האחים חג'ג' מוכרים את הפרויקט ברחוב איינשטיין
צילום: טל צ'יקורל

קבוצת חג'ג' מציגה: הכפלת הכנסות ברבעון; המניה זינקה ב-42.5% מתחילת השנה

חג'ג' בתוצאות משופרות לרבעון השלישי, ממשיכה להרחיב את פעילותה 
צלי אהרון |

קבוצת חג'ג' הכפילה את הכנסותיה ברבעון לעומת רבעון מקביל ל-115 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם ב-41 מיליון שקל, לעומת 27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות הגולמית  עמדה על 35%, ירידה לעומת כ-50% ברבעון הקודם.

הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-11 מיליון שקל לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל. לכאורה מדובר בהרעה בפעילות, אבל נזכיר שהכרה בהכנסה וברווח בדוחות שונה ממה שקורה בשטח. בדוחות ההכרה החשבונאית היא לפי שיעור מכירות וביצוע, ולכאורה הרווחיות והרווח נמוכים ברבעון השלישי מאשר בתקופה מקבילה, אבל בפועל היקף המכירות בשטח בעלייה. 

החברה מכרה מתחילת השנה 121 דירות, זינוק של פי 5.5 בהשוואה ל-22 הדירות שנמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2023. בנוסף, חג'ג' מספרת לנו שביצעה מימון מחדש של רוב ההלוואות שלה והביאה לחיסכון של כ-10 מיליון שקל לשנה בתשלומי הריבית. תזרים המזומנים של החברה בתשעת החודשים הראשונים הוא 57 מיליון שקל, כשברבעון השלישי החברה שרפה כ-10 מיליון שקל. 

 

שיווק דירות ב-810 מיליון שקל; רכישת צים

חג'ג' שיווקה מתחילת השנה דירות בהיקף כספי של כ-810 מיליון שקל. בנוסף, החברה מציינת את השלמת העסקה האסטרטגית עם צים נדל"ן, שעתידה להוביל לבניית למעלה מ-20,000 יחידות דיור ברחבי ישראל, כולל בערים המרכזיות כמו תל אביב, חיפה וראשון לציון. בימים אלה פועלת החברה במספר מוקדים , עם פרויקטים כמו בבבלי, בפארק בבלי ובאבן גבירול בתל אביב, אשר צפויים להסתיים בקרוב.

חג'ג' מעדכנת על המצב המשפטי והעסקי בנוגע לשיתוף הפעולה שלה עם חברת סלינה, הנמצאת כיום בקשיים תזרימיים. בעקבות המשבר הפיננסי של סלינה ישראל, החברה בוחנת את האפשרות להיכנס בנעלי החברה המתקשה במרבית הפרויקטים המשותפים שלה עם סלינה, ולהפעילם בעצמה או בשותפות עם שותפים קיימים.

בין הפרויקטים שמנוהלים בשלב זה, נמצא אתר "בית המגן" בתל אביב, שבו החברה הגיעה להסכמה עקרונית עם השותף להפעלת המלון תחת תנאים חדשים, כאשר מרבית הרווחים הראשונים יוקצו להחזר חובות החברה. בנוסף, החברה התקשרה בהסכם שכירות משנה למלון אדמה במצפה רמון, שבו גם במצב זה הרווחים הראשונים יוקצו להחזר החובות הקיימים. במקביל, היא פועלת מול בית המשפט בנוגע לאתר אלמוג בים המלח, שם הגישה בקשה לפתיחת הליכים משפטיים בעקבות חובות של סלינה למשכיר.

 

קבוצת חג'ג' - שווי בשוק לעומת רווחים חזויים

החברה נסחרת בתל אביב עם שווי שוק של כ-1.3 מיליארד שקל וההון העצמי של כ-1.35 מיליארד שקל.המניה עלתה מתחילת השנה ב42.5% וב-12 החודשים האחרונים ב-70%.

הרווח הגולמי החזוי של החברה בפרוקיטים הוא 1.5 מיליארד שקל, רווח של 540 מיליון שקל מיוחס לפרויקט בבלי 3. בנוסף לחברה יש פעילות רחבה במגורים דרך חברת צים שנרכשה לאחרונה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 מניית החברה,ביזפורטל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.