מנכ"ל פלסאנמור: "הפוטנציאל בארה"ב עצום, אנחנו היחידים בתחום"
חברת המכשור הרפואי פלסאנמור פלסאנמור 1.06% דיווחה הבוקר כי הגישה בקשה למינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לשיווק מוצר האולטרסאונד הביתי שלה בארה"ב. ההודעה, על אף שהייתה צפויה, הביאה לזינוק של כ-80% במחיר המניה, שסבלה מאז ההנפקה בשנת 2021 משחיקה מתמדת.
"אחרי שקיבלנו אישורים בישראל, אירופה, אוסטרליה וברזיל, הבקשה שהגשנו היום ל-FDA תאפשר לנו למכור את המוצר גם בארצות הברית, שם יש שוק עצום. בארצות הברית יש כ-3.6 מיליון הריונות בשנה. אבל הדבר הכי חשוב הוא, שהמדינה מאופיינת במדבריות טיפול, אזורים שלמים בהם להריונית אין גישה לקליניקה או בית חולים, ככה שהפוטנציאל הוא עצום. בנוסף, יש שיפוי רפואי תחת קודי השיפוי הקיימים, ויש גם מדינות שקבעו בחוק שהשיפוי הרפואי שניתן לאולטרסאונד ביתי זהה לזה שניתן בבית החולים", מסביר ד"ר אלעזר זוננשיין מנכ"ל ומייסד החברה, בראיון לביזפורטל.
כמה זמן לוקח בממוצע להגשות מהסוג הזה?
לפי האתר של ה-FDA מדובר על תקופה של כ-150 יום בהנחה שמדובר בהגשה מלאה. במידה וחסרים לו חומרים הוא מבקש הבהרות ומתחיל את הספירה מחדש.
שחקנית בודדת בתחום האולטרסאונד הביתי
פלסאנמור, שהוקמה בשנת 2014, פיתחה מערכת אולטרסאונד ביתית, המיועדת עבור נשים בהריון. לדברי זוננשיין "מדובר במוצר שמאפשר לנשים בהריון לבצע אולטרסאונד מהבית. למעשה, זה המוצר היחידי בעולם שמאפשר לנשים לסרוק את עצמן בבית לפי צעדים מונחים מאפליקציה או בשידור ישיר עם טכנאית אולטרסאונד או רופא. בישראל עברנו את 150,000 סריקות, אנחנו פועלים בעוד מספר מדינות באירופה. הודענו בעבר על הסכם הפצה באיטליה ואנחנו מתקדמים לעוד מדינות ביבשת, בדרום אמריקה ואוסטרליה".
מי המתחרות שלכם בתחום הזה?
"נכון לרגע זה, אנחנו היחידים בשוק האולטרסאונד הביתי. יש לנו 100 פטנטים בתחום, ככה שיש חסם גדול לחברות שירצו להיכנס לתחום"
איך אתם נערכים לחדירה לשוק האמריקאי?
לפני מספר חודשים גייסנו סמנכ"ל מסחור מארצות הברית, וסביבו הקמנו צוות שכולל אנשים באירופה, במזרח, באוסטרליה, ובישראל. הוא מרכז את כל התחום, כדי שברגע שנקבל את האישור נוכל לחדור ולדחוף את הפעילות בארצות הברית במהירות.
- אחרי 40 שנות חשיפה לקרינה - ניצחון לעובדת הרנטגן
- אחרי ניסוי חיובי: פלסאנמור רוצה להיכנס לבדיקות ההריון בסיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום, מחזיקה החברה באישורים לשיווק מוצריה בישראל, באירופה, באוסטרליה וברזיל. לפני כחודשיים היא דיווחה, כי חתמה על הסכם עם קופת החולים כללית, לאספקת 25,000 יחידות של מוצר הדגל בתקופה של 5 שנים ולרכישת שירותי תמיכה למוצר. "הפעילות בארץ מאופיינת בשיתוף פעולה עם קופת חולים כללי, שהקימה בבילינסון מרכז פענוח. יש לנו שיתוף פעולה עם בית החולים תל השומר, שמבצע רפואה היברידית באמצעות המוצר. אנחנו מקיימים משא ומתן גם עם מכבי, ובהמשך נגיע גם ללאומית ומאוחדת", מספר זוננשיין.
המשקיעים מחכים לתוצאותבשנת 2021 הונפקה פלסאנמור בבורסה בתל אביב לפי שווי של 670 מיליון שקל, אך מאז ירדה מנייתה בכ-83%. בעקבות הדיווח היום, קופצת מניית החברה בכ-80% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 224 מיליון שקל.
את המחצית הראשונה של השנה סיימה פלסאנמור עם הכנסות של כ-4.3 מיליון שקל, גידול של כ-79% ביחס לכ-2.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, צמצמה החברה את ההפסד שעמד על כ-15.8 מיליון שקל, לעומת לכ-22.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. נכון לסוף הרבעון, לחברה הון של כ-117 מיליון שקל, והיא אף הודיעה כי אין בכוונתה לגייס הון או חוב במהלך השנה הקרובה.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
איפה אתה רואה את פלסאנמור בעוד 3 שנים?
בהנחה שנקבל את האישור, השוק האמריקאי יהווה עמוד יסוד בהתפתחות העסקית שלנו. משם אנחנו נתפתח לעוד מספר מדינות, שממתינות לראות האם המוצר יזכה לאישור של ה-FDA, כמו יפן וסין. ככה שאני צופה שנוביל את שוק האולטרסאונד הביתי בעוד מספר שנים.
- 7.אנונימי 06/04/2025 10:56הגב לתגובה זושהסינים ייצרו ברבע מחיר
- 6.אלי 10/12/2024 00:03הגב לתגובה זוד
- 5.משקיע כביר 09/12/2024 20:00הגב לתגובה זועד שיקבלו אישור, אם בכלל, יעברו עוד הרבה מים בנהר
- 4.לרון 09/12/2024 19:04הגב לתגובה זווהיום מכרתי חצי,זה יום אידאלי למכירה,טמבל מי שקנה ממני היום!שיהיה לו בהצלחה,לא המלצה
- 3.עם דיבורים לא הולכים למכולת. (ל"ת)מני 09/12/2024 18:32הגב לתגובה זו
- 2.אזרח 09/12/2024 18:13הגב לתגובה זוהשוק שם שונה והוא ידמם עד שאולי יראה משהו.
- 1.אחד 09/12/2024 15:24הגב לתגובה זוכבר שנים שהוא נותן ראיונות אופטימיים כאלה והמניה צנחה 80 אחוז מה שלא בסדר זה שנותנים לו במה אחרי שהמניה מזנקת 80 אחוז על הודעה לאקונית וכעת הוא מנסה להריץ אותה עוד יותר, למה למנכל מותר להריץ מניה ??? ולמה ביזפורטל מעודדת זאת ???

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳