אתר האינטרנט: הבית שלך בעסקים
אינטרנט, אינטרנט, אינטרנט וזה לא נגמר אלא להיפך. מרגע שעברנו לתקשורת האלקטרונית, ההתנהלות שונה - מהירה, חדה, מפותחת והאפשרויות בלתי נגמרות.
בשל כך, הכתובת הרגילה של הבית או של העסק יורדת למקום השני בחשיבותה כשאת המקום הראשון לוקחת בגאון כתובת אתר האינטרנט שלך. היום, אם יש לך עסק ואין לך אתר, זה מזמין סימני שאלה רבים כי בתקשורת מקוונת הרבה לפני שהרימו לך טלפון כבר ביקרו באתר הבית שלך וקיבלו רקע לגבי המוצר ואופי השירות אותו אתה מספק.
בבניית אתר אינטרנט יש להשקיע המון מחשבה ויצירתיות על מנת לגרום לאלו שנכנסו - גם להישאר. חיוך אינו מספיק על מנת להזמין את הלקוח לעסק או להתמודד עם קיטורים שונים והאינטרנט מהווה במה למוצר ומאפשר לצרכן להחליט איך, כמה ומתי להשתמש בשירותי העסק שלך.
מאחר והזדמנות השכנוע הפרונטלי יורדת מהפרק, ישנם מספר פרמטרים עיקריים אשר יש להתייחס אליהם כשרוצים לבנות אתר אינטרנט.
1. שם דומיין. מרגע שההחלטה להקים אתר מגובשת, יש למצוא שם הדומיין אשר יהווה את הכתובת של האתר. תהליך בחירת הדומיין צריך להתבצע מתוך חשיבה מילולית וויזואלית ורצוי לבחור שם קצר וקליט אשר מכיל את שם העסק או במידה ואין אפשרות כזו, את תחום העיסוק.
חשוב לזכור שתוקף הדומיין הוא לשנתיים אשר בסיומן יש לחדשו כדי לשמור עליו. רשלנות כמו פספוס תאריך החידוש יכולה להביא לכך שתאבד את שם הדומיין שלך וחבל. את כתובת האתר ואת שמו יש להוסיף אוטומטית לכל הניירת המשרדית ולהתייחס אליה ככתובת לכל דבר.
2. מראה כללי. דף הבית באתר האינטרנט הוא בעל החשיבות הגבוהה ביותר מאחר והוא זה שקובע אם הגולש יישאר וימשיך או יצא מחוסר עניין ולכן חשוב מאוד לא למלא אותו בתכנים או ביותר מידי צבעים. יש לעצב את דף הבית בצבעים מרגיעים ומזמינים ובמינימום תכנים אשר רק יגרו את הרצון להמשיך ולא יותר. באתר האינטרנט שלך שהוא ביתך האלקטרוני לא תוכל להשאיר "חדר" לא מסודר ולסגור דלת כמו במשרד, מרגע שהגולש נכנס לאתר והתרשם מדף הבית הוא יעשה סיבוב בכמה דפים ולכן כולם צריכים להיות מתוכננים ומעוצבים היטב על מנת להשאיר רושם רציני ומכובד.
3. מסר. אין צורך להכניס לאתר היסטוריה שלמה של העסק או 90 מוצרים שונים. מאחר ואתר האינטרנט מספק טעימה קטנה, יש לערוך את המסרים בהתאם. עליהם להיות מתומצתים, ענייניים וברורים. ובאותה מידה גם הוויזואל באתר, על התמונות להיות מעטות, ברורות וברזולוציה גבוהה כדי לא להעמיס. הגולש לא יבזבז זמן על מלל מרובה או כמות תמונות שאינה נגמרת. את החוויה הראשונית שלו מהעסק שלך הוא רוצה קצרה ועניינית, במידה והאתר נבנה נכון - תשיג את העניין המבוקש והלקוח כבר ייצור קשר טלפוני.
4. גרפיקה ועיצוב. נראות היא שם המשחק בעולם האינטרנט. אין שום אפשרות להפגין אישיות ולכן יש לעשות מאמץ עילאי כדי להרשים וויזואלית את הגולש. חשוב שצבעי האתר יהיו תואמים לצבעי הלוגו של החברה ויהיו מזוהים עם צבעי החברה כדי שהלקוח "ירגיש בבית".
5. יכולת קריאת טקסט. בהמשך לנושא הגרפיקה והעיצוב, יש להתייחס בכובד ראש לאופן עריכת הטקסטים. רצוי שהטקסטים יהיו על רקע לבן או בהיר כדי שלא לגרום לגולש להתאמץ, או חלילה, לא להבין מה אתה מספר לו. גם הפונט צריך להיות ברור וקריא.
6. הצהרת פרטיות. הגולש רוצה להיות בטוח שלא ייעשה שימוש רע בפרטים שלו ולכן הצהרת פרטיות מתבקשת.
7. סיפורי הצלחה. המלצות מאז ומעולם גרמו להרבה לקוחות להתרשם ממוצר או שירות כלשהו בעסק. רצוי מאוד להקצות באתר פינה לסיפורי הצלחה והמלצות.
8. צור קשר. קצר, ענייני ומפורט. כשהגולש הגיע לפלטפורמה הזו הוא לא מעוניין לעבור עוד סדרת שאלות או מילוי פרטים מיותרים. כל מה שהוא צריך זה מספר טלפון, מספר פקס, כתובת העסק וכתובת מייל.
לסיכום, זכור שלהזמין גולש לאתר העסק שלך דומה להזמנתו לביתך, לכן יש לדאוג להכנה מראש על מנת שהרושם הנכון ייווצר. אתר אינטרנט מקצועי הוא אחד משלבי המיתוג ההכרחיים - בצע אותו נכון והתוצאות ידברו בעד עצמן.

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".

בנק ישראל: פחות מעשירית מהכסף השוכב בעו"ש מקבל ריבית
הממוצעים שפרסם בנק ישראל משקפים פערים חדים בין הריביות שהציבור מקבל לבין אלה שהוא משלם: 1.1% על עו"ש בזכות מול 12.1% על חובה, פערים גדולים בין הריבית על הפיקדונות והריבית על ההלוואות, ובנוסף גם פערים של עשרות אחוזים בריביות אשראי בין גופים שונים
הצרכן הישראלי מחכה בכליון עיניים להורדת הריבית, שלא ירדה מינואר 2024, ובנתיים, עד ההודעה הבאה של הנגיד, בנק ישראל פירסם את נתוני הריביות במשק, שמראים בבירור כיצד רוב הציבור מאבד את כספו לאור שיעורי הריבית הגבוהים.
נתחיל בעובר ושב, שבו סך יתרת משקי הבית היא 232 מיליארד שקל. מתוך הסכום הזה 8.4% בלבד נושא ריבית, וגם זו נמוכה, היות והממוצע עומד על 1.1% בלבד. אם נשווה את הריבית לעובר ושב בחובה, נראה תמונה הפוכה עם ריבית ממוצעת של 12.1%. זהו הפרש של יותר מפי 10. מבחינת הריבית שתקבלו על יתרת עו"ש, בנק מסד מוביל עם 3.2%, לאומי ויהב עם 2% ואילו בבנק הפועלים יתנו לכם 0.2% בלבד על יתרת העו"ש. אם נסתכל על הריבית על עו"ש בחובה, לקוחות בנק לאומי ישלמו את שיעור הריבית הגבוה ביותר, 13.6%, ואחריהם גם לקוחות של בנק הפועלים ישלמו שיעור גבוה של 12.9%, דיסקונט עם 11.3% ומזרחי עם 10.1%. הבנק הזול ביותר בתחום הוא יהב, עם 9.10% בלבד.
הריבית גבוהה, אבל לא בפיקדונות
מבט על נתוני הריבית בהלוואות מראה פער עצום בין הממוצעים, היות והלוואה חוץ בנקאית אצל כאל תגבה מכם ריבית ממוצעת של כ-11.3%, בעוד שאם תעשו זאת בבנק הדיגיטלי, וואן זירו, תיגבה מכם את הריבית הממוצעת הנמוכה ביותר, 6.9%, אך היקף ההלוואות שלו נמוך במיוחד. בבנקים הקטנים יותר תקבלו הלוואות בתנאים טובים ביותר, כשבנק מסד ויהב עם כ-7.9% ו-8.1%, בהתאמה. מבין הבנקים הגדולים, ממוצע ההלוואות של דיסקונט הוא הנמוך ביותר, עם 8.4% ואילו מזרחי עם הממוצע הגבוה ביותר, כ-9.5%, כך שגם בקרב הבנקים הגדולים ישנו הפרש לא קטן בכלל. מבחינת הלוואות אצל גופים חוץ בנקאיים, אצל מקס וישראכרט ההלוואה תהיה בריבית גבוהה של 10% וכ-10.7%, בהתאמה. במילים אחרות, הפערים מראים כי לקוח עלול לשלם פי 2 ריבית, בהתאם לבחירתו בגוף הפיננסי. ממוצע הריבית על ההלוואות עומד על כ-9.2%. סך ההלוואות שניתנו באוגוסט הוא 4.97 מיליארד שקל.
אם נסתכל על פיזור הריביות להלוואות נראה נתון בולט נוסף, שמראה פערים גדולים בין לקוחות אותו הגוף. בכאל, למשל, הריבית הממוצעת היא 11.3%, אך לקוחות מסוימים חווים ריביות של עד 16.7%. במרכנתיל, הטווח נע בין 6.4% ל־15.5%, ובהפועלים מ־6.6% ועד 14.7%. וכך, במקרים פרטניים שבהם הלקוחות הם בעלי פרופיל סיכון גבוה הריבית תהיה גבוהה דרמטית מלקוחות "טובים".
- בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
- סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הפיקדונות של משקי הבית עמד על כ-39.6 מיליארד ש"ח, והחריג הוא הבנק הדיגיטלי One Zero, שמציע ריבית קבועה של 5% בפיקדון לשנה, בעוד שהממוצע על הריבית הקבועה בפקדונות לשנה עומד על 4.2% והבנקים הגדולים ברובם נותנים תשואות נמוכות יותר, כשלאומי הוא היחיד מהבנקים הגדולים שנמצא מעל הממוצע, עם ריבית קבועה של כ-4.3%. את הריבית הקבועה הנמוכה ביותר מבין הבנקים הגדולים תקבלו בבנק הפועלים, עם 4.08% בלבד, ואילו בבנקים הקטנים המצב אף פחות טוב, כשבבנק מסד תקבלו 3.69% בלבד. וכך, גם כשמדובר בפיקדון שנתי, אנחנו רואים שרובה המוחלט של המערכת נותנת שיעור נמוך יותר מריבית הבסיס של בנק ישראל.