דוחות

הולמס פלייס הרוויחה 40 מיליון שקל על הכנסות של 508 מיליון שקל ב-2023

המנכ"לית שתוי: הולמס פלייס הציבה מטרה לפיה עד שנת 2027 תגיע ל-EBITDA של כ-136-146 מיליון שקל"; ה-EBITDA ב-2023 עלה ב-17% והסתכם ב-197.7 מיליון שקל
דור עצמון | (1)

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס הולמס פלייס 1.24% הכניסה 508.5 מיליון שקל ב-2023, בהשוואה להכנסות של 461.2 מיליון שקל בשנת 2022 - עלייה של 10.2%. ברבעון הרביעי של 2023 הכניסה החברה 126.5 מיליון שקל לעומת הכנסות של 123.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - עלייה של 2.8%.

הרווח הגולמי של החברה לשנת 2023 הסתכם בכ-133.5 מיליון שקל (כ-26.3% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 106.4 מיליון שקל (כ-23.1% מההכנסות) ב-2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-33.6 מיליון שקל (כ-26.6% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 30 מיליון שקל (כ-24.4% מההכנסות).

הרווח התפעולי ב-2023 הסתכם ב-86 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 67.3 מיליון שקל ב-2022 - עלייה של 27.7%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-21 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 18.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - עלייה של 11.7%.

הולמס פלייס סיימה את 2023 עם רווח נקי של 40.1 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 32.1 מיליון שקל ב-2022 - עלייה של 25%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-11.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 6.85 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - קפיצה של 62.6%.

ה-EBITDA ב-2023 הסתכם ב-197.7 מיליון שקל לעומת EBITDA של 168.9 מיליון שקל ב-2022 - עלייה של 17.1%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-48.8 מיליון שקל לעומת EBITDA של 45.7 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - עלייה של 6.8%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, צמח גם הוא והסתכם בתום שנת 2023 בכ-72.2 מיליון שקל לעומת כ-61 מיליון שקל בשנת 2022 - עלייה של 18.3%.

נכון למועד זה הולמס פלייס מפעילה 64 מועדוני בריאות וכושר וצפויה לפתוח 9 מועדונים נוספים במהלך 2024. מספר המנויים, עלה גם הוא והסתכם בכ-176 אלף מנויים בתום השנה לעומת כ-168 אלף מנויים בתקופה המקבילה.

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס: "החל מחודש נובמבר ובמהלך כל תקופת הלחימה, נרשמו ביקושים גבוהים בקרב חברי המועדונים להמשך שגרת האימונים, שכן המועדונים היוו עבורם אי של שפיות על רקע אירועי המלחמה. את הביקושים הגבוהים אנו ממשיכים לחוות גם בשנת 2024. התוצאות הכספיות לשנת 2023 כולה, מציגות המשך גידול בזכות מימוש אסטרטגיית הקבוצה הכוללת מיקסום הההכנסות והפוטנציאל של מועדונים ותיקים, פתיחת מועדונים חדשים ובחינה מתמדת של פעילויות חדשות סינירגטיות לפעילות הליבה של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"ב-2023 הכנסות מגזר הולמס פלייס צמחו ב-6.19% ולצידו הכנסות מגזר אייקון צמחו ב-23.7% בזכות חיזוק המועדונים הקיימים ופתיחת 3 מועדונים חדשים. השנה אנו צפויים להמשיך במגמת הצמיחה ולפתוח 9 מועדונים חדשים, 2 מועדוני הולמס פלייס פמילי ו-7 מועדוניי אייקון.

"הולמס פלייס הציבה מטרה לפיה עד שנת 2027 תגיע ל-EBITDA של כ-136-146 מיליון שקל ומתקדמת לעבר יעד זה על פי התוכנית האסטרטגית. שנת 2023, הסתיימה ב-EBITDA של מעל ל-84 מיליון שקל המהווה עלייה של 18.8% לעומת שנת 2022 ובתזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 72.2 מיליון שקל, עלייה של כ-18.3% לעומת שנת 2022".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כן אבל בימים רגילים מחזור של 900 שקל ליום במניה... (ל"ת)
    ארבל 31/03/2024 08:30
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?