן עקבי וברמת אינטגרציה גבוהה לאורך מרבית שידורי התכנית. בחלק מהמקרים השילוב של המותגים נעשה עד לרמה של חלק מהסט עליו נערכת התכנית או כחלק מהאווירה והתוכן המשודר".

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
לביזפורטל נודע כי באוצר מעריכים שתקבולי המסים יהיו כ-520 מיליארד שקל, הרבה מעל התקציב שעמד על 493 מיליארד שקל; תחזית הגירעון - 5.2% כשבפועל על רקע נתוני אוקטובר, יש הערכה שזה יסתיים בפחות
נתוני הגבייה לאוקטובר 2025 מספקים בשורה - גביית המסים ממשיכה לשבור שיאים ועומדת על 432.3 מיליארד שקל בעשרת החודשים הראשונים של השנה - עלייה מרשימה של 15.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לביזפורטל נודע כי בהערכות פנימיות מצפים לכ-520 מיליארד שקל של הכנסות מסים ואף מעבר לכך עד סוף השנה. הרבה מעבר לתקציב המקורי שהיה על 493 מיליארד שקל. הסיבה היא גבייה טובה ומואצת, מלחמה בהון השחור (לרבות פרויקט והטמעת "חשבוניות ישראל") וכן תשלומי מס מוגברים בעקבות חוק הרווחים הראויים לחלוקה. הגידול כתוצאה מהחוק שדוחף בעצם לחלק דיבידנד ולשלם עליהם מס יימשך עד סוף השנה.
ביצועי שיא למרות האתגרים
הנתונים החיוביים בשורת ההכנסות ממסים בולטים במיוחד על רקע המלחמה המתמשכת. בחודש אוקטובר לבדו נגבו 40.7 מיליארד שקל ממסים, עלייה ריאלית של 5% שמעידה על חוסן מרשים. המסים הישירים זינקו ב-8% במצטבר מתחילת השנה, כשהניכויים משכר עלו ב-13%, סימן ברור לשוק עבודה חזק ויציב. במקביל, גביית המסים משוק ההון זינקה ב-62% באוקטובר, והגיעה ל-1.4 מיליארד שקל.
המסים העקיפים, שעלו ב-3% במצטבר, מראים על המשך צריכה פרטית יציבה. הגביה ממע"מ באוקטובר עלתה ב-10%, מה שמעיד על פעילות עסקית ערה. גם הגביה מבלו דלק רשמה עלייה של 10%, המשקפת חזרה לשגרה בפעילות הכלכלית.
למעשה, מירידה בקצב שנתי של 8% בגביית המסים שנרשמה מאמצע 2022 ועד סוף 2023, עלתה הגבייה מתחילת 2024 לקצב של 11%. זה שינוי מגמה שמעיד על התאוששות מהירה של המשק והסתגלות מוצלחת למציאות המלחמה.
- הטבה לעידוד העלייה: אפס אחוז מס לעולים חדשים
- הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך ההכנסות הממשלתיות מכל המקורות הגיע ל-457.5 מיליארד שקל בעשרת החודשים - עלייה של 14.8% שעולה על כל התחזיות המוקדמות. הביצועים החזקים האלה הם שמאפשרים לממשלה לממן את הוצאות המלחמה תוך שמירה על יציבות פיסקלית.
