אייל אלחינאי טריא
צילום: סטרוגו צילומים
דוחות

טריא: עודף המשיכות ברבעון הראשון עמד על 111 מיליון שקל

מתום הרבעון ועד לפרסום הדוח הוגשו בקשות משיכה ל-57 מיליון שקל לעומת הפקדות של 4 מיליון שקל, מה שמעמיד את עודף המשיכות מתחילת השנה על 164 מיליון שקל; בסוף שנת 2023 עמד עודף המשיכות על 1.44 מיליארד שקל
רוי שיינמן | (6)

טריא ישראל טריא 0.18% , חברת תיווך האשראי בין עמיתים, המתמחה באשראי ופתרונות מימון בתחום הנדל"ן, פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה. מתחילת השנה ועד לפרסום מועד הדו"ח הוגשו בקשות משיכה בסך 195 מיליון שקל לעומת הפקדות בסך 31 מיליון שקל, מה שמעמיד את עודף המשיכות מתחילת השנה על 164 מיליון שקל.

החברה ציינה כי החל מהרבעון הרביעי של שנת 2023 ועד מועד פרסום דוחות הרבעון הראשון נרשמה בפלטפורמה ירידה במגמה של עודף בקשות המשיכות על הפקדות. בהמשך לרבעון הקודם, גם ברבעון הראשון החברה לא העמידה הלוואות חדשות. נכון לתום הרבעון עומד תיק האשראי המנוהל בפלטפורמה על 2.3 מיליארד שקל.

ההכנסות הרבעון הראשון הסתכמו ב-10.4 מיליון שקל, לעומת 20.3 ברבעון המקביל אשתקד, כאשר החברה מייחסת את הירידה לירידה בעסקאות תיווך אשראי. עלות השירותים הסתכמה ב-5.3 מיליון שקל לעומת 17.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מתכנית ההתייעלות של החברה.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת EBITDA שלילי של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-994 אלף שקל, כאשר החברה רשמה הפסד כולל של כ-600 אלף שקל המיוחסים להפרשים חשבונאיים ותשלום מס.

החברה עדכנה כי היא ממשיכה בדיונים עם הרשות לניירות ערך בקשר לטיפול החשבונאי בהכרה בהכנסה בדוחותיה הכספיים של החברה מעמלות שנגבו מקבוצות רכישה, וכי ככל שעמדתה לא תתקבל, צפויה להיות לכך השפעה מהותית על תוצאות החברה ועל הונה העצמי. בחברה מדגישים כי לא צפויה להיות לכך השפעה תפעולית, משפטית או תזרימית.

"החברה עומדת בתכנית העבודה שלה וממשיכה להתייצב", מסר אייל אלחיאני, מנכ"ל טריא. "עלויות התפעול ירדו בצורה משמעותית בשל תכנית ההתייעלות שהוצאנו לדרך בשנת 2023. כחלק ממאמצי החברה להיענות לבקשות המשיכה, טריא ממשיכה לצמצם את תיק האשראי ולהקטין את המח"מ בתיק, בין היתר, על ידי פירעון של משכנתאות באמצעות המערכת הבנקאית. במסגרת שיתוף הפעולה עם בנק לאומי, הושלמה הענקת אשראי לשלוש קבוצות רכישה שקיבלו מימון מהפלטפורמה של טריא ובכך הבשילו אופציות לאומי לרכישת 20% ממניות החברה. לצד זאת, אנו ממשיכים ביצירת מסלולי השקעה חדשים אשר מאפשרים השקעה לפרק זמן קצוב בתשואה של כשלושה אחוז מעל ריבית הפריים, באופן שמעניק וודאות להחזר ההשקעה בתום התקופה". 

מניית טריא נסחרת לפי שווי של 72 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה המנייה ב-35% וב-12 החודשים האחרונים ירדה ב-45%.

מניית טריא ב-12 החודשים האחרונים

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    והשירות לקוחות של טריא מנפץ כל תחתית (ל"ת)
    סמי הנמוך 03/06/2024 10:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    777 03/06/2024 09:13
    הגב לתגובה זו
    מדהים
  • 3.
    סטרטאפיסט 02/06/2024 16:52
    הגב לתגובה זו
    ללא ספק, ההשקעה הכי גרועה שעשיתי בחיים
  • 2.
    יצחק 02/06/2024 15:41
    הגב לתגובה זו
    תרם קיבלתי את כספי
  • לא מגיע לך פרוטה, תעב בצע שכמוך (ל"ת)
    בני גור 02/06/2024 22:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוטי 02/06/2024 13:02
    הגב לתגובה זו
    טרם קיבלתי את כספי הם נוכלים לא מאפשרים למשוך את הכסף שומר נפשו ירחק
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.