עזריאלי: ה-NOI עלה ב-5% - 553 מיליון שקל; חנקין עוזב את תפקיד המנכ"ל
ה-NOI של קבוצת עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.22% הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-553 מיליון שקל - זאת לעומת כ-559 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-1%, שנובע ממכירת חברת השרתים הקנדית קומפאס, לפי שווי של 5.7 מיליארד דולר (ה-NOI של קומפאס ברבעון המקביל הסתכם בכ-32.5 מיליון שקל, ב-NOI בנטרול פעילותה יש גידול של 5%) - כך עולה מהדוחות הכספיים.
ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-379 מיליון שקל לעומת כ-342 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-11%. סך ה-FFO הסתכם ברבעון בכ-419 מיליון שקל לעומת כ-357 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-17%.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון לכ-156 מיליון שקל לעומת כ-418 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מרווחי שערוך של כ-491 מיליון שקל אשר נרשמו ברבעון המקביל אשתקד לעומת כ-65 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. הרווח הכולל הסתכם ברבעון לכ-413 מיליון שקל לעומת כ-512 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) במגזר הקניונים עמד על 99%, במגזר המשרדים בישראל עמד על 98%, ובדיור המוגן עמד על 97%. הפדיונות ברבעון השני עלו ב -10% לעומת רבעון מקביל אשתקד, וב-8% בתקופה שבין מרץ ליוני לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בחודש יולי עלו הפדיונות ב-14% לעומת יולי 2023.
- עזריאלי: ה-NOI עלה ב-28% ל-630 מ' שקל ברבעון
- עזריאלי: ה-NOI ברבעון עלה ב-10% ל-586 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקבוצה מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. יחד עם מניות בנק לאומי, סך המזומנים ושווה המזומנים וני"ע סחירים של הקבוצה הינו בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל. לאחר תאריך המאזן גייסה החברה למעלה מ-1.8 מיליארד שקל בהנפקת נע"מ, הרחבת סדרה ז' והנפקת סדרה חדשה (ט').
עוד נתונים מרכזיים מהדוח: החוב נטו הסתכם בכ-20 מיליארד שקל, שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה הסתכם בכ-46.7 מיליארד שקל, יחס ההון העצמי למאזן עמד על 44%, ויחס חוב נטו למאזן של כ-38%. כמו כן, לקבוצה נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-34 מיליארד שקל.
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים רבעון טוב נוסף עם המשך עליה ב-NOI מנכסים זהים וצמיחה דו ספרתית משמעותית ב-FFO שרשם שיא רבעוני. תוצאות אלו מבטאות היטב את עוצמתה של הקבוצה, נוכח התקופה המאתגרת במשק. הביזור העסקי, איכות הנכסים והניהול המוקפד שלנו מאפשרים את מיצוי הפוטנציאל, גם על רקע סביבה גיאופוליטית המתאפיינת בחוסר יציבות, המשך מצב מלחמה ואתגרי מאקרו לא פשוטים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"הפעילות בתחום המשרדים ממשיכה להציג תוצאות טובות תוך שמירה על תפוסות גבוהות. אנו מזהים התעוררות מצד שוכרים פוטנציאלים ופועלים לממש את ההזדמנויות השונות. קניוני הקבוצה הציגו צמיחה בכל הפרמטרים והמשך עליה בפדיונות. תחום ה-Data Centers ממשיך לצבור תאוצה ותרומתו לתוצאות גדלה באופן עקבי. התוצאות טרם כוללות חלק מהחוזים המשמעותיים עליהם חתמנו, אשר צפויים לתרום באופן משמעותי לביצועי הקבוצה כבר במהלך השנה הקרובה. אנו ממשיכים לאתר ולזהות הזדמנויות רבות בתחום זה, ופועלים במרץ למימושן.
"כקבוצה יזמית הנחושה לממש את אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה, אנו ממשיכים בתנופת הייזום, וזאת על בסיס הבטחון הרב שלנו שהמשק הישראלי יצלח את אתגרי המציאות הנוכחית והאמונה בעוצמתה של הכלכלה המקומית בראייה עתידית".
המנכ"ל יעזוב ויתמקד בפעילות הדאטה סנטרטס
לצד פרסום הדוחות, הודיעה החברה, כי אייל חנקין, המשמש כיום כמנכ"ל החברה צפוי להתמנות למנהל של גרין מאונטן, חברה זרה בשליטה מלאה של הקבוצה, אשר בסיסה באנגליה ואשר מרכזת את החזקות קבוצת עזריאלי בתחום ה-Data Centers.
יו"ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי: "אני נרגשת לעדכן בדבר המינוי הצפוי של אייל כמנכ"ל החברה תחתיה תרוכז כלל פעילות ה-Data Centers של הקבוצה. אייל מנהל בקבוצת עזריאלי מזה 15 שנים, מהן 8 שנים כמנכ"ל חברת הבת סופרגז ו-7 שנים כמנכ"ל קבוצת עזריאלי. אייל צבר מומחיות וניסיון רב בתחום במהלך כהונתו כמנכ"ל הקבוצה, הוביל בהצלחה ופיקח על ביצוע השקעות הקבוצה בתחום ופיתוח מגזר הפעילות - אשר הפך, בפרק זמן קצר, למנוע צמיחה משמעותי של הקבוצה, לצד מנועי הצמיחה האחרים בתחומי הנדל"ן המניב בישראל.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳