טונדו מתחילה פיילוט בארה"ב; המניה קופצת
אחרי שדיווחה על הסכם של 8 מיליון שקל עם משרד הביטחון בשבוע שעבר, החברה שמפתחת טכנולוגיית עיר חכמה מדווחת על פיילוט בארה"ב עם קבוצת חברות לקראת חתימה על הסכם שיתוף פעולה; המניה קופצת במסחר
טונדו סמארט טונדו סמארט 0.91% העוסקת בפיתוח וייצור טכנולוגיות ניהול ושליטה לעיר חכמה מדווחת על פיילוט עם קבוצת חברות בארה"ב המתמחות בפיתוח ופריסת עמודים חכמים, תשתיות תקשורת ושירותי אינטגרציה עבור מפעילי תקשורת מובילים בארה"ב, אשר לדברי החברה צפוי להוביל לחתימה על הסכם שיתוף פעולה להתרחבות העבודה המשותפת בארה"ב.
במסגרת ההתקשרות, הצדדים ישתפו פעולה בפיילוט להוכחת יכולת בשוק האמריקאי. הפיילוט מתבצע לאחר שהחברה השלימה את פיתוח בקר התאורה שלה, תוך התאמתו
לדרישות השוק המקומי והתקינה הרגולטורית בארה"ב. לדברי החברה, לקבוצת החברות ניסיון של למעלה מ-20 שנה בפיתוח, תכנון והקמה של פתרונות מתקדמים בתחום התשתיות האלחוטיות (44G, 5G, Public Safety) ברחבי צפון אמריקה, לצד בסיס לקוחות הכולל את מפעילי התקשורת הגדולים בארה"ב.
"החברה רואה בהתקשרות עם קבוצת החברות מהלך סינרגטי, המשלב חדשנות טכנולוגית עם גישה לשוק רחב, וצופה כי שותפות זו תסייע לה על מנת להתרחב בשווקים בחו"ל", מסר גיא סעדי, מנכ"ל טונדו סמארט. "בשנתיים
האחרונות השקיעה טונדו סמארט את מלוא תשומת ליבה בשני אפיקים: סיימנו לפרוס את התשתית בישראל על פני עמודי תאורה ולמעשה אנו נמצאים כמעט בכל מקום בארץ. במקביל, השלמנו את התשתית לפיתוח מגוון מוצרים שייתנו מענה לצרכים בטיחותיים, בטחוניים וכלכליים ולמעשה, אנחנו כבר
קוצרים את הפירות עם ההסכם הראשון שנחתם מול משרד הבטחון. כמו כן, פתחנו קשרים עם חברות בארה"ב ובאירופה להמשך צמיחת החברה מחוץ לגבולות מדינת ישראל".
הדיווח מגיע אחרי שבשבוע שעבר דיווחה כי התקשרה עם משרד הביטחון. לאחר פיילוט מוצלח, נחתם הסכם עם משרד הביטחון והתקבלה הזמנה ראשונה בהיקף של כ-8 מיליון שקל. תמורת הפרויקט תשולם לחברה בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם על פני תקופה של כשנה, עם אפשרות להרחבה עתידית משמעותית בהיקפה.
- טונדו חתמה על הסכם עם משרד הביטחון בשווי 8 מיליון שקל
- טונדו סמארט חותמת על שיתוף פעולה עם חברת סיבים אמריקאית גדולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טונדו הונפקה ב-2021 אך מאז ירדה המניה ב-30% לשווי של 57 מיליון שקל. לחברה יש הכנסות - במחצית הראשונה של 2024 למשל הכניסה החברה 7.9 מיליון שקל, אם כי הנתון משקף ירידה של 18.5% לעומת התקופה המקבילה. עם זאת טונדו
עדיין מתקשה להציג רווח והיא ממשיכה לשרוף מזומנים. במחצית הראשונה ההפסד הכולל הסתכם ב-3.6 מיליון שקל והתזרים היה שלילי ועמד על 2.5 מיליון שקל, כלומר החברה שורפת מזומנים בקצב של 5 מיליון שקל בשנה, זאת כאשר יש לה רק 2 מיליון שקל בקופה. העסקה עם משרד הביטחון צפויה
לתרום לנזילות של החברה, אבל השאלה היא מה יהיה בהמשך.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
