משפחת עפרה שטראוס
צילום: אוסף פרטי

עופרה שטראוס מחזקת את השליטה בקונצרן המזון; ילדי רעיה שטראוס מוכרים את החזקותיהם בקבוצה

חברת ההחזקות נכסי מיכאל שטראוס בשליטת עפרה שטראוס, עירית שטראוס ועדי שטראוס, הגדילה את החזקתה בשטראוס אחזקות הנסחרת בבורסה בשווי של 9.7 מיליארד שקל. חברת ההחזקות שהחזיקה ב-75.64% משטראוס רכשה מחברה פרטית בבעלות רן וגיל מדין, ילדיה של רעיה שטראוס, את יתרת המניות כך שהיא מחזיקה כעת 100% מהחברה. 

שטראוס היא ענקית מזון מקומית עם פעילות רחבה גם בחו"ל. הרכישה של עופרה שטראוס ואחיה - עירית ועדי שטראוס היא הבעת אמון בחברה היצרנית. לרן וגיל מידן היתה נוכחות בדירקטוריון והם לאורך השנים היו חלק מהגוף המוביל בשטראוס, אבל עופרה שטראוס היא המובילה הבלתי מעורערת, גם ביחס לאחיה, ילדיו של מיכאל שטראוס שהוביל את החברה להיות מובילה בתחומה.

המשמעות של המהלך היא הבעת אמון וביסוס מעמדה של עופרה שטראוס כמובילה של הקבוצה. אך לא נראה שיהיה למהלך השלכות אופרטיביות-תפעוליות על הפירמה.  

דוחות טובים לשטראוס ברבעון הראשון

יצרנית המזון שטראוס שטראוס 0%  רשמה ברבעון הראשון של 2023  הכנסות מתואמות של 2.55 מיליארד שקל לעומת הכנסות מתואמות של 2.27 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 12.4%.

הרווח הגולמי (NON-GAAP) ברבעון הסתכם ב-837 מיליון שקל (כ-32.8% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 662 מיליון שקל (כ-29.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-208 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 102 מיליון שקל - פי 2.

החברה רשמה ברבעון הראשון של רווח נקי מתואם של 134 מיליון שקל בהשוואה לרווח מתואם של 43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - פי 3.

שי באב"ד, מנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר עם פרסום התוצאות: "שטראוס מציגה צמיחה במרבית הפעילויות שלה, עם שיפור בנתחי השוק ועלייה בהכנסות. לצד זאת, ההתמודדות עם מחירי חומרי הגלם והאינפלציה הובילה לשחיקה משמעותית ברווחיות של הקבוצה בכלל ובישראל בפרט, כאשר עליות המחירים שביצעה החברה פיצו על כך באופן חלקי בלבד. אנחנו מתקדמים ביישום התכניות האסטרטגיות והמשך צמיחה, מחזקים ומרחיבים את השותפויות, מבצעים אופטימיזציה של הפורטפוליו, וממוקדים בתכניות משמעותיות לשיפור הפרודוקטיביות".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    לא חוכמה גדולה כשפוליטיקאים מושחתים מגינים על מונופול. (ל"ת)
    אור 05/07/2023 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קשקש 05/07/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    התפקיד של המדינה הוא לא להיות חותמת גומי לתיאבון הבלתי נגמר של הטייקונים התפקיד של המדינה הוא להגן על אזרחיה מפני החזירות ועליות מחירים ללא סיבה .ההובלה הימית חזרה לטרום הקורונה מחירי הסחורות גם כן אז למה הטייקונים ממשיכים להעלות את המצרכים ?
  • 2.
    חיים 04/07/2023 22:49
    הגב לתגובה זו
    אני רוכש מהמוצרים שלהם,אין טענות מוצרים איכותיים
  • 1.
    מבין2 04/07/2023 19:10
    הגב לתגובה זו
    חברה עם מוצרים בינוניים שמוכרת ב 300% יותר מוצרים דומים באירופה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 0%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

אייל שוחט קרדיט תמיר לויאייל שוחט קרדיט תמיר לוי
פרסום ראשון

טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר

טופ גאם חותמת על הסכם אסטרטגי בהיקף מינימלי של 25 מיליון דולר עד סוף 2026; על פי החברה, ההסכם נחתם במתכונת Take or Pay מול אחד המותגים הצומחים והמובילים בארה״ב, וכולל אופציות לחידוש אוטומטי

תמיר חכמוף |


טופ גאם טופ גאם 0%  , המפתחת ומייצרת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי לאספקת מוצרים ללקוח גדול בצפון אמריקה, מהחברות המובילות והמתפתחות ביותר בתחום תוספי התזונה בארה״ב. לפי ההסכם, שנחתם באמצעות חברת הבת הקנדית, הלקוח התחייב לרכוש מוצרי Tailor-made בהיקף מצטבר שלא יפחת מ-25 מיליון דולר עד סוף 2026, במתכונת Take or Pay המבטיחה לחברה הכנסות מינימום גם במקרה של אי-מימוש מלא מצד הלקוח. 

עוד לפני ההסכם, הלקוח רכש מטופ גאם מוצרים בהיקף מצטבר של כ-16 מיליון דולר, סכום שאינו כלול בהתחייבות החדשה. בחברה מציינים כי בהתבסס על קצב ההזמנות הנוכחי, ייתכן שסך הרכישות בפועל יעלה על הסכום המובטח. ההסכם כולל אופציה לחידוש אוטומטי לשנה נוספת בכל פעם, לצד אפשרות ביטול הדדית בהודעה מוקדמת של חצי שנה. כלומר, החברה צופה הכנסות של לפחות 25 מיליון דולר בכ-13 החודשים הבאים, כ-5.7 מיליון דולר ברבעון. 

הלקוח פועל במודל היישר-לצרכן (D2C) ונחשב לאחד המותגים הפופולריים ביותר ב-E-commerce האמריקאי, ובתקופה האחרונה הרחיב את פעילותו גם למדפי הקמעונאות בארה״ב. במסגרת ההסכם יספק לטופ גאם תחזיות שנתיות, לצד התחייבות לכמויות מינימום רבעוניות לאורך התקופה.

בטופ גאם מציינים כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם לקוחות נוספים, ובחלק מהמקרים התהליכים כבר הובילו לחתימה על הסכמי אספקה נוספים, כאשר לפי הערכת החברה, הסכמים נוספים עשויים להיחתם בחודשים הקרובים.


דבר החברה

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם מסר: "חתימת ההסכם מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולתנו מצד אחד מהלקוחות המובילים והצומחים ביותר בתחום. ההסכם במתכונת Take or Pay מבטא את מחויבותו של הלקוח לשיתוף פעולה ארוך טווח ומהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוצאות המרשימות שפרסמנו השבוע, יחד עם חתימת הסכם זה, ממחישות את התנופה בה נמצאת החברה. אנו מצויים במהלכם של תהליכים דומים מול לקוחות נוספים, בחלקם אסטרטגיים, שלהערכתנו חלקם עשויים להבשיל להסכמי הספקה נוספים. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey יחד עם הפעלת המפעל החדש בשדרות, ממצבות אותנו היטב להמשך הצמיחה המואצת שלנו ולהפיכתנו לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוספי התזונה."