אם מענק של רבע מיליון שקל שווה הודעה למשקיעים - מה זה אומר עלייך?
לאחר שחתמה על הסכם עם חברת ה-IT ההודית NCG, חברת טונדו סמארט קיבלה מענק ממשרד הכלכלה בסכום הנקוב, לפעולות שיווק בהודו - אבל החברה עם הערת עסק חי ולא רושמת הכנסות משמעותיות
חברת טונדו סמארט 0% העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ניהול לעיר חכמה דיווחה הבוקר כי קיבלה ממשרד הכלכלה סכום של כ-250 מיליון שקל לפעולות שיווק בהודו וזאת לאחר שחתמה על הסכם עם חברת ה-IT ההודית Net Connect Global (NCG).
במסגרת ההסכם נחתם כי טונדו תסייע להקמה של כ-100 ערים חכמות בתת יבשת על מנת לשדרג את תשתיות המדינה. מהחברה נמסר כי ערים אלו יהוו ערי מודל שישפיעו גם על ערי הסביבה. כמו כן מהחברה דווח כי פרויקט זה הוא פרויקט המובל ע"י המשרד לפיתוח עירוני וממומן ע"י המדינה, שהגדיר את תחום התאורה החכמה בו טונדו עוסקים כתחום פיתוח חשוב בתוכנית.
מהחברה נמסר כי הם מקווים כי לאור זאת, כמו כן על פי תחזיות מחקריות ועל הערכות של גורמים בשוק, מדובר בסקטור שצפוי לגדול ולצמוח בשנים הקרובות הן בשל היותו בעל פוטנציאל והן בשל גודל השוק בהודו, המכיל שלושה מגה ערים - דלהי, מומבאי וקולקטה. כמו כן מקווים בחברה כי תמיכת משרד הכלכלה והמדיניות האקטיביים של הממשל לקידום הפרוייקטים מהווים הכרה ביכולות החברה בארץ ובעולם.
טונדו הונפקה בבורסה בתל אביב בסוף הרבעון השלישי לפי שווי שוק של כ-66.6 מיליון שקל ואת יומה הראשון בבורסה סיימה במחיר של כ-6.6 שקל למניה ואתמול היא סגרה במחיר של כ-5.6 שקל למניה, ירידה של כ-14% מההנפקה.
- טונדו מתחילה פיילוט בארה"ב; המניה קופצת
- טונדו חתמה על הסכם עם משרד הביטחון בשווי 8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה בשלב הזה לא רושמת הכנסות משמעותיות. בתשקיף אותו פרסמה לבורסה טרם ההנפקה דיווחה החברה כי ההכנסות בשנת 2020 כולה עמדו על כ-753 אלף שקל, אמנם עלייה של כחצי מיליון שקל ביחס ל-2019, אז עמד על כ-235 אלף שקל, אבל מדובר במספרים קטנים מאוד. החברה רשמה הפסד התפעולי ב-2020 של כ-1.9 מיליון שקל, המשקף ירידה של כ-34% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019 אז הסתכם בכ-3 מיליון שקל. ההפסד הנקי ב-2020 הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל. במקביל היא שורפת מזומנים.
לצד התשקיף, צירפו רואי החשבון של החברה 'הערת עסק חי' - כלומר שהם לא מוכנים להתחייב שהחברה מסוגלת לשרוד שנה שלמה, ואילולא הכסף מההנפקה ייתכן שזה היה המצב כבר כעת.
אז החברה מדווחת היום על מענק של 250 אלף שקל. אבל כאשר דיווח על סכום כה קטן נחשב מהותי עבורה - מה זה אומר על החברה?
- 4.ואפילו הרו״ח שלהם לא מתחייבים שהחברה מסוגלת לשרוד שנה (ל"ת)למני ממטרה 09/12/2021 12:35הגב לתגובה זו
- 3.למני ממטרה 09/12/2021 12:32הגב לתגובה זוהחברה בהפסדים ללא זכות קיום עוד לפני שהנפיקו עלה חשד לניגוד עניינים שלהם במכרז נתיבי ישראל שהיועץ של נתיבי ישראל גם מחזיק במניות שלהם בעקיפין למיטב זכרוני. חברות כאלה נעלמות מהר
- 2.[email protected] 09/12/2021 11:16הגב לתגובה זורשום 250 מיליון שקל ולא 250 אלף שקל? *בלי קשר למניה יש לכם פשוט מלא טעויות בסיסיות בכתבות שזה פשוט מדהים
- 1.מני 09/12/2021 00:29הגב לתגובה זוהמדינה סבורה שיש פוטנציאל ומסכימה לממן שיווק בהודו הגדולה וביזפורטל סבור באופן שונה .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם
אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך
תזכורת: מינואר המסחר בבורסה בת"א יהיה משני עד שישי - הנה שעות המסחר, מה השינוי זה אמור לעשות ולמה הוא עלול דווקא להזיק?
המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס 0% תעלה ב-1.7%, טבע 0% ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה):
החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק.
- ארית זינקה 8.7%, פוםוום 14%; ת"א ביטוח זינק 2.5% - נעילה ירוקה בתל אביב
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד פחות מחודש אנחנו עוברים לימי מסחר בשישי, במקום ביום ראשון. הנהלת הבורסה רוצה להיות "ככל העמים", רק לא ברור מה ייתן לה מסחר דליל ביום שישי, ולמה היא מוותרת על היום הכי חשוב בשבוע בעיניים גלובליות - יום ראשון שבו הבורסה המקומית היא היחידה שפתוחה. במקום לנצל את היתרון האדיר הזה, הבורסה מבטלת אותו.
