אתר האינטרנט: הבית שלך בעסקים
אינטרנט, אינטרנט, אינטרנט וזה לא נגמר אלא להיפך. מרגע שעברנו לתקשורת האלקטרונית, ההתנהלות שונה - מהירה, חדה, מפותחת והאפשרויות בלתי נגמרות.
בשל כך, הכתובת הרגילה של הבית או של העסק יורדת למקום השני בחשיבותה כשאת המקום הראשון לוקחת בגאון כתובת אתר האינטרנט שלך. היום, אם יש לך עסק ואין לך אתר, זה מזמין סימני שאלה רבים כי בתקשורת מקוונת הרבה לפני שהרימו לך טלפון כבר ביקרו באתר הבית שלך וקיבלו רקע לגבי המוצר ואופי השירות אותו אתה מספק.
בבניית אתר אינטרנט יש להשקיע המון מחשבה ויצירתיות על מנת לגרום לאלו שנכנסו - גם להישאר. חיוך אינו מספיק על מנת להזמין את הלקוח לעסק או להתמודד עם קיטורים שונים והאינטרנט מהווה במה למוצר ומאפשר לצרכן להחליט איך, כמה ומתי להשתמש בשירותי העסק שלך.
מאחר והזדמנות השכנוע הפרונטלי יורדת מהפרק, ישנם מספר פרמטרים עיקריים אשר יש להתייחס אליהם כשרוצים לבנות אתר אינטרנט.
1. שם דומיין. מרגע שההחלטה להקים אתר מגובשת, יש למצוא שם הדומיין אשר יהווה את הכתובת של האתר. תהליך בחירת הדומיין צריך להתבצע מתוך חשיבה מילולית וויזואלית ורצוי לבחור שם קצר וקליט אשר מכיל את שם העסק או במידה ואין אפשרות כזו, את תחום העיסוק.
חשוב לזכור שתוקף הדומיין הוא לשנתיים אשר בסיומן יש לחדשו כדי לשמור עליו. רשלנות כמו פספוס תאריך החידוש יכולה להביא לכך שתאבד את שם הדומיין שלך וחבל. את כתובת האתר ואת שמו יש להוסיף אוטומטית לכל הניירת המשרדית ולהתייחס אליה ככתובת לכל דבר.
2. מראה כללי. דף הבית באתר האינטרנט הוא בעל החשיבות הגבוהה ביותר מאחר והוא זה שקובע אם הגולש יישאר וימשיך או יצא מחוסר עניין ולכן חשוב מאוד לא למלא אותו בתכנים או ביותר מידי צבעים. יש לעצב את דף הבית בצבעים מרגיעים ומזמינים ובמינימום תכנים אשר רק יגרו את הרצון להמשיך ולא יותר. באתר האינטרנט שלך שהוא ביתך האלקטרוני לא תוכל להשאיר "חדר" לא מסודר ולסגור דלת כמו במשרד, מרגע שהגולש נכנס לאתר והתרשם מדף הבית הוא יעשה סיבוב בכמה דפים ולכן כולם צריכים להיות מתוכננים ומעוצבים היטב על מנת להשאיר רושם רציני ומכובד.
3. מסר. אין צורך להכניס לאתר היסטוריה שלמה של העסק או 90 מוצרים שונים. מאחר ואתר האינטרנט מספק טעימה קטנה, יש לערוך את המסרים בהתאם. עליהם להיות מתומצתים, ענייניים וברורים. ובאותה מידה גם הוויזואל באתר, על התמונות להיות מעטות, ברורות וברזולוציה גבוהה כדי לא להעמיס. הגולש לא יבזבז זמן על מלל מרובה או כמות תמונות שאינה נגמרת. את החוויה הראשונית שלו מהעסק שלך הוא רוצה קצרה ועניינית, במידה והאתר נבנה נכון - תשיג את העניין המבוקש והלקוח כבר ייצור קשר טלפוני.
4. גרפיקה ועיצוב. נראות היא שם המשחק בעולם האינטרנט. אין שום אפשרות להפגין אישיות ולכן יש לעשות מאמץ עילאי כדי להרשים וויזואלית את הגולש. חשוב שצבעי האתר יהיו תואמים לצבעי הלוגו של החברה ויהיו מזוהים עם צבעי החברה כדי שהלקוח "ירגיש בבית".
5. יכולת קריאת טקסט. בהמשך לנושא הגרפיקה והעיצוב, יש להתייחס בכובד ראש לאופן עריכת הטקסטים. רצוי שהטקסטים יהיו על רקע לבן או בהיר כדי שלא לגרום לגולש להתאמץ, או חלילה, לא להבין מה אתה מספר לו. גם הפונט צריך להיות ברור וקריא.
6. הצהרת פרטיות. הגולש רוצה להיות בטוח שלא ייעשה שימוש רע בפרטים שלו ולכן הצהרת פרטיות מתבקשת.
7. סיפורי הצלחה. המלצות מאז ומעולם גרמו להרבה לקוחות להתרשם ממוצר או שירות כלשהו בעסק. רצוי מאוד להקצות באתר פינה לסיפורי הצלחה והמלצות.
8. צור קשר. קצר, ענייני ומפורט. כשהגולש הגיע לפלטפורמה הזו הוא לא מעוניין לעבור עוד סדרת שאלות או מילוי פרטים מיותרים. כל מה שהוא צריך זה מספר טלפון, מספר פקס, כתובת העסק וכתובת מייל.
לסיכום, זכור שלהזמין גולש לאתר העסק שלך דומה להזמנתו לביתך, לכן יש לדאוג להכנה מראש על מנת שהרושם הנכון ייווצר. אתר אינטרנט מקצועי הוא אחד משלבי המיתוג ההכרחיים - בצע אותו נכון והתוצאות ידברו בעד עצמן.
* הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.