ניתוח

וילי פוד - לא תחת אור הזרקורים אבל יותר רווחית מדיפלומט

החברה מציגה רווחיות גלומית של 31.5% לעומת רווחיות של 21% בדיפלומט, ומעט פחות מהרווחיות הגולמית בשנה שעברה עקב החלטת החברה שלא לגלגל את עליות המחירים לצרכנים; הרווח הנקי נחתך בגלל הפסדי שיערוך בתיק נירות הערך של החברה
גיא טל | (2)

יבואנית המזון וילפוד וילי פוד 1.35% מפרסמת את תוצאות הרבעון השני עם שיפור בהכנסות וירידה ברווח הנקי. הכנסות החברה עלו ל-123.1 מיליון שקל לעומת 114.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מהשקת מוצרים חדשים, שיפור הנראות של מוצרי החברה בחנויות, שיפור מערך הסחר והמכירות וקמפיינים פרסומיים. 

הרווח הגולמי עלה ל-38.7 מיליון שקל, שיעור הרווחיות ירד מעט ל-31.5% לעומת 32.3% ברבעון המקביל. הקיטון ברווח הגולמי נובע לדברי החברה מהעלאת מחירים של הספקים והחלטה אסטרטגית של החברה שלא לגלגל את עליית המחירים ללקוחות במטרה לתת מענה ליוקר המחיה ולהוות חלופה אטרקטיבית באיכות ובמחיר למתוגים השונים. 

שיעור הרוח הגולמי טוב בהרבה משל המתחרה דיפלומט דיפלומט אחזקות 0% שם שיעור הרווח הגולמי הוא 21% בלבד. לדברי מנכ"ל החברה צביקה ויליגר החברה מצליחה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים בעקבות היותה חברה צנועה עם משכורות צנועות.

אין ספק שהחברה נהנתה גם מזינוק בביקוש בעקבות הרעש הציבורי סביב דיפלומט. מכירות הטונה קפצו פי שלוש וישנו מחסור בטונה מתוצרת החברה. נתח השוק של דיפלומט בטונה ירד מ-37% ל-30% ווילי פוד היא בין הנהנות מהמעבר של הצרכנים למותגים זולים יותר. אבל צריך לזכור שכשמדברים על החברות העושקות, הדרך למדוד זאת היא ברווחיות ובעיקר ברווחיות הגולמית. ויליפוד מרוויחה הרבה יותר על מוצרים זולים יותר. דיפלומט עם מוצרים יקרים יותר אבל שיעור הרווח שלה נמוך - לדיפלומט לכאורה אין לאן להוריד מחירים, דווקא לדיפלומט יש! הטענות כלפי דיפלומט, גם אם הן מוצדקות באופן חלקי, הן לא יכולות להיות רק מולה. ויליפוד מרוויחה הרבה יותר ממנה.

הרווח התפעולי עמד  על 14.5 מיליון שקל בהשוואה ל-13.7 מיליון ברבעון השני של שנת 2021. ברבעון המקביל נרשמו הכנסות מימון של 7.7 מיליון שקל ואילו בנוכחי הוצאות של 6.6 מיליון שקל מה שחתך את הרווח הנקי ל-5.7 מיליון שקל לעומת 16.4 מיליון שקל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהפסדי שיערוך נירות ערך של החברה. 

צביקה ויליגר, יו"ר "וילי פוד": "הדוחות של 'וילי פוד' משקפים את אחד השינויים המשמעותיים בשוק הישראלי ואת פתיחותו של הצרכן למוצרים אלטרנטיביים במקום המותגים היקרים והמוכרים. יכולת הסחר של 'וילי פוד' אל מול הספקים , הביאה תוצאות המשתקפות בדוחות. אנחנו ב'וילי פוד' מביאים למדף הישראלי את המוצרים הטובים ביותר, מארצות המקור, בלי להתפשר על הטעם ובמחיר המשתלם ביותר. הישראלים מצביעים בעגלות ברשתות השיווק ואנחנו מבטיחים להמשיך ולהיות האלטרנטיבה הטובה ביותר גם בסל הקניות של חגי תשרי".

מנכ"ל החברה הוסיף כי רואים כעת ירידה במחירי התובלה הימית ובמחירי החיטה ודגנים אחרים, יחד עם ירידה בביקושים העולמיים עקב האינפלציה מה שייתכן שיביא להקלה בלחץ המחירים בהמשך וייתכן שאף ירידה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חווה 30/08/2022 22:01
    הגב לתגובה זו
    כל מוצרי המזון שלהם באיכות ירודה, ומבחינת שימורי הטונה, אין על סטארקיס. או פילטונה
  • משה 31/08/2022 00:35
    הגב לתגובה זו
    קונה קבוע את המוצרים שלהם איכות טובה מחירים הוגנים , ביחוד הטונה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?