מייסד אמנת נפרד מהחברה בתמורה ל-22 מיליון שקל
אברהם אסף, יו"ר קבוצת אמנת העוסקת בייעוץ וניהול פרויקטים, לוגיסטיקה, מיחשוב ותוכנה, רוכש מידי שותפו שמואל בר אור את מניותיו בסך כ-21.7 מיליון שקל, ובכך מסיים את השותפות שארכה 54 שנה.
קבוצת אמנת פועלת בשני תחומם עיקריים: הראשון הוא תחום הייעוץ, ניהול פרוייקטים ולוגיסטיקה, במסגרתו ניתנים שירותי ניהול, ייעוץ וביצוע פרויקטים בהנדסה, תעשיה וניהול, שירותי תיאום וניהול פרויקטים הנדסיים בבנייה, הפעלת מנהלות פרויקטים לנושאים ייעודיים, שירותי מיקור חוץ (Outsourcing) למערכות לוגיסטיות ומנהליות. התחום השני הוא מחשוב ותוכנה, בו ניתנים שירותי בדיקה ובקרת איכות תוכנה, פיתוח תוכנה, יישום מערכות מידע, יעוץ בתחומי מחשוב, יישום הדרכה והטמעת מערכות מידע בארגונים, אפיון והקמת מערכות מידע לוגיסטיות.
אסף רוכש את מלוא אחזקותיו של בר אור, המהוות כ- 22.17% ממניות הקבוצה וזאת בעבור תשלום של 15 שקל למניה. בנוסף יהיה זכאי בר אור לקבלת חלקו בדיבידנד עליו הכריזה הקבוצה בדוחות האחרונים כך שבפועל העסקה משקפת מחיר אפקטיבי של כ- 15.92 שקל למניה. עם השלמת העסקה אסף יחד עם בנו ערן אסף ימשיכו להיות בעלי השליטה בקבוצה ויחזיקו ב -46.53% ממניותיה.
"אני מודה לחברי ושותפי לולו על שותפות אמיצה שהובילה את הקבוצה להפוך לאחד מבתי המערכות המובילים במשק הישראלי", מסר שמואל בר אור. "מאמץ שהחל בשנת 1970 והושג הודות לאנשים מקצועיים ועבודה קשה ועקבית . המסע הזה היה עבורי לא רק עסקי אלא גם אישי. אני משוכנע בהמשך צמיחתה והצלחתה של קבוצת אמנת בשנים הבאות באותה הרוח והדרך".
- אמנת: ההכנסות ברבעון עלו ב-6.7% ל-88 מיליון שקל
- אמנת תספק שירותים לקמפוס IL תמורת 33 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"תודה שמואל, על 54 שנות עשייה מוצלחות תוך שיתוף פעולה מלא", מסר אברהם אסף, יו"ר קבוצת אמנת. "אני מאמין בביטחון מלא בעתיד המשק הישראלי בכלל ועתיד קבוצת אמנת בפרט. מנהלי הקבוצה ועובדיה יצרו בעמל רב מבנה ארגוני מקצועי, חסון, ונמרץ, המבטיח לכלל בעלי העניין שנות פעילות רבות נוספות. אני מודה לעובדים המסורים, לחברי ההנהלה בראשות שמואל אלפסי מנכ"ל הקבוצה, לדירקטוריון הקבוצה, ולבני ערן אסף, סגן יו"ר הקבוצה".
- 1.ברח יצחק שדה תא 24/04/2024 14:34הגב לתגובה זוברח יצחק שדה תא

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳