אקוואריוס רוצה לקנות מבעל השליטה שירותי תיווך לשוק הבטחוני בארה"ב
חברת אקוואריוס מנוע -1.28% הוציאה זימון לאסיפת בעלי המניות בה יצביעו אלה בין השאר על עסקת בעלי עניין, במסגרתה מבקשת החברה לקנות בבלעדיות שירותי תיווך מחברה בבעלות תא"ל במיל' שלמה אליה (4.18%) הנמנה עם דבוקת השליטה בחברה. באקוואריוס לא יצאו להליך תחרותי על השירותים אך אומרים כי אין בכך צורך, כשלשיטתם הצעות התיווך שקיבלה מאז הקמתה שקולים להליך שכזה.
אליה, איש עסקים (קבוצת הנדל"ן נץ) וסוחר נשק, היה מעורב ב-2015 בעסקת בה היה לו עניין אישי בין חברת מנדלסון תשת -0.88% ששימש אז היו"ר שלה, לקיבוץ צרעה, אך ניגוד האינטרסים התגלה לאחר שזו נחתמה (לטענתו: לפני כן). ועדת הביקורת באוקוואריוס המליצה על ההסכם מול אליה וגם הדירקטוריון אישר אותו. נימוקי ועדת הביקורת נשענים רק על הצעות התיווך שקיבלה עד כה, וגם בשלבים מוקדמים יותר של חיי החברה. בראיונות המנכ״ל גל פרידמן סיפר על הפיתוח העסקי ואבני הדרך שהגשימה אקוואריוס. אם ככה, ניתן להעלות על הדעת שפנייה יזומה להליך תחרותי היתה מושכת אליה הצעות עדכניות ואטרקטיביות לשירותי תיווך. הדרך בה בחרה החברה סתמה מראש את הגולל על תרחיש זה.
אקוואריוס מייצרת מנוע בעירה פנימית לינארי, המבוסס על מימן ומורכב כולו מחלק אחד. אחד השימושים שלו הוא כגנרטור המספק גיבוי במקרה של הפסקות חשמל בתשתיות חיוניות. בחברה שואפים לחדור לארצות הברית וסימנו את התעשיות הביטחוניות שם כשוק יעד, ועל כן ברצונם לנצל את קשריו של אליה, עליהם הצהיר בפני החברה.
אחד מנימוקי ועדת הביקורת לאישור ההתקשרות מלמד על אופי העסקאות בתעשיות הביטחוניות, על חשיבות ההיכרות הבלתי אמצעים בין האורגנים או במלים אחרות על היד רוחצת יד. "חברי הוועדה והדירקטוריון בדעה כי בהתחשב באופי השירותים נשוא ההסכם, אשר מבוססים בעיקרם על קשרים אישיים בין המנהלים ובין הלקוחות האסטרטגיים הפוטנציאליים, ביצוע הליך תחרותי במסגרתו ניתן לקבל הצעות מתחרות לקבלת שירותים דומים ביחס לאותם סוגי לקוחות, לצד הקשרים, הכישורים והניסיון הנדרשים לשם כך, אינו מתאים או אפשרי בנסיבות העניין".
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התרגום לעברית: מתווך אחר שלא מכיר את הלקוחות אישית, לא יצליח למכור את המוצר. למה בעצם? אם באמת יש תועלת וצורך, הזהות על פניו לא אמורה להיות חשובה. ולהבדיל: הרי אם ישראל זקוקה לעוד צוללות מתיסנקרופ, מה זה משנה אם שייקה ברקת יתווך בעסקה או שיהיה זה מיקי גנור? נבהיר כי אין פה כל רמיזה לחשדות מהפרשה ההיא או להתנהלות שאינה חוקית, לא באקוואריוס ולא אצל אליה בפרט, אך כאמור הדיווח מאיר זרקור על מידת הקרבה הרבה דרושה בין הצדדים בשוק הבטחוני.
כמקובל בהסכמי תיווך, לפי תנאי ההסכם המובא לאישור בעלי המניות באסיפה, אליה לא יקבל ריטיינר קבוע, כי אם דמי הצלחה, כלומר אחוזים במכירות של עסקאות ללקוחות בטחוניים בארצות הברית שיצליח להוציא לפועל. בגין רווחים של עד 10 מיליון דולר הראשונים יקבל 10% מהרווח, לאחר מכן ועד 20 מיליון דולר 8%, ומעל לסכום זה 6%. על התקשרויות השקעה במחקר ופיתוח אותן סגר עבור החברה יקבל 8% מהסכום המושקעה מצד השותפה שבינה לבין אקוואריוס תיווך.
ככל שיתווך בין אקוואריוס לחברה שתייצר עבורה את מנוע הבעירה או מוצרי OEM אחרים, יקבל כנגד תמלוגים ממכירות של עד 10 מיליון דולר הראשונים 8%; בין 10-15 מיליון דולר 6% בין 15-25 מיליון דולר 5% ומעל סכום זה 3%.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...
עוד נקבע, כי לאקוואריוס תינתן אופציה לרכוש 51% מהחברה של אליה שתעסוק בתיווך עבורה, למימוש במשך חמש שנים מכניסת ההסכם לתוקף. "במחיר מימוש שיחושב על פי שווי חברה של הנציג שיוסכם על ידי הצדדים" או לחלופין בתרחיש של היעדר הסכמה, על ידי מעריך שווי עצמאי שימונה "בהסכמת הצדדים בתום לב", לשון הדיווח.
אם אכן יחתם ההסכם, על החברה של אליה יהיה להציג בפני אקוואריוס תוך 30 יום תכנית עבודה שנתית לביצוע השירותים עם יעדים לשנתיים הקרובות, אותה תצטרך אקוואריוס לאשר. כך יעשה בכל אחת משנות ההסכם. חריגה מלוח הזמנים או תכנית שלא תאושר על ידי החברה תאפשר ביטול של הבלעדיות שתינתן לאליה בתיווך מוצריה של אקוואריוס.
ביוני דיווחה החברה על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) המאוגדת בבריטניה ושזרוע האנרגיה המתחדשת שלה ממוקמת בדובאי. המזכר עסק בהקמה משותפת של מפעל באמירויות המאוחדות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה אקוואריוס. ל-KIP ניתנה אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר.
החברה נסחרת כיום לפי 1.1 מיליארד שקל בבורסת תל אביב, בדומה לשוויה בזמנו. בראיון לביזפורטל שהתקיים לאחרונה, אמר המנכ"ל פרידמן "אין חדש לדווח. יש תאריך והסכם מאד ברור. אם יקרה נודיע ואם לא יקרה נודיע. זה לא שחתמו על משהו ומאז כולם הלכו לישון".
- 6.אלי 01/11/2021 08:40הגב לתגובה זופשוט תפסו פרייארים שישקעו בפח זבל הזה
- 5.cutting the middlema 01/11/2021 08:06הגב לתגובה זואם צריך לקחת שירותי תיווך כאלו יקרים ולהחזיר לבעלי השליטה חלק גדול מהרווחים כנראה שהמוצר מצריך שיכנוע "רציני" או שהוא פשוט לא מספיק טוב...
- 4.מתי הזמנות? (ל"ת)שליקליק 31/10/2021 22:30הגב לתגובה זו
- 3.מה הקשר בין מנוע לשוק בטחוני? אין קשר (ל"ת)שמוליק 31/10/2021 22:26הגב לתגובה זו
- 2.עסקאות פיקטיביות עם דובאי, ניגוד עינינים, עש שהראש 31/10/2021 20:44הגב לתגובה זועסקאות פיקטיביות עם דובאי, ניגוד עינינים, עש שהראשות ניירות ערך מתעוררת הסוסים בורחים מהאורווה
- 1.Led 31/10/2021 19:13הגב לתגובה זוהחברה עדיין בלי מכירות מהותיות ביחס לשווי שלה כ 1.1 מליארד . יש לו 4.18 אחוז . כלומר יש לו 45 מליון שקל בשווי של החברה כלומר כל ירידה או עלייה של 10 אחוז שווים לו כ 4 מליון ש"ח. זה סכום שאפשר לעבוד בשבילו גם ב "חינם". כל הכבוד ביזפורטל. שהבאתם את הכתבה הזו. הרבה יותר קל להיות נחמדים לכולם

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
בעקבות החלטת סבון לסגור את המפעל והמטה בארץ, גולף תקלוט את החנויות והעובדים ותוכל להאריך את ההסכם ל-10 שנים
רשת הקוסמטיקה סבון, שהחלה את דרכה כחנות קטנה ברחוב שנקין בתל אביב בשנת 1997, עברה בשנים האחרונות טלטלות משמעותיות. אחרי שהפכה למותג בינלאומי ונרכשה בידי תאגיד הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה, מצאה עצמה הרשת מתמודדת עם שחיקה מתמשכת במעמדה בשוק הישראלי.
לפני כחודשיים הודיעה סבון כי היא סוגרת את מפעל הייצור בקריית גת ואת המטה הלוגיסטי והגלובלי בישראל עד יוני 2026, במהלך שהוביל לסכסוך עבודה חריף מול כ-270 העובדים המועסקים בארץ. סבון הסבירה כי בכוונתה לרכז את כל פעילות הייצור בצרפת בשל כפילויות תפעוליות, מהלך שהוביל לפיטורי עובדים במפעל ובמרכז הלוגיסטי ולחוסר ודאות לגבי עתיד עובדי החנויות. למעשה, מספר הסניפים בישראל ירד בשנים האחרונות מ-43 ל-22 בלבד, בעוד המתחרה ללין, בבעלות קבוצת פוקס, ביססה את מעמדה כמובילה בקטגוריה.
על רקע מציאות זו, קבוצת גולף גולף -5.03% הודיעה היום כי חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת סבון גלובל להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של הרשת בישראל. ההסכם כולל גם את הפעילות הסיטונאית (B2B) ורכישת נכסים המשמשים את הרשת. בתמורה תשלם גולף כ-6.5 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, בהתאם למנגנוני ההתאמות שנקבעו בין הצדדים.
ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה בחמש נוספות, והוא כולל סעיפים מקובלים כגון מנגנוני תשלום, מצגים והתחייבויות, וכן הוראות הנוגעות לעובדים. גולף התחייבה להציע לכלל עובדי רשת החנויות להיקלט אצלה, תוך שמירה על שכר הבסיס ערב העסקה. ההתחייבויות בנוגע למועדון הלקוחות ותביעות עבר נותרות באחריות המוכרת.
מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אייל גרינברג, ציין כי המהלך נועד להרחיב את פורטפוליו המותגים של הקבוצה."החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון, לרבות הנכסים המשמשים את הרשת בישראל. אנו מאמינים כי הרחבת פרוטפוליו המותגים של הקבוצה, לצד השילוב בין מוצרי האיכות של סבון למומחיות הקמעונאית של קבוצת גולף, יתרמו לפיתוח והרחבה של פעילות הקבוצה״.
גולף, שמפעילה כיום 321 חנויות בפריסה ארצית מהן 182 באופנת הלבשה ו-139 באופנת בית רואה בהסכם צעד אסטרטגי להתרחבות לתחום הקוסמטיקה והטיפוח.