כנפיים
צילום: מצגת החברה
דוחות

גלובל כנפיים הודיעה על עסקה שצפויה להניב תזרים פנוי של 16 מיליון דולר

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים: "עסקאות אלה, עם שתי חברות גלובאליות וותיקות בענף התעופ יביאו לשיפור הנזילות של החברה כשעסקת המכירה מקטינה את המינוף שלנו משמעותית"
רוי שיינמן |

גלובל כנפיים גלובל כנפיים 0% , הפועלת בתחום החכרת המטוסים ומחזיקה גם בחברת התעופה הקפריסאית TUS (49.9%), דיווחה על שתי עסקאות משמעותיות בפעילות הליסינג. הראשונה, מכתב כוונות למכירת הזכויות בנאמנויות המחזיקות בשני מטוסי איירבוס 320-200 שבבעלותה, אשר הוחכרו מחדש לפני כחצי שנה לחברת תעופה באירופה, כשהרוכשת המיועדת בעסקה הינה חברה מוכרת בתחום לה מכרה החברה בעבר מספר מטוסים אחרים.

במסגרת העסקה השנייה התקשרה החברה במכתב כוונות להחכרת מטוס איירבוס 330-200  לתקופה משמעותית לחברת תעופה באירופה (אשר הייתה בעבר לקוח של החברה). זאת, חלף עסקה קודמת למכירת המטוס, אשר בוטלה על ידי הרוכשת, ובה הגיעו הצדדים בסוף השבוע האחרון לסיום מוסכם של ההתקשרות וללא הליכים משפטיים, תוך הותרת חלק מהמקדמה בידי החברה.

 

תמורת מכירת שני מטוסי האיירבוס 320-200, בסך של 43 מיליון דולר, צפויה להניב לחברה תזרים פנוי, נטו, בסך כ- 16 מיליון דולר, לאחר פירעון מוקדם של הלוואות בנקאיות שנטלה החברה מבנק ישראלי בקשר למטוסים אשר יתרתן למועד הדיווח הינה בסך כ- 24 מיליון דולר, ובהתחשב בפיקדונות, דמי חכירה ורזרבות לשיפוץ ששולמו  וישולמו לחברה על ידי החוכרת עד למועד השלמת המכירה, ואשר יוותרו בידי החברה.

בכוונת הצדדים לפעול להשלמת מכירת שני המטוסים עד סוף ספטמבר 2023 או מועד מאוחר יותר כפי שיוסכם בין הצדדים. עסקאות המכירה של כל אחד מהמטוסים אינן תלויות זו בזו. לאור העסקה צפויה החברה לרשום בדוחותיה הפרשה לירידת ערך בגין מטוסים אלו בסך של כ-6.7 מיליון דולר.

 

באשר למטוס האיירבוס 330-200, מטוס רחב גוף אשר אינו מוחכר, התקבולים מדמי חכירה בתקופת החכירה עם הלקוח האירופאי - עד למחצית השנייה של שנת 2028 - צפויים להסתכם לסך של כ- 15 מיליון דולר. בנוסף, לחוכרת אופציה להארכת תקופת החכירה עד לרבעון הראשון לשנת 2030, כשהתקבולים מדמי חכירה בתקופת האופציה, ככל שתמומש, צפויים להסתכם לסך של כ-2 מיליון דולר. דמי החכירה ישולמו בתשלום קבוע מדי חודש מראש. בנוסף, הגיעה החברה להסכמות לעניין סיום  מוסכם של עסקת המכירה שבוטלה, והיפרדות הצדדים וויתור באופן בלתי חוזר על טענות ו/או דרישות, כאשר סך של כ- 0.7 מיליון דולר מתוך מקדמה בסך כ- 2 מיליון דולר ששילמה בשעתו הרוכשת יישאר בידי החברה, ויתרת המקדמה תושב לרוכשת.

עסקת החכרת המטוס כוללת הסכמות לפיהן החוכרת לא תשלם רזרבות שוטפות ובתום תקופת החכירה של המטוס תערך התחשבנות בין הצדדים על-פי מצב חיי המטוס ורכיביו המשמעותיים בתום תקופת החכירה בהשוואה למועד מסירת המטוס לחוכרת. בהתאם גם לא תידרש השתתפות מצד החברה במהלך תקופת החכירה. בכפוף להשלמת העסקה, בכוונת החברה לפעול לקבלת מימון בגין המטוס, אשר למועד זה הינו חופשי משעבודים וללא מימון, כאשר בהתאם לתהליך שניהלה החברה מול מממנים שונים, המימון האפשרי הינו בהיקף של כ- 17 מיליון דולר.

בכוונת הצדדים לפעול להשלמת העסקה ומסירת המטוס לחוכרת עד סוף ספטמבר 2023 או מועד מאוחר יותר כפי שיוסכם בין הצדדים, ובכל מקרה לא יאוחר מתום חודש נובמבר 2023. לאור העסקה צפויה החברה לרשום בדוחותיה ביטול הפרשה לירידת ערך בגין מטוס זה בסך של כ-12.5 מיליון דולר. יודגש, כי נכון למועד זה אין כל וודאות כי ייחתמו הסכמים מחייבים בגין העסקאות הנ"ל וכי תושלמנה. העסקאות תהיינה כפופות להתקיימות של תנאים מתלים כמקובל בעסקאות מכירה והחכרה מסוג זה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

סידני סלסקי, מנכ"ל גלובל כנפיים, מסר: "עסקאות אלה, עם שתי חברות גלובאליות וותיקות בענף התעופה, עמן שיתפנו פעולה בעבר, הינן צעד נוסף ומשמעותי במימוש תוכניתנו לייצוב וטיוב פעילות הליסינג, על רקע ההתאוששות בענף ובהמשך לשורת מהלכים שביצענו מתחילת שנת 2022. מעבר לכך, ובהסתכלות קדימה, השלמת העסקאות תביא לשיפור הנזילות וחיזוק האיתנות הפיננסית של החברה כשעסקת המכירה מקטינה משמעותית את רמות המינוף."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: