המייסד של טאואר - "זו עסקה טובה לאינטל, גם לטאואר וגם למדינה"
חברת השבבים הישראלית טאואר 0.46% לענקית הטכנולוגיה האמריקאית INTEL CORPORATION (סימול: INTC) תמורת 5.8 מיליארד דולר (שווי פעילות ועוד 400 מיליון דולר במזומן). בראיון לביזפורטל מסביר מייסד החברה, דר' גיורא ירון, כיצד העסקה הנוכחית טובה למדינת ישראל ולמה העסקה טובה לטאואר ואינטל.
>>> למה אינטל רכשה את טאואר והאם זה טוב לישראל?
>>> יאיר לפידות על עסקת אינטל-טאואר
ירון מתאר את הימים הראשונים של החברה, הקמת המפעל במגדל העמק בתקופה שהיה שם רק מפעל אחד - נילית ואת הפיכת המקום לשוקק בעשרות ומאות חברות. ירון שהוא אנג'ל ויזם של חברות טק רבות מעריך שהתחום הבא שצריך להתמקד בו הוא תחום הביו, עם דגש על מכשור רפואי.
- 10.שי 16/02/2022 17:05הגב לתגובה זובאתרים שונים מופיעים שני המספרים וגם מחיר מניה של 53$ שמתאים ל 5.4 מליארד
- אופיר 17/02/2022 07:48הגב לתגובה זו5.4 פלוס 400 תקרא שוב את הכתבה זה 5.8
- 9.זאבי יצחק 16/02/2022 10:41הגב לתגובה זוד"ר גיורא ירון איש מדהים אנושי ומוכשר.
- 8.סתם אחד 16/02/2022 07:51הגב לתגובה זוזה הוא שנלחם כדי לא לסגור את החברה , כשהפסידה ורצו לסגור אותה לפני 30 שנה כמעט, זה הוא שהביא היטק למגדל העמק הכרתי את אביו המנוח עו"ד אלכסנדר ירון.
- 7.טבע אין ברירה אחרת טובעים בה לעד (ל"ת)המכירה הבאה 15/02/2022 20:43הגב לתגובה זו
- 6.כולם שמעו על טאואר 15/02/2022 20:35הגב לתגובה זועידן עופר השקיע בטאואר ולא עזב עד שהם עמדו על הרגליים היה מבין היחידים שתמך בהם ואף אחד לא מצייץ ואם הוא היה מוכר כעת את כיל היו הפגנות מפה עד אוקריאנה וכולם היו מקללים אותו . עם כפוי טובה . בזכות התמיכה שלו היום מכרתי את טאואר ברווח של 100% והרוחתי דירה
- 5.גדעון 15/02/2022 19:54הגב לתגובה זויופי של שיחה, יופי של תובנות. ד"ר גיורא ירון הוא אחד מבעלי הזכות הגדולים בהיי טק הישראלי. כדאי להקשיב וללמוד ממנו.
- 4.דני 15/02/2022 19:14הגב לתגובה זולדעתי, חברת נובה היא המועמדת הבאה לרכישה על ידי גוף ענק כמו אינטל כחלק מהשלמת מערך הכלים העצמאי שנדרש בפיתוח השבבים. מה דעתכם?
- 3.שתי המניות האלה צריכות גם להימכר כמה שיותר מהר (ל"ת)בזן וטבע 15/02/2022 19:08הגב לתגובה זו
- 2.טאואר 15/02/2022 19:08הגב לתגובה זוורע למדינה למכור את כיל שנמכרה פעמיים. רק לפיד הבולשביק יודע את התשובה
- 1.רק מזומן 15/02/2022 19:06הגב לתגובה זוהסינים לא מוכרים טכנולוגיה אלא רק שותפויות.פה מוכרים הכל.בימים של מחסור במפעלי יצור מוכרים מפעל מצליח ליצרן נכלולי שנלחם על חייו.משעבדים יכולת טכנולוגית עבור כסף.
- הסנגור של פחלון 15/02/2022 20:24הגב לתגובה זוגם אתה קונה טכנולוגיות כמו מכשירים ביו רפואיים . כאילו נשאר כבר איזה ידע שלא מתחלק. הכל פרוץ כולל שיחות הטלפון שלך ולאן אתה הולך ונוסע הכל מצולם ומתועד. אפילו אני רואה אותך כעת

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי
המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים
אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.
מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי
במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.
בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.
אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).
- "רציתי לפדות קרן השתלמות, והציעו לי הלוואה מהקרן - כדאי?"
- כך בדיקה פשוטה תוסיף לכם מעל ל- 50 אלף שקלים לחיסכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%
טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%
השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת.
ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?
הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל
משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים
של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".