מיה דיינמיקס עם הזמנה בהיקף 75 מיליון דולר - המנייה מזנקת ב-30%
חברת המיקרו-מוביליטי מיה דיינמיקס מיה דיינמיקס -2.73% מדווחת על הסכם הפצה בלעדי עם חברת Quadsolo, למכירת כלי ה-Mia Four ולמכירת מוצרים נלווים בארה"ב ובקנדה. במסגרת ההסכם בוצעה הזמנה מיידית ראשונית של 1,000 כלים בסך של כ-3 מיליון דולר שישווקו בצפון אמריקה. במחצית הראשונה של 2023 (הדוחות האחרונים של החברה), הכניסה החברה, 3.2 מיליון שקל, עם הפסד גולמי של 400 אלף שקל. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-6.9 מיליון שקל וכך גם ההפסד הנקי. בשנת 2023 ירדה המנייה ב-18.4%.
מניית מיה דיינמיקס ב-2023
שווי השוק של החברה עומד כיום על 105 מיליון שקל ומנית החברה נסחרת במחיר של 40 אגורות לאחר הזינוק היום. לפני מספר חודשים חתמה החברה גם על הסכם הפצה בלעדי ביוון, במסגרתו התחייב המפיץ להזמנות מינימום בסך של כ-700 אלף דולר ב-12 החודשים הקרובים בתמורה לבלעדיות באזור.
תקופת הסכם ההפצה הינה ל-5 שנים בהתאם לעמידה באבני דרך מסחריות הנוגעות ל-3 דגמים מסדרת כלי ה-Mia Four (שתי גרסאות הנעה אחורית וגרסת הפרפורמנס 4*4) אשר כוללות את התנאים הבאים: הזמנת מינימום 2,000 כלים במהלך 12 החודשים הראשונים להסכם, הזמנות מינימום של 5,000 כלים בכל שנה בשנה השנייה והשלישית, והזמנות של מינימום 6,500 כלים כל שנה בשנה הרביעית והחמישית.
- מיה דיינמיקס דיווחה על שלוש הזמנות חדשות השבוע; תקים מרכז שירות בארה"ב
- מיה דיינמיקס מכניסה את אלתא כשותפה לחברת הבת; המניה מזנקת ב-25%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך התחייבות המינימום ל-5 שנים הנה ל-25 אלף כלים בסכום מוערך של כ-75 מיליון דולר. הסכם ההפצה יחודש לתקופה של חמש שנים נוספות עם התחייבות להזמנות מינימום של 10,000 כלים לשנה או 60% מממוצע ההזמנות בפועל בתקופת השנתיים האחרונות להסכם הנוכחי – הגבוה מבניהם.
החברה המפיצה, Quadsolo, הוקמה ע"י אנשי העסקים אמיל מימרן ורוברט שאטלס ותשמש כמפיצה הבלעדית של מוצרי מיה דיינמיקס בארה"ב ובקנדה. אמיל מימרן הנו בעלי חברת הפצה עם מכירות של מעל 60 מיליון דולר בשנה ויש לו גם ניסיון בהשקעות בתחום הנדל"ן. רוברט שאטלס הנו בעלי חברת טלמרקנטינג המעסיקה כ-450 עובדים בצפון אמריקה והוא נמצא בתחום מעל ל-20 שנה.
המפיצה תשקיע בשיווק ובפרסום מוצרי מיה דיינמיקס לקהלי היעד בארה"ב, הכוללים צרכנים פרטיים וכן גופים מסחריים וממשלתיים (B2B) ומתכוונת להתמקד ב-4 ערוצי הפצה: מכירה מקוונת, מכירות לקמעונאים, מכירות לתאגידים בתחומי השילוח, אבטחה, גולף, תיירות ועזרה ראשונה ובאמצעות פיתוח חנויות השכרה ומכירה ייעודיות לכלי מיה דיינמיקס. כמו כן, חברת ההפצה תהיה אחראית לכל נושאי שירות הלקוחות ובכלל זה שילוח, שירותי תיקונים ואספקת חלפים ללקוחות בהתאם לתנאי האחריות על המוצרים באמצעות חברות נבחרות שישמו כמרכזי שירות.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"אנו נרגשים ממוצרי מיה דיינמיקס ומהטכנולוגיה הייחודית שלה ושמחים לקראת עבודה משותפת עם צוות החברה", נמסר מבעלי Quadsolo. "לאחר הזמנה ראשונית של 1,000 כלים, אנו שואפים להגיע בתוך שנה למכירת 5,000 יחידות ואף לשלש את המספרים עד לשנת המכירות השלישית".
"אנו גאים לחתום על הסכם אשר מהווה אבן דרך מהותית בהפיכתה של מיה דיינמיקס לחברה גלובלית", מסר מנכ"ל מיה דיינמיקס, איציק קלדרון. "ההסכם מאפשר למיה לבנות את המותג שלה מעבר לים בשוק יעד מרכזי ולהמשיך לרכז משאבים בפיתוח הטכנולוגיה שלה ובביצוע התאמות לשימושים שונים כדי לייצר יתרון ומובילות טכנולוגית בתחום כלי התחבורה הזעירים בשנים הקרובות".
- 1.רנות ושות' 09/01/2024 13:21הגב לתגובה זומיה דיינמיקס חברה מיוחדת עם טכנולוגיה מהפכנית עולמית! לדעתי יכולה לעלות הדנה מאות אחוזים. לא ממליצים.
- בגלל זה שווה לרכוש את המניה (ל"ת)מבין 09/01/2024 14:40הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳