מדד האפקטיביות לתוכן שיווקי: מי המותג המנצח בדצמבר?

חברת Effect-TV מפרסמת לראשונה מדד הבודק את מהלכי התוכן השיווקי הטובים ביותר. מה שקובע למעשה מי המותגים שהצליחו הכי טוב להעביר אליכם פרסום ומסרים מבלי לצאת לברייק פרסומות. "יקבי ברקן" במקום ה-1
משה בנימין |

חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" מפרסמת מדי חודש את מדד מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים של החודש לפי מדד ה BCE – Branded Content Evaluation בכלל הקטגוריות.

במקום הראשון במדד האיכות נמצא מותג "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של "קרב סכינים". ציון מיוחד מקבלת הפעילות החברתית של עמותת "אור ירוק" בתכנית "נולד לרקוד".

דירוג המדד לדצמבר: "יקבי ברקן" והתוכנית "קרב סכינים" במקום ה-1

ערוץ 10 אולי "יורק דם" כדי להגיע למקומות הראשונים בדירוגי הרייטינג, אבל מדד אחד שבו הוא יכול להתהדר הוא מדד האיכות של התוכן השיווקי. התוכנית "קרב סכינים" של הערוץ מגיעה ביחד עם המותג "יקבי ברקן" למקום הראשון בדירוג, בציון משוכלל של 7.36 במדד האיכות.

במקום ה-2 נמצאת חברת "אסם" שפרסמה את מותגיה בתוכנית הבישול של גיל חובב (קשת). במקומות 3 ו-4 נמצאים מועצת החלב וחברת החשמל, שניהם בתוכניות של רשת; החיים זה לא הכל ומשפחה חורגת. את הרשימה סוגרת MSN בתוכנית בובות של HOT.

ניתוח הבחירה: איך בדיוק נקבע ש"יקבי ברקן" היא המנצחת?

ב-Effect-TV מציינים את השילוב המתוחכם והאיכותי של "יקבי ברקן" בתכנית הגמר של קרב סכינים, שיצרה אינטגרציה טבעית של מותג היין לתכנית כזו שמקנה לה את הבכורה.

בנוסף, הם מציינים את; המומחה של "יקבי ברקן" בתפקיד הסומלייה, המתאים את סוג היין לאוכל המוגש לצוות השופטים (הטועמים) המהווים חלק מרכזי בעלילת הבחירה והשיפוט; את ה- Look & Feel של סט ההארחה בשילוב מותג היין ועוד.

מדד BCE של חברת Effect-TV – לפעילות ציבורית

בקטגורייה זו נבחרה "עמותת אור ירוק" שפעלה במסגרת התוכנית "נולד לרקוד" (קשת), למקום ה-1, עם ציון של 7.10.

החיבור והטיפול בנושא תאונות הדרכים באמצעות המשתתפים הצעירים בתכנית "נולד לרקוד", ממוקד ואפקטיבי ובכך תרם להעלאתו לסדר היום הציבורי בעיקר בקרב אוכלוסיות הגילאים הצעירות ובני הנוער שהם קהל היעד הרלוונטי לפעילות העמותה. הפעילות בתכנית כוללת חיבור תכני אמיתי ואינטגרטיבי תוך השתתפות פעילה של המתמודדים בתכנית, בהדרכת בני נוער.

הענפים המובילים בתוכן שיווקי בדצמבר

מניתוח הז'אנרים המובילים עולה, כי תוכניות הבישול מובילות את הרשימה כאשר אחריהם מגיעים הריאליטי, האלנובלות ותוכניות האירוח והאקטואליה.

מנכ"ל החברה, אורי אלמן מסביר כי "בתכניות אלו ניתן לראות מותגים המשולבים באופן עקבי וברמת אינטגרציה גבוהה לאורך מרבית שידורי התכנית. בחלק מהמקרים השילוב של המותגים נעשה עד לרמה של חלק מהסט עליו נערכת התכנית או כחלק מהאווירה והתוכן המשודר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%

הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון השנתי של 2025

מנדי הניג |
נושאים בכתבה החשב הכללי באוצר

הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.

התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.

מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.

לצד זאת, הוצאות הממשלה עלו בקצב מתון בהרבה. מתחילת השנה הגיע היקף ההוצאות ל-578 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% בלבד בהשוואה ל-2024. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-3.5%, והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-2%. הגידול המתון משקף שילוב בין ריסון יחסי בהוצאות השוטפות לבין התזמון של העברות חד-פעמיות ורכישות ביטחוניות לאורך השנה.

מרכיב מרכזי בדו"ח נוגע להוצאות המלחמה. לפי אומדן החשכ"ל, הוצאות המלחמה ברוטו בשנת 2025 עומדות על 85.3 מיליארד שקל. מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023 מסתכם היקף ההוצאה המצטבר ב-226.9 מיליארד שקל, כולל 8.3 מיליארד שקל מקרן הפיצויים, מתוכם 3.8 מיליארד שקל בגין נזק ישיר. בנוסף נכללות בדו"ח הוצאות ביטחוניות שמומנו מסיוע אמריקאי והוצאות במסגרת תכנית "תקומה".