נקסטפרם: הצלחה בפיילוט ייצור תעשייתי - המנייה מזנקת
חברת הפוד-טק נקסטפרם 0% , הודיעה היום כי השלימה בהצלחה פיילוט ייצור בקנה מידה תעשייתי של המוצר ProteVin, תחליף חלבון טבעוני, מבוסס שמרים, ללא הנדסה גנטית. השלמת הפיילוט הינה אבן דרך ראשונה מתוך שלוש, לקראת מסחורו המתוכנן של החלבון בשנת 2022.
במסגרת הפיילוט, שנערך במתקני ייצור בארה"ב, נבחנה יכולת הייצור התעשייתי של החלבון תוך שמירה על מאפיינים זהים של החלבון כפי שהושגו בשלב הפיתוח המעבדתי. על פי ניתוח של התוצאות על ידי מעבדות חיצוניות, צוות טועמים פנימי של החברה ולקוח פוטנציאלי, נמצא כי המוצר עמד בהצלחה בכל יעדי הפיילוט.
היעד ראשון שנדבק, כלל עמידה בפרמטרים שנקבעו ואשר מגדירים את המוצר. בבדיקות מעבדה חיצוניות נמצא כי ProteVin עומד בכל הפרמטרים שנקבעו לו כמוצר ועליהם החברה מתחייבת ב"דף נתוני המוצר" (Data Sheet). פרמטרים אלו כוללים, בין היתר, את ריכוז החלבון, הרכב חומצות האמינו, צבעו הבהיר, ניקיון המוצר ממזהמים ומאלרגנים והתאמתו לתקנות מזון ופרמטרים נוספים של איכות. הנתונים מרוכזים במסמך אנליזה (COA - (Certificate of analysis הנשלח ללקוחות פוטנציאלים ומראה כי תוצאות הבדיקות של אצווה שיוצרה מתאימות לפרמטרים שהוגדרו בדף נתוני המוצר.
היעד השני כלל עמידה בדרישות טעם וריח, בו נמצא כי ProteVin שיוצר בפיילוט עומד בדרישות של טעם וריח ניטרליים, וללא טעמי וריחות לוואי המאפיינים סוגי חלבונים צמחיים למיניהם.
- הבעיה של תעשיית הרכב הגרמנית: מנהלים המבינים במכניקה, ולא בדיגיטל
- נתח השוק של קרטל אופ"ק בשפל חדש - יצרניות הנפט בארה"ב מרוויחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לבסוף, היעד שלישי בדק את יכולת אספקת דוגמאות מסחריות של ProteVin לצורך אישור החלבון על ידי לקוחות: בתהליך הפיילוט ייצרה החברה חלבון בכמות המאפשרת לספק דוגמאות בגודל הנדרש לאישור החלבון על ידי לקוחות פוטנציאליים. זאת, בהמשך לתהליך בחינה שהחל לפני מספר חודשים על ידי לקוחות פוטנציאליים בהסתמך על דוגמאות שיוצרו על ידי החברה במעבדה. בדיקות הלקוחות כוללות שילוב החלבון באב-טיפוס של מוצריהם, המהווה שלב הכרחי לצורך התקשרות מסחרית עם לקוח.
על פי החברה, פרט ל-ProteVin לא קיים כיום בשוק תחליף חלבון הדומה בערכו התזונתי ובהרכב חומצות האמינו שלו לחלבון מן החי, ואשר הינו בעל טעם ניטרלי וללא טעמי לוואי. בצד הרגולציה, ProteVin פתוח לשיווק בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות. הצלחת הפיילוט מאפשרת לחברה להתקדם למימוש שתי אבני הדרך הבאות שהגדירה לשנת 2021, לקראת תחילת ייצור מסחרי והשקה של החלבון בשנת 2022: האחת יצירת ביקושים ראשונים מהשוק והתקשרות עם לקוח ראשון עד סוף 2021; השנייה, התקשרות בהסכם ייצור עם קבלן משנה.
בועז נוי, מנכ"ל נקסטפרם: "אנו שמחים להודיע על הצלחת הפיילוט התעשייתי של ProteVin, החלבון הטבעוני שפיתחנו, בכל הפרמטרים שנבחנו. זהו הישג חשוב המקדם אותנו באופן משמעותי לקראת ייצור והשקה מסחריים של החלבון בשנת 2022, כמתוכנן. שוק תחליפי החלבון הגועש נאמד במעל לכ- 13 מיליארד דולר ובעל קצב צמיחה שנתי של כ- 10%, כאשר הדרישה הגבוהה ביותר כיום לחדשנות מצד שחקני המזון היא בחלבון עצמו, חומר הגלם שהינו הבסיס לכל תחליפי המזון מן החי."
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 1.סיפור 06/06/2021 13:02הגב לתגובה זובזמן מלחמת העולם השניה, גרמניה, מדינה ללא משאבי טבע גדולים פתחה תחליפים להרבה מוצרים, פתחו גומי סינטטי, הפכו פחם לדלק נוזלי, היה להם תחליפי תה ותחליפי קפה ועוד... ניסו ליצור תחליף חמאה מצואת אדם, במבחן הפיילוט מצוא: הצבע תקין, הצמיגות טובה, הטעם סביר אבל מה? לא התגבאו על הריח.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
