פלסאנמור וכללית חותמות על הסכם אספקת מכשירי אולטרסאונד

פלסאנמור וקופת חולים כללית חתמו על הסכם לאספקת 25,000 מכשירי אולטרסאונד ביתיים במשך חמש שנים
צלי אהרון | (4)

פלסאנמור, חברה בתחום ההייטק והביומד המתמחה במכשור רפואי, וקופת חולים כללית הודיעו על חתימת הסכם לאספקת 25,000 מכשירי אולטרסאונד ביתיים, שיאפשרו לנשים בהריון לבצע בדיקות עצמאיות בבית. ההסכם, שנחתם ב-28 באוקטובר 2024, יימשך לאורך חמש שנים, ובמסגרתו תספק פלסאנמור גם שירותי תמיכה ותחזוקה למכשירים.

ההסכם מהווה חידוש חשוב, שכן לראשונה יתאפשר לנשים בהריון לבצע בדיקות אולטרסאונד גם באופן סינכרוני, כלומר תוך ביצוע שיחת וידאו עם רופא בזמן אמת. ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור, ציין: "אנו רואים בחידוש והרחבת ההסכם עם כללית הבעת אמון בפתרון של פלסאנמור. זהו צעד משמעותי ללקוחות שירותי בריאות כללית שימשיכו ליהנות מהשירות המתקדם של רפואה מרחוק".

במסגרת ההסכם, כללית תבחן גם את שילוב מכשיר האולטרסאונד הביתי המיועד לביצוע בדיקות פרופיל ביופיזיקלי לנשים בהריון בסיכון. מוצר זה מצטרף למוצרים נוספים של החברה.

פלסאנמור, שהוקמה בשנת 2014, מחזיקה באישורים לשיווק מוצריה בישראל, באירופה, ובקרוב גם באוסטרליה וברזיל. החברה סיימה ניסוי קליני בארבעה מרכזים רפואיים בארה"ב ותכין בקרוב בקשה לאישור שיווק המוצר בארה"ב (FDA).

פלסאנמור בעלת שווי שוק של 250 מיליון שקל, המניה ירדה ב-30% מתחילת השנה, ו-46% ב-12 החודשים האחרונים.

מניית פלסאנמור מתחילת השנה

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    dw 29/10/2024 16:13
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות נחמד אם תהיה כתבה על סקטור הציוד הרפואי בישראל. אני חושב שאילקס זה הנייר הגדול והאיכותי בסקטור.
  • 2.
    בוחן 29/10/2024 10:31
    הגב לתגובה זו
    החברה יצאה בדיווח שאינו הוגן כלפי בעלי המניות 25 אלף יחידות וכו' אבל אין שום נתון על מה גובה ההכנסות מהעסקה וגם מה הרווחיות הצפויה ??? החברה לא ישרה ולא הוגנת כלפי בעלי המניות. בושה.
  • שוימר 29/10/2024 19:25
    הגב לתגובה זו
    שים לב גם שרשום מספר מכשירים בתוספת תשלום. לכן כנראה הסכום לפי חשבוני מעל 10 מיליון דולר.
  • 1.
    כשגילת עושה עסקאות גדולות יותר היא יורדת הכל פה בלוף (ל"ת)
    חחח 29/10/2024 10:15
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳