אתר האינטרנט: הבית שלך בעסקים
אינטרנט, אינטרנט, אינטרנט וזה לא נגמר אלא להיפך. מרגע שעברנו לתקשורת האלקטרונית, ההתנהלות שונה - מהירה, חדה, מפותחת והאפשרויות בלתי נגמרות.
בשל כך, הכתובת הרגילה של הבית או של העסק יורדת למקום השני בחשיבותה כשאת המקום הראשון לוקחת בגאון כתובת אתר האינטרנט שלך. היום, אם יש לך עסק ואין לך אתר, זה מזמין סימני שאלה רבים כי בתקשורת מקוונת הרבה לפני שהרימו לך טלפון כבר ביקרו באתר הבית שלך וקיבלו רקע לגבי המוצר ואופי השירות אותו אתה מספק.
בבניית אתר אינטרנט יש להשקיע המון מחשבה ויצירתיות על מנת לגרום לאלו שנכנסו - גם להישאר. חיוך אינו מספיק על מנת להזמין את הלקוח לעסק או להתמודד עם קיטורים שונים והאינטרנט מהווה במה למוצר ומאפשר לצרכן להחליט איך, כמה ומתי להשתמש בשירותי העסק שלך.
מאחר והזדמנות השכנוע הפרונטלי יורדת מהפרק, ישנם מספר פרמטרים עיקריים אשר יש להתייחס אליהם כשרוצים לבנות אתר אינטרנט.
1. שם דומיין. מרגע שההחלטה להקים אתר מגובשת, יש למצוא שם הדומיין אשר יהווה את הכתובת של האתר. תהליך בחירת הדומיין צריך להתבצע מתוך חשיבה מילולית וויזואלית ורצוי לבחור שם קצר וקליט אשר מכיל את שם העסק או במידה ואין אפשרות כזו, את תחום העיסוק.
חשוב לזכור שתוקף הדומיין הוא לשנתיים אשר בסיומן יש לחדשו כדי לשמור עליו. רשלנות כמו פספוס תאריך החידוש יכולה להביא לכך שתאבד את שם הדומיין שלך וחבל. את כתובת האתר ואת שמו יש להוסיף אוטומטית לכל הניירת המשרדית ולהתייחס אליה ככתובת לכל דבר.
2. מראה כללי. דף הבית באתר האינטרנט הוא בעל החשיבות הגבוהה ביותר מאחר והוא זה שקובע אם הגולש יישאר וימשיך או יצא מחוסר עניין ולכן חשוב מאוד לא למלא אותו בתכנים או ביותר מידי צבעים. יש לעצב את דף הבית בצבעים מרגיעים ומזמינים ובמינימום תכנים אשר רק יגרו את הרצון להמשיך ולא יותר. באתר האינטרנט שלך שהוא ביתך האלקטרוני לא תוכל להשאיר "חדר" לא מסודר ולסגור דלת כמו במשרד, מרגע שהגולש נכנס לאתר והתרשם מדף הבית הוא יעשה סיבוב בכמה דפים ולכן כולם צריכים להיות מתוכננים ומעוצבים היטב על מנת להשאיר רושם רציני ומכובד.
3. מסר. אין צורך להכניס לאתר היסטוריה שלמה של העסק או 90 מוצרים שונים. מאחר ואתר האינטרנט מספק טעימה קטנה, יש לערוך את המסרים בהתאם. עליהם להיות מתומצתים, ענייניים וברורים. ובאותה מידה גם הוויזואל באתר, על התמונות להיות מעטות, ברורות וברזולוציה גבוהה כדי לא להעמיס. הגולש לא יבזבז זמן על מלל מרובה או כמות תמונות שאינה נגמרת. את החוויה הראשונית שלו מהעסק שלך הוא רוצה קצרה ועניינית, במידה והאתר נבנה נכון - תשיג את העניין המבוקש והלקוח כבר ייצור קשר טלפוני.
4. גרפיקה ועיצוב. נראות היא שם המשחק בעולם האינטרנט. אין שום אפשרות להפגין אישיות ולכן יש לעשות מאמץ עילאי כדי להרשים וויזואלית את הגולש. חשוב שצבעי האתר יהיו תואמים לצבעי הלוגו של החברה ויהיו מזוהים עם צבעי החברה כדי שהלקוח "ירגיש בבית".
5. יכולת קריאת טקסט. בהמשך לנושא הגרפיקה והעיצוב, יש להתייחס בכובד ראש לאופן עריכת הטקסטים. רצוי שהטקסטים יהיו על רקע לבן או בהיר כדי שלא לגרום לגולש להתאמץ, או חלילה, לא להבין מה אתה מספר לו. גם הפונט צריך להיות ברור וקריא.
6. הצהרת פרטיות. הגולש רוצה להיות בטוח שלא ייעשה שימוש רע בפרטים שלו ולכן הצהרת פרטיות מתבקשת.
7. סיפורי הצלחה. המלצות מאז ומעולם גרמו להרבה לקוחות להתרשם ממוצר או שירות כלשהו בעסק. רצוי מאוד להקצות באתר פינה לסיפורי הצלחה והמלצות.
8. צור קשר. קצר, ענייני ומפורט. כשהגולש הגיע לפלטפורמה הזו הוא לא מעוניין לעבור עוד סדרת שאלות או מילוי פרטים מיותרים. כל מה שהוא צריך זה מספר טלפון, מספר פקס, כתובת העסק וכתובת מייל.
לסיכום, זכור שלהזמין גולש לאתר העסק שלך דומה להזמנתו לביתך, לכן יש לדאוג להכנה מראש על מנת שהרושם הנכון ייווצר. אתר אינטרנט מקצועי הוא אחד משלבי המיתוג ההכרחיים - בצע אותו נכון והתוצאות ידברו בעד עצמן.

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים
רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.
מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות.
בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.
רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.
יגדיל את הצריכה הפרטית
הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.
- מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

21 חשודים נעצרו בחשד לזיוף תקנים בהיקף של 15 מיליון שקל
בתום חקירה סמויה, עוכבו 21 חשודים בחשד למעורבות בביצוע עבירות שחיתות ציבורית חמורות בהן, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שוחד, הלבנת הון, עבירות על חוק מע"מ ועל פקודת המכס ועבירות על פקודת היבוא והיצוא וחוק התקנים
במסגרת שיתוף פעולה בין היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), להב 433, חקירות מכס מע"מ ת"א, בקרת יבוא במכס אשדוד ומשרד הכלכלה והתעשייה, עלה חשד כי אחת ממעבדות הבדיקה בתחום יבוא מוצרים לישראל, חברה לגורמים עבריינים ויחדיו קשרו לקשר שוחדי ומרמתי, במסגרתו שוחררו והופצו כמויות גדולות של מוצרים החייבים עמידה בדרישות תקנים רשמיים, מבלי שעברו את מלוא הבדיקות הנדרשות, ובנוסף לא הועבר הדיווח הנדרש לרשויות בהתאם.
מרגע שנודעו החשדות האמורים, הוקפאה ההכרה של המעבדה לבדיקות יבוא. בנוסף, עלו חשדות על קשר בין החשוד המרכזי למעבדה במערכת שוחדית, כאשר הוא מפנה אליה יבואנים, תמורת תשלום עמלות ואילו המעבדה בתמורה, מאשרת את שחרור המוצרים. ללא ביצוע הבדיקות וללא דיווח לרגולטור, כנדרש.
בדרך זו, עולה החשד, כי נכנסו לישראל כמויות גדולות של מוצרים החשודים כמסוכנים,
ללא הבדיקות הנדרשות וללא הדיווח הנדרש לרשויות. בשלב זה, על פי החשדות, המוצרים או מרביתם הועברו לשטחים. החקירה מלווה על ידי היחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים ויחידת התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. סך עבירות המס נכון ליום זה של החקירה הינן למעלה מ-15 מיליון
שקל.
הליך היבוא התקני
הליך יבוא תקני לישראל נבנה כך שיוודא שכל מוצר שנכנס לשוק המקומי עומד ברף בטיחות ואיכות בסיסי, כך שגם המדינה וגם הצרכן לא נפגעים. הכל מתחיל ברשימון היבוא שמוגש למכס, מסמך רשמי שבו היבואן מפרט את כל פרטי הסחורה, היכן יוצרה, מה ערכה הכספי ומה הייעוד שלה. לאחר מכן מגיע שלב קריטי של בדיקות מעבדה ותקינה: מוצרים מתחומים רגישים כמו חשמל, צעצועים לילדים, קוסמטיקה או ציוד רפואי חייבים לעמוד בתקנים ישראליים מחייבים. כאן נכנסות לפעולה המעבדות המורשות, שאמורות לבדוק אם המוצרים אכן תואמים את התקנות מבחינת בטיחות שימוש, חומרים מסוכנים או התאמה חשמלית.
- 5 בכירים באוטומקס נעצרו בחשד לעבירות רבות
- נחשפה תשתית להלבנת הון בקריפטו בהיקף עשרות מיליוני דולרים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, היבואן מחויב לשלם את כלל המיסים הנדרשים, מכס, מע"מ ולעיתים מסי קנייה נוספים, לפני שהמוצרים יכולים להשתחרר מהנמל. רק כאשר כל התנאים הללו מתקיימים, מקבל היבואן אישור רשמי לשחרור הסחורה לשוק המקומי ולהפצתה לצרכנים. כאשר התהליך הזה נעקף באמצעות שוחד, זיוף אישורים או העלמות מס, נגרמת פגיעה משולשת: ראשית, הציבור חשוף למוצרים שעלולים להיות מסוכנים, החל במוצרי חשמל לא תקינים ועד צעצועים עם חומרים רעילים; שנית, נפגעת התחרות מול יבואנים שמקפידים על החוק ונדרשים להוצאות גבוהות יותר; ושלישית, נגרע כסף רב מקופת המדינה עקב אובדן מסים.
וכך, הפרשה הנוכחית לא רק שגורעת כספים מהמדינה לטובת מוצרים שחלקם מועברים לשטחים, אלא גם חושפת את הציבור למוצרים שעלולים להוות סכנה.