דוחות

בנק דיסקונט: רווח של 722 מיליון שקל ברבעון. יחלק דיבידנד של 144 מיליון שקל

הבנק ביטל הפרשות להפסדי אשראי בסך 126 מיליון שקל ורשם תשואה להון של 14.5%, התשואה להון בנטרול הקורונה - 10.3%; האשראי לציבור נטו גדל ב-15 מיליארד שקל; זינוק של 18% במשכנתאות
נתנאל אריאל | (6)
נושאים בכתבה דיסקונט

הבנקים ממשיכים לדווח על תוצאות חזקות, וכעת גם דיסקונט -0.3% מצטרף לחגיגה. הבנק מדווח על רווח של 722 מיליון שקל, לעומת 258 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. 

ההכנסות מריבית עלו ל-1.7 מיליארד שקלף לעומת 1.5 מיליארד שקל אשתקד. ההכנסות שאינן מריבית עלו בשיעור מתון יותר ל 0.9% והסתכמו ב-1 מיליארד שקל. סך כל ההכנסות עמדו על 2.67 מיליארד שקל לעומת 2.48 מיליארד שקל אשתקד.

בעקבות הקורונה הבנקים נאלצו להפריש מראש יותר כספים להפסדי אשראי, אבל בשנה האחרונה הם כבר מבטלים את ההפרשות הללו, כיוון שההפסדים הללו היו נמוכים הרבה יותר מהחששות המוקדמים - וכתוצאה מכך הבנקים רושמים הכנסות משמעותיות. כך, במקום לרשום הפסדי אשראי הבנק (שיעור ממוצע של 0.37% בשנים 2016-2019) רשם הכנסה של 126 מיליון שקל (לעומת הפסד של 330 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2020).

התשואה להון של הבנק עמדה ברבעון השלישי על 14.5% (לעומת 5.5% אשתקד), התשואה להון בנטרול הקורונה - 10.3%.

סך נכסי הבנק עומדים על 313 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי של 2021, לעומת 294 מיליארד שקל בסוף השנה שעברה. יחס ההון העצמי רובד 1 עמד על 10.29%. יחס כיסוי הנזילות עמד על 130.01% ויחס המינוף עמד על 6.3%.

זינוק בהיקף המשכנתאות שנותן הבנק

היקף האשראי של הבנק לציבור עומד על 203.8 מיליארד שקל, לעומת 189 מיליארד שקל בסוף שנת 2020, עליה של 8%. ברבעון השלישי של שנת 2021 גדל האשראי לציבור ב-2.4%. האשראי לדיור (משכנתאות) צמח בתקופה זו ב-6.8% והאשראי לעסקים בינוניים ב-1.4%. מתחילת השנה האשראי לעסקים בינוניים גדל ב-11.8% והאשראי לדיור (משכנתאות) גדל ב-18%. 

אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט: "אנחנו רושמים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה תוצאות שיא, הבאות לידי ביטוי בגידול חד ברווחיות ובתשואה על ההון, תוך צמיחה חזקה, ממוקדת ואחראית בצד ריסון הוצאות מתמיד".

תוצאות החברות הבנות:

מרכנתיל: הרווח ברבעון השלישי עלה ל-120 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כאל: הרווח ברבעון השלישי עלה ל-92 מיליון שקל לעומת 71 מיליון שקל אשתקד.

IDBNY: הרווח ברבעון השלישי עלה ל-27 מיליון דולר לעומת 14 מיליון דולר אשתקד.

 

גם בנק דיסקונט חוזר לחלק דיבידנד

לאחר שהבנקים האחרים הודיעו כבר ברבעון הקודם כי הם חוזרים לחלק דיבידנדים גם דיסקונט חוזר לכך. הבנק יחלק דיבידנד של 144 מיליון שקל לאחר תוצאות הרבעון הנוכחי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תוצאות מתחילת השנה:

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עמד הרווח הנקי של הבנק על 2.24 מיליארד שקל בהשוואה ל-711 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההכנסות הסתכמו ב-4.8 מיליארד שקל, גידול של 10.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לתוצאות שאר הבנקים:

>>> בנק הפועלים בדוח פושר: תשואה אמיתית נמוכה מ-10% על ההון

>>> לאומי עם דוח טוב מהפועלים; תשואה להון של מעל 12%

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מולייר 24/11/2021 07:55
    הגב לתגובה זו
    יפה גונבים וחולקים בביזה אחלה
  • 4.
    רחל 23/11/2021 14:20
    הגב לתגובה זו
    רווח של 144 מיליון זה מצויין אך השירות של הבנק גרוע מאוד אני לקוחה בבנק יותר מ 50ה אישית אני לא צריכה אותכם אך לתשומת ליבך אורי לבין כל הלקוחות שהבאתי לבנק והם לא מעטים בלשון המטע עוזבים את הבנק כדאי שתבדוק את המעללים של פקידה בכירה שיושבת במשרדים במגדל היא היתה מנהלת סניף בנק דיסקונט בנתניה מבחינתי היא לא אדם ישר היא מניפולטיבית שקרנית ולא נעימה ובגללה אני עוזבת וגוררת איתי הרבה לקוחות שיהיה ברור אני תמיד קיבלתי שירות מצוין עד שהמפלצת היגיע היה לי קשר טוב עם מנהלי מרחב ומחוז וקיבלתי הטבות ותנים מעולים אורי האם לך זה לא משנה שיותר מ 50 לקוחות בתוך התחלה יעזבו את הבנק
  • 3.
    144 מיליון שקל - כמה זה למניה? (ל"ת)
    יוסי צפוני 23/11/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
  • 12.4 אגורות לכל מניה (ל"ת)
    תומר סאנדס 23/11/2021 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הכיוון למעלה (ל"ת)
    מדד הבנקים 23/11/2021 09:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    14 מיליון דיבידנד של דיסקונט תשואת פקמ מצויינת (ל"ת)
    שלמי 23/11/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳