
צילום: משה בנימין
ניתוח
למה מניית דלק רכב נפלה ב-27% מתחילת השנה והאם זה מוצדק?
הבעיות בורידיס; רכישת אינפיניה רגע לפני חולשה בתוצאות והתחרות מול הרכבים החשמליים; ועדיין - דלק רכב היא מיצרניות המזומנים הגדולות בבורסה שנסחרת במכפיל רווח של 3-4
דלק רכב דלק רכב -2.28% התחילה בתור שלד בורסאי והפכה לאחת החברות הגדולות בארץ ואחת החברות הרווחיות ביותר בבורסה. כן, זה אומר שיש סיכוי לשלדים, אבל הוא קטן, בעוד גיל אגמון המנהל והבעלים של החברה לקח את השלד (גל תעשיות) ועשה קסמים, הרוב הגדול של מנהלים-יזמים נכשל בניסיון להחיות שלדים. אגמון לא רק הצליח להפוך את דלק רכב המסורתית לחברה מובילה בייבוא רכבי מאזדה, הוא הצליח להרחיב את פורטפוליו הרכבים שלה למותגים נוספים - BMW ופורד והפך אותה לענקית רכב שמרוויחה בקצב שנתי של מעל 1 מיליארד שקל, אחרי ששנה שעברה הרוויחה 715 מיליון שקל בדומה לשנת 2021.
דלק רכב - רווחים ללא הפסקה
ב-2020 החברה הרוויחה 350 מיליון שקל, ב-2019 370 מיליון שקל, ב-2018 רק 107 מיליון שקל (בגלל עליית ערך הין היפני). הבנתם את סדרי הגודל של הרווחים ורק נוסיף שב-2012-2017 החברה הרוויחה 3 מיליארד שקל (500 מיליון שקל בממוצע שנתי). אפשר ללכת עוד אחורה, עצרנו שרירותית כאן, אבל החברה מרוויחה בגדול כבר מעל עשרים שנה. למעשה, מאז 2012 ועד היום החברה הרוויחה מעל 5 מיליארד שקל. השווי שלה בשוק - 2.9 מיליארד שקל וההון הוא 1.5 מיליארד שקל. איך זה ייתכן? דיבידנדים שחולקו והורידו בהתאמה את שווי החברה ואת ההון שלה. החברה מחלקת את רוב רווחיה כדיבידנדים לבעלי המניות ולצד עליית ערך המניה, מדובר באחת ההשקעות הטובות ביותר בבורסה על פני זמן. אז איך זה שדווקא כשהיא עולה לרווחים של מעל מיליארד שקל - המניה קורסת?
ורידיס נופלת - האם זה בגלל רכישת אינפיניה?
אבל הסיכון הזה גדול ככל שיהיה, גם אם יתממש, ייקח זמן, יהיה מדורג וכשחברה מרוויחה סדר גודל של מעל 1 מיליארד כשהיא נסחרת ב-2.8 מיליארד שקל, אתם מבינים שהתשואה על השווי ענקית, ומספיק שהיא "תחייה" שנתיים-שלוש ברווחיות חריגה ובהמשך, אם וכאשר תהיה רפורמה תעבור לרווחיות נורמלית, כדי להצדיק את השווי הנוכחי לפחות. על פניו המניה זולה. כל זה ועוד לא התייחסנו לורידיס ורידיס 0.36% . החברה בת שהונפקה לפני שנתיים עלתה בהתחלה וירדה בחצי השנה האחרונה ל-50% ממחיר ההנפקה. ורידיס היא חברה ירוקה, קלינטק, מסוג החברות שעושות טוב לסביבה. היא מחזיקה תחנת כוח, פעילות של טיפול בפסולת, ייצור דלק מפסולת, התפלת מים, ביוגז ועוד.
הסיכונים בדלק רכב
אז הסיכויים ברורים ועדיין הסיכונים הם אלו שנותנים את הטון במחיר המניה. השוק חושש מאינפיניה, השוק חושש מהחקירה בורידיס, השוק אולי חושש מהרגולטור, השוק גם מבין שקצב מכירת הרכבים צפוי לדעוך. השוק יודע שבאופן יחסי, דלק רכב לא חזקה ברכבים חשמליים (בינתיים) וזה העתיד. אי אפשר כמובן לנבא לאן זה ילך מכאן, אבל בעבר גיל אגמון הוכיח שהחששות היו מוגזמים והוא הצליח לנווט לשבירת שיאים - ברווח ובמניה. אז אחרי ירידה של 27% כנראה ששווה לשים עין על דלק רכב.- 16.יעקב 25/11/2023 21:26הגב לתגובה זואיך אחרי הקניה מקרן פימי שבמשך השנים פירסמה דוחות מעולים, אחרי הקניה של ורידיס המצב גרוע ככ, או שקרן פימי מדווחת לא נכון בדוחות של החברות שהיא קונה (כמו בדוגמא של סקופ) או שורידיס לא מדווחת נכון, מעניין מה קורה כאן
- 15.מוטי 06/09/2023 22:01הגב לתגובה זואני מצטער שניכנסתי הפסד כרגע 14%מה עושים בהמשך
- 14.כתבה בסדר -תודה רבה (ל"ת)זאב 13/06/2023 10:03הגב לתגובה זו
- 13.טיסה. עימה למחזיקים. חבל לא נכסתי בעוד כסף (ל"ת)דוד 12/06/2023 11:14הגב לתגובה זו
- 12.יובל 12/06/2023 10:32הגב לתגובה זוצמיחה מעולה בשנים האחרונות מבחינת רווחיות ותשואות .
- 11.סחבק 12/06/2023 09:07הגב לתגובה זושווי מזומנים גבוה ,ללא חובות , שטחים לוגיסטיים, דיבידנדים בתקופה כזאת צריך חברות כאלה חזקות , אבל רוב האנשים בבורסה לא מבינים כלום
- שוגי 12/06/2023 10:55הגב לתגובה זווהחברה מוכרת מוצר בר-קיימא בתקופה של ריביות גבוהות שממשיכות לעלות. אכן, רוב האנשים בבורסה לא מבינים כלום.
- טוני 12/06/2023 11:31אכן לא מבינים כלום
- 10.אורן 12/06/2023 08:45הגב לתגובה זותודה גיל
- 9.פולק 12/06/2023 08:19הגב לתגובה זואת מניית ורידיס צריך להוציא ממדד תא 90
- 8.נועם 12/06/2023 07:44הגב לתגובה זולמה משמיצים חברה שרוצה להרוויח?מישהו חייב ב.מ.ו חדשה?מישהו חייב מאזדה חדשה?אין קשר לרגולציה ואין קשר לריכוזיותאייפון נמכר גם ברווחיות חזיריתלמרות התחרותיותר הגיוני להריע לאנשי שיווק שהצליחו לשתול ללקוחות את התשוקה לקנות רכב בכל מחיר וללמוד מהם
- 7.אור 12/06/2023 06:39הגב לתגובה זודלק גוזרת קופון מהתשלומי המיסים שהיא מעבירה למדינה? איך היותה 'צינור' משפיע על הרווחיות שלה?
- שוגי 12/06/2023 10:59הגב לתגובה זומבחינת חשבונאות- חוז מע"מ נרשם מול לקוחות. לא משפיע בכלל על סעיף הכנסות. מכס מועמס למלאי שהחברה מצדטיית והחברה משלמת אותו לפני שמכריות
- הרווחיות שלה גדולה מאוד ולא נמוכה כפי שניתן לחשוב (ל"ת)שמעון 12/06/2023 07:59הגב לתגובה זו
- 6.עיזבו 12/06/2023 04:50הגב לתגובה זוהמשק קטן מידי ויש יותר מידי שחקנים שכל אחד מהם רוצה להגדיל נתח,יוריד מחיר? מה פתאום,וכ"כ עיזבו טרנדים ירוק זה יופי אך מתקשה לתפקד
- 5.הבלון 12/06/2023 01:27הגב לתגובה זולמדינה זה הכי משתלם כי כל המיסים הם על מחיר המכירה ולכן אף פוליטיקאי לא רוצה להכניס תחרות למחבלת הכספים מהציבור. ומדברים על הבנקים…
- 4.המסדי 11/06/2023 23:58הגב לתגובה זוהרכישה של אינפיניה הוכיחה עד כמה מטומטמת הנהלת דלק וורידיס. בסוף שמים כסף על אנשים, ובמקרה הזה מתברר שהם מפגרים
- 3.ויקי 11/06/2023 22:25הגב לתגובה זודלק רכב לכיוון 200%
- 2.מ. כהן 11/06/2023 22:13הגב לתגובה זואני תוהה למה כותב מלומד ומנומק כל כך, לא מזכיר את נכסיי ד. מ. ר., זרוע הנדל"ן של דלק מוטורס ששותפה בחברת הנדל"ן ויתניה. וגם בין היתר נכסים באזור אסף הרופא שמתקרב היום ויהפכו למבוקשים לבניה.
- 1.רפול 11/06/2023 21:52הגב לתגובה זושיעשה הנפקה בארהב המניה תטוס