איציק וייץ קרסו מוטורס
צילום: יחצ
דוחות

קרסו: הרווח הנקי קפץ לכ-67 מיליון שקל

ההכנסות החברה ברבעון השלישי נותרו יציבים על רקע ירידה בכמות מכירת הרכבים, ושיפור בפעילות מגזר הרכב; שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית סידרו את השורה התחתונה
איתן גרסטנפלד |

יבואנית הרכב קרסו מוטורס, מדווחת על הכנסות של 1.01 מיליארד שקל לצד רווח נקי של 67 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021. זאת, הודות לשיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית במהלך הרבעון.

הכנסות החברה ברבעון השלישי עמדו על כ-1.01 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה עמד על כ-67 מיליון שקל, עלייה של כ-123% לעומת כ-30.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי, עמד על כ-205 מיליון שקל (כ-20.3% מההכנסות), לעומת כ-157.2 מיליון שקל (כ-14.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2021 עלה לכ-111.5 מיליון שקל, לעומת כ-53.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

גידול בפעילות הייבוא והליסינג כנגד קיטון במגזר הרכב

בחלוקה למגזרים - ההכנסות ממגזר הרכב ברבעון הסתכמו בכ-476 מיליון שקל, לעומת כ-535.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון עלו לכ-100.5 מיליון שקל, לעומת כ-83.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השלישי של 2021 מכרה החברה 4,250 רכבים, לעומת 5,015 רכבים שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. יצוין, כי הרבעון השלישי השנה כלל מיעוט ימי עבודה בשל עיתוי חגי תשרי השנה.

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון לכ-445.8 מיליון שקל, לעומת כ-423.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון הוכפלו לכ-42.2 מיליון שקל, לעומת כ-21.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסות ממגזר שירות ואחרים ברבעון צמחו לכ-90.9 מיליון שקל, לעומת כ-85.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון השלישי של שני המגזרים הינו 25 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


יו"ר קרן ג'נריישן, יוסי זינגר, ומנכ"ל הקרן, ארז בלשה. קרדיט לצילום: אור דנון.יו"ר קרן ג'נריישן, יוסי זינגר, ומנכ"ל הקרן, ארז בלשה. קרדיט לצילום: אור דנון.

ג'נריישן קפיטל מדווחת על מימון מחודש למתקן ההתפלה באשדוד

בנק מזרחי טפחות, הפניקס ואלטשולר שחם יעמידו מימון מחדש בהיקף של כ-420 מיליון שקל למתקן ההתפלה באשדוד, שבבעלות קרן ג’נריישן ושפיר הנדסה, זאת בעקבות הארכת תקופת הזיכיון של המתקן ב־6 שנים נוספות, עד שנת 2044

רן קידר |

קרן ג’נריישן ג'נריישן קפיטל 1.37%   דיווחה השלימה סגירת מימון מחדש למתקן, המאפשר מיצוי של תזרימי המזומנים הנובעים מעליית ערכו, לאחר הארכת הזיכיון. המתקן מוחזק על ידי ג’נריישן באמצעות BlueGen, בשותפות עם שפיר הנדסה שפיר הנדסה 0.6%   , וחזר לפעול באופן מלא באוקטובר 2025 לאחר שיפוץ ושדרוג מקיף.

הסכם המימון כולל העמדת הלוואות חדשות בהיקף של כ-420 מיליון שקל, לצד מסגרת אשראי קיימת של כ-208 מיליון שקל, שתשמש להגדלת המינוף לאחר הפעלת תחנת הכוח. לוחות הסילוקין ומועדי הפירעון הסופיים הותאמו לתקופת הזיכיון המוארכת. כחלק מהמימון מחדש בוצעו גם התאמות בהסכמי תחנת הכוח, אשר לפי הערכת BlueGen הקמתה צפויה להסתיים במחצית השנייה של 2026.

בעקבות המימון מחדש, ג’נריישן צופה כי יועבר אליה מ-BlueGen תזרים של כ־70 מיליון שקל עד סוף 2025, כהחזר השקעת הבעלים, וזאת בנוסף לתזרימים נוספים הצפויים בשנים 2026–2027 עם עמידה באבני הדרך של המהלך.

בנוסף, במסגרת RFI שפרסמה רשות המים נבחנת אפשרות להגדלה משמעותית של היקפי ההתפלה על בסיס התשתית הקיימת במתקן, אם כי המימון מחדש אינו כולל בשלב זה את ההרחבה הפוטנציאלית.

על בלו ג'ן והמהלך המפוקפק של ג'נריישן 

בלו ג'ן, שמשמשת כזרוע המים, ההתפלה והפסולת (של ג'נריישן קפיטל, דיווחה על עלייה בהכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2025, מ-984 מיליון שקל אשתקד, עד לכ-1.1 מיליארד שקל השנה. ה-EBITDA עלה לכ-232 מיליון שקל וה-FFO לכ-176 מיליון שקל. במהלך התקופה המשיכה ההתקדמות בפרויקט הפלמחים, החלה הפעלה מלאה במתקן ההתפלה באשדוד, ורשמה התקדמות בפריסת החוב בהתאם להארכת הזיכיון. במקביל, התקדמו הקמות מתקני הפסולת המרכזיים, ובמהלך אוקטובר חתמה הקרן על מזכר הבנות להכנסת לאומי פרטנרס כשותף בזרוע הפסולת בהשקעה של כ-171 מיליון שקל. החברה מחזיקה כיום בשני מתקני התפלה בישראל, המייצרים יחד כ־200 מיליון מ"ק מים מותפלים בשנה.