בנק לאומי: רווח של 2.3 מיליארד שקל; תשואה של 16% על ההון
בנק לאומי לאומי -0.69% מסכם את הרבעון השני של 2024 עם רווח של כ-2.27 מיליארד שקל ותשואה להון של 15.9%.
הכנסות הבנק מריבית עמדו ברבעון השני של 2024 על כ-4.38 מיליארד שקל, גידול של כ-2.2% ביחס לכ-4.28 ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של הבנק עמד על כ-2.27 מיליארד שקל, קיטון של כ-7.5% ביחס לכ-2.45 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח נובעת מהפחתה של 600 מיליון שקל שביצע הבנק בגין החזקותיו (14.2%) בבנק האמריקאי וואלי נשיונל.
מתוך דוחות בנק לאומי
תשואת הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות להון עמדה בסוף הרבעון על 15.9%, בהשוואה לתשואה של 19.4% ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ירידת הערך בגין ההשקעה בוואלי נשיונל, עומדת התשואה על להון על כ-20.2%.
- לאומי מוריד את הריבית על משכנתא למעבירי משכורת ב-0.25%
- צחי ארצי: ״ה’נורמלי החדש’ בענף – ריבית גבוהה, בירוקרטיה חונקת ומחסור בכוח-אדם, אבל השוק מגלה חוסן״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 6.זה לא הוא הרוויח זה אנחנו הפסדנו,בחסות הממשלה. (ל"ת)שי.ע 14/08/2024 21:37הגב לתגובה זו
- 5.שרה 14/08/2024 16:45הגב לתגובה זוהרווחים של הבנקים לא בגלל ניהול יוצא דופן. הרווחים הם בגלל העמלות הגבוהות שגובים מלקוחות חסרי ידע או שפשוט אין להם ברירה, מסגרת אשראי וחריגה ממנה וכמובן עמלות מוזרות כגון: עמלות דף או כל רבעון דמי משמרת.... מעניין על מה בדיוק הם שומרים........
- 4.ברכה 14/08/2024 16:35הגב לתגובה זומצלצלת לנייד והוא לא עונה ..
- 3.הציבור משלם 14/08/2024 14:37הגב לתגובה זורווחי הבנקים הם עושק הציבור בחסות ראש סינדיקט הבנקים - בנק ישראל. אין תחרות בבנקאות ולכן הציבור משלם ביוקר רב.
- 2.יחיאל 14/08/2024 11:42הגב לתגובה זולדעתי זאת רק ההתחלה תגיע למרומים
- 1.היה פה 14/08/2024 11:26הגב לתגובה זושצדקו לגבי לאומי,לא נותר אלא להגיד CHAPEAU

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳