כצפוי: הקורונה והסגרים פגעו בעזריאלי - צניחה של 45% ברבעון
הקורונה המשיכה לפגוע בקבוצת עזריאלי קבוצה -1.22% גם ברבעון הרביעי של 2020. החברה מדווחת כי ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-224 מיליון שקל לעומת כ-408 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, נפילה של 45%.
ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-152 מיליון שקל לעומת כ-286 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (נפילה של 47%). סך ה-FFO ברבעון הסתכם בכ-213 מיליון שקל לעומת כ-314 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (נפילה של 32%).
בראייה שנתית, ה-NOI בשנת 2020 הסתכם בכ-1,214 מיליון שקל לעומת כ-1,611 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 25%. הירידה נובעת מהסגרים שהוטלו במהלך השנה ואשר בעקבותיהם הקניונים היו סגורים כ-40% מהימים בשנת 2020. בתחום המשרדים נרשמה ברבעון ירידה קלה של 4% ב-NOI אשר נבעה בעיקר מירידה בהכנסות מחניונים. בשנת 2020 רשם תחום המשרדים עליה של 1%.
ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם בשנת 2020 בכ-878 מיליון שקל לעומת כ-1,160 מיליון שקל אשתקד (ירידה של 24%). סך ה-FFO הסתכם בשנת 2020 בכ-999 מיליון שקל לעומת כ-1,313 מיליון שקל אשתקד (ירידה של 24%). הירידה נובעת מהסגרים שהוטלו במהלך השנה אך חלק ממנה קוזזה מעליה ב-FFO של פעילות הדיור המוגן, בעיקר עקב אכלוס הבית החדש בלהבים.
- מס הכנסה הטיל עיצום כספי של 850 אלף שקל על דודי עזרא
- דו"חות עזריאלי: זינוק ברווח הנקי הרבעוני, ה-FFO השנתי צמח ב-9%; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מדווחת ברבעון על הפסד המיוחס לבעלי המניות של כ-30 מיליון שקל ובכל שנת 2020 הרווח הנקי לבעלי המניות, צנח ל-189 מיליון שקל, לעומת כ-2.1 מיליארד שקל אשתקד. הירידה ברווח נובעת בעיקר מהתאמות שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ומהקיטון ב- NOI עקב משבר הקורונה.
שעורי תפוסה ופדיונות
שיעור התפוסה הממוצע במגזר הקניונים (בנטרול נכסים באכלוס) עמד על 98%, כמו גם במגזר המשרדים בישראל אשר עמד על 96% (בעקבות מעבר בזק ממרכז עזריאלי לנכס החדש של החברה בחולון ובנטרול נכסים באכלוס).
פדיונות - בשל העובדה שמגזרים רבים לא פעלו או פעלו חלקית במהלך הרבעון (בתי ספר, מכוני כושר, בתי קולנוע והסעדה) החברה לא השוותה את נתוני הרבעון לרבעון המקביל. בשנת 2020 נרשמה עליה של 1% וזאת כאשר חודשים אפריל, אוקטובר ונובמבר נוטרלו. וחודשים מרץ, מאי, ספטמבר ודצמבר נורמלו לפי ימי עבודה בפועל וקוזזו השפעות של מגבלות הקורונה, וכן נוטרל קניון עזריאלי ושוכרים שלא שבו לפעילות מלאה בשל המגבלות.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
לאחר הדוחות דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של 450 מיליון שקל, וצפוי לדון בהמשך השנה בחלוקה נוספת בסך של עד 150 מיליון שקל
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "משבר הקורונה פרץ לחיינו בהפתעה אבל האסטרטגיה ארוכת הטווח לגיוון תחומי הפעילות העסקית שלנו הוכיחה את עצמה בזמן אמת. אנו יוצאים ממשבר חריג זה איתנים, פיננסית וניהולית, עם מנועי צמיחה שממשיכים להתחזק לצד תחום הקניונים, המשרדים, הדיור המוגן, ה-Data Centers, ומניחים את התשתית למנועי צמיחה חדשים, כדוגמת מלונאות, דיור להשכרה ועוד".
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי:
"פעילות המסחר היתה סגורה כ-40% מהזמן ולכן יש חשיבות לפיזור למספר תחומי פעילות. פעילות הקבוצה בתחום המשרדים הפגינה יציבות לכל אורך משבר הקורונה ואנו אופטימיים גם באשר לעתידה. פעילות הדיור המוגן ממשיכה גם היא לצמוח והבית החדש בלהבים ימשיך לתרום לתוצאות עם המשך אכלוס הדרגתי. תחום ה-Data Centers נהנה מצמיחה גלובלית מתמשכת וכך גם הפעילות שלנו בתחום, וכן המהלך שאנו מובילים להעמקת פעילותנו לענף הדיור למגורים להשכרה לטווח ארוך. עם פתיחת המשק בתקופה האחרונה אנו עדים לתנועת קונים ערה בקניוני הקבוצה. נערכנו לפתיחה המחודשת, ואנו שמחים לראות את המגמה החיובית בפעילות זו".
התפתחויות עסקיות
חתימת חוזים חדשים בתחום המשרדים – במהלך השנה ועד סמוך למועד פרסום הדוח נכנסו לתוקף 311 חוזים חדשים ו/או מימושי אופציות, והוארכו חוזים קיימים ביחס לכ-169,311 מ"ר בשכ"ד הגבוה בכ-8.8% ביחס לחוזים לגביהם חודש/הוארך ההסכם או נחתם הסכם עם שוכר חלופי.
חתימת חוזים חדשים בתחום הקניונים – במהלך השנה ועד סמוך למועד פרסום הדוח נכנסו לתוקף 965 חוזים חדשים ו/או מימושי אופציות, והוארכו חוזים קיימים ביחס לכ-93,692 מ"ר בירידה קלה של 1% ביחס לשכ"ד הקודם בשטחים אלה.
העמקת הפעילות בענף המגורים להשכרה - בסוף פברואר 2021 הודיעה קבוצת עזריאלי כי חתמה על הסכם לרכישת קרקע בתל אביב, עליה ממוקם בניין המשמש כיום את Abraham Hostel אשר כולל זכויות בהיקף של כ-10,000 מ"ר לבניית 110 יח"ד, בתחום ענף המגורים להשכרה .
קומפאס (Data Centres) – החברה עדכנה כי ביחס למועד ההשקעה הראשון ביולי 2019 חלה עליה של כ-84% בקצב ה-NOI השנתי Annualized לסך של כ-70 מיליון דולר, ופוטנציאל הפיתוח העתידי עלה ב-11% ל- 620MW.
מאזן החברה לסוף 2020: חוב של 9.2 מיליארד שקל
- 1.פז 25/03/2021 11:24הגב לתגובה זוולמרות כל זאת עדיין ריווחית

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?