מתי דב מגוריט
צילום: רפאל שחרי
דוחות

מגוריט: ההכנסות גדלו, אך בשורה התחתונה הקרן עדיין מפסידה

הרווח התפעולי הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל, לעומת 2.8 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה הפסד נקי של כ-5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל
סתיו קורן | (7)

קרן הריט מגוריט -0.74%  מדווחת על הכנסות של כ-6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת הכנסות של כ-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם בכ-2.4 מיליון שקל, לעומת 2.8 ברבעון המקביל אשתקד. החברה מציגה הפסד נקי של כ-5 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לאחרונה החברה גייסה כ-70 מיליון שקל מחברת הנדל"ן המניב סאמיט 1.68% ובית ההשקעות מור השקעות -0.38% במסגרת סיום עסקת החלף ובצדה הקצאה פרטית. סאמיט תרכוש מניות של מגוריט בהיקף כ-45 מיליון שקל, ובמור ירכשו את יתרת הסכום - שתיהן יקבלו גם אופציות לרכישת מניות נוספות של החברה.

מגוריט פועלת בתל אביב, ירושלים, רמת השרון, רמת גן, פתח תקוה, הרצליה, גבעת שמואל, קרית אונו, רמלה, בני ברק, וכן אשדוד ואשקלון. בראיון לביזפורטל מתי דב מנכ"ל מגוריט טען כי לשוק טרם נפל האסימון לגבי מגוריט. "בזכות הפורטפוליו שלנו, שכולל דירות שמפוזרת בעיקר באזורי הביקוש בארץ ולדעתי הוא אטרקטיבי, השקעה במניה שלנו מהווה מעין קרן סל של דירות מגורים בישראל, והיא אלטרנטיבה להשקעה ישירה בנדל"ן למגורים, סוג של השקעה במדד מחירי הדירות ולצד זה יש שכר דירה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    חיים וייספיש 25/05/2021 12:44
    הגב לתגובה זו
    למה מסתכלים רק על עלות חברת הניהול? תבדקו בכמה חולב העורך דין שהוא גם היו"ר את החברה?
  • 6.
    כאלף דירות בבניה עדיין - ההכנסות אחרי שיושכרו (ל"ת)
    שמוליק 25/05/2021 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    דניאל 24/05/2021 22:37
    הגב לתגובה זו
    תשובה - בערך 4 משרדי תיווך שכל אחד מקבל לטפל ב 100 דירות, התמורה - לכל היותר 200 שקלים לדירה לחודש כולל מע"מ. כלומר 80,000 שקלים הוצאות הנהלה. דרך אגב יש חברות פרטיות שמחזיקות כמות כזו של דירות, בדרך כלל מנוהלות על ידי מנהלת חשבונות והבת היורשת העשירה. מגוריט - מה שכר הניהול ? כמה בעלי תפקיד ?
  • 4.
    רוזנבוך יא רוזנבוך 24/05/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    כנסו לדוח הכספי, תראו כמה דמי ניהול לוקחת חברת הניהול, ותבינו למה המניה הזו לא נהנית מהתשואה החלומית של מניות הנדלן למגורים
  • 3.
    מאמין בחברה 24/05/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    זה לא בא לידי ביטוי בדו"חות הכספיים, הואיל והדירות רשומות בערך הקניה. אבל השווי האמיתי שלהן עולה, וכך יש רווחים סמויים בדו"חות שלהם.
  • 2.
    קלקלן 24/05/2021 11:11
    הגב לתגובה זו
    דמי ניהול מאוד גבוהים שמוציאים כל כדאיות להשקיע בחברה.
  • 1.
    רם 24/05/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    איך ירוויחו?
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.