המלחמה הובילה את גולף לצעדי התייעלות והתחזית לרבעון הרביעי אופטימית
מכירות הרבעון השלישי של קבוצת גולף גולף -0.7% הסתכמו בכ-206 מיליון שקל, לעומת כ-233 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11.5%. בחברה מסבירים את הירידה בשל ירידה במכירות עדיקה. השפעת המלחמה על פעילות עדיקה מובילה את הנהלת החברה להוציא לפועל תכנית לצמצום משמעותי בפעילות, לרבות סגירת חנויות, פינוי המרלו"ג ומימוש יתרת המלאי. בנטרול תוצאות עדיקה, הסתכם הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי בכ-1.274 מיליארד שקל, לעומת 1.328 ברבעון המקביל - ירידה של 4%.
אחרי הנתונים האלה, יש גם תחזית: החברה מעריכה כי על אף השפעות מלחמת "חרבות ברזל" והירידה במכירות, צפוי ברבעון הרביעי EBITDA חיובי בהיקף של 12-17 מיליון שקל, כתוצאה ממהלכי התייעלות משמעותיים שמובילה ההנהלה. "המלחמה הובילה לירידה במכירות הקבוצה בחודשים אוקטובר-נובמבר 2023 ולנקיטת צעדי חיסכון מיידיים מצד הקבוצה, במטרה לייעל את מבנה ההוצאות ולשפר את הרווחיות", נמסר מהחברה. "במסגרת צעדים אלו הוצאו כ-22% מעובדי החברה לחל"ת, מטה החברה צומצם בכ-30% והופחתו הוצאות השיווק, הפרסום והתפעול. כמו כן, החברה פעלה וממשיכה לפעול לסגירת חנויות מפסידות, השגת הנחות בדמי השכירות המשולמים והתאמת שעות פעילות החנויות ומצבת העובדים להתפתחויות ולשינויים במצב המשק".
בגולף מעריכים כי למרות הקיטון במכירות הקבוצה בחודשים אוקטובר-נובמבר, היא תציג ברבעון הרביעי EBITDA חיובי בהיקף של 12-17 מיליון שקל, בזכות צעדי ההתייעלות וכן בזכות הגידול במכירות במחצית הראשונה של חודש דצמבר. כמו-כן, שנת 2023 כולה צפויה להערכת הקבוצה להסתיים עם EBITDA חיובי, וזאת למרות השפעתן השלילית המהותית של עדיקה ושל המלחמה.
אם נצלול רגע למספרים, נבין מה קרה כאן: הפדיון בחנויות הזהות בשני מגזרי הפעילות ברבעון השלישי הסתכם בכ-151 מיליון שקל, לעומת כ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של ע-8%. הפדיון הממוצע למ"ר בחנויות הזהות בשני המגזרים ברבעון השלישי עמד על 1.119 מיליארד שקל, לעומת 1.213 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 8.4%.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- גולף מושכת מכירות בעזרת מבצעים - מה עומד מאחרי עלויות המימון הגבוהות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכירות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-94 מיליון שקל, לעומת כ-113 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול תוצאות עדיקה, הסתכמו מכירות המגזר ברבעון השלישי בכ-84 מיליון שקל. מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון השלישי הסתכמו בכ-112 מיליון שקל, לעומת כ-120 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפסד מגזר אופנת הבית ברבעון השלישי הסתכם בכ-2 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-120 מיליון ש"ח (כ-58.2% מהמכירות), לעומת כ-137 מיליון ש"ח (כ-58.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מעלייה בשיעור ההנחות ועלייה בשער החליפין הממוצע של הדולר. הירידה קוזזה בחלקה מירידה בעלויות ההובלה הבינלאומית ומשיפור משמעותי בשיעור הרווח הגולמי של פעילות עדיקה, הנובע כחלק מהמיזוג והשינוי הארגוני. ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בהפסד של 11 מיליון שקל לעומת הפסד של 3 מיליון שקל אשתקד. ההפסד הכולל ברבעון השלישי הסתכם בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההפסד המיוחס לבעלי מניות החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ב-30 בספטמבר 2022 החזיקה גולף רק בכ-60% ממניות עדיקה, ולכן הפסדי עדיקה ברבעון המקביל לא נזקפו במלואם לבעלי מניות גולף.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "הרבעון השלישי של 2023 התאפיין בירידה במכירות, הנובעת בעיקר מפעילותה ההפסדית של עדיקה. פעילות עדיקה הגדילה את הפסד מגזר ההלבשה בכ-5 מיליון ש"ח ברבעון השלישי והקטינה את הפדיון למ"ר במגזר זה מ-1,274 ש"ח ל-1,247 ש"ח. פתיחת המלחמה והשפעותיה הכוללות על החברה הובילו להחלטתנו לצמצם משמעותית את פעילות עדיקה, כך שהפגיעה בגין עדיקה צפויה להיפסק במהלך שנת 2024 לאור תוכנית התייעלות שהתחלנו לממש בחודשים האחרונים.
התחלנו לממש מהלך התייעלות משמעותי בקבוצת גולף, הכולל מבנה הוצאות רזה יותר ומהודק יותר, אשר כבר החל להשפיע לטובה על הביצועים הכספיים. בין השאר, הקטנו משמעותית את פעילות עדיקה, כולל סגירת רשת החנויות שלה, היפרדות ממרבית עובדיה ופינוי המרלו"ג. הקטנו משמעותית את מטה החברה, צמצמנו הוצאות פרסום ושיווק, וכמו כן אנו פועלים לסגירת חנויות הפסדיות והתאמת הסכמי השכירות בחלק מהנכסים.

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
