דו"חות עזריאלי: זינוק ברווח הנקי הרבעוני, ה-FFO השנתי צמח ב-9%; המניה עולה

נדב לוי |

ענקית הנדל"ן דיווחה הבוקר (ד') את תוצאותייה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2016 כולה כאשר הציגה צמיחה בכל הפרמטרים וזינוק משמעותי במיוחד בשורת הרווח השנתי שהוכפל לכ-1.8 מיליארד שקל.

בנוגע לרבעון האחרון רשמה עזריאלי קבוצה -1.22% צמיחה ב-FFO של כ-10% לסך של 244 מיליון שקל לעומת כ-222 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ה-NOI נרשמה צמיחה של כ-5% לסך של 338 מיליון שקל, זאת לעומת כ-323 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח נקי של כ-610 מיליון שקל בסיכום הרבעון הרביעי, זאת לעומת רווח נקי של כ-288 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

בסיכום השנה החולפת רשמה עזריאלי במדד ה-FFO צמיחה של כ-9% שהסתכמה בסך של 948 מיליון שקל, לעומת כ-870 מיליון שקל אשתקד. ה-NOI לשנת 2016 צמח בכ-5% והסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל, לעומת כ-1.2 מיליארד שקל בשנת 2015. ה- NOI same property מנכסים בישראל בסיכום שנת 2016 הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל, סכום זהה כמעט לזה שנרשם בשנת 2015. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל לעומת כ-1.3 מיליארד שקל בתקופה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה הקבוצה רווח נקי של כ-1.8 מיליארד שקל לשנת 2016 לעומת כ- 828 מיליון שקל אשתקד.

בתגובה לדו"חות האנליסט שי ליפמן מווליו בייס מעדכן מעלה את מחיר היעד למניה כשכותב כך: "תוצאות הרבעון רביעי של עזריאלי טובות: החברה יציבה, התפוסות גבוהות חזרו לעלות בקצב נאה. (FFO ,NOI SP ,NOI) מאוד והפרמטרים התפעוליים אבל הסיפור המעניין הוא הייזום בכלל, והייזום למשרדים בתל אביב בפרט. פרויקט הדגל של החברה עזריאלי שרונה מציג נתונים מדהימים של שיעור השכרות הנושק ל- 95% (כאשר 60% מהחוזים כבר חתומים)".

גם ב-UBS התייחסו לתוצאות עזריאלי קבוצה וציינו את העובדה החיובית כי החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 480 מיליון שקל, סכום גבוה יותר מהערכתם המוקדמת, המהווה גידול של כ-20% ביחס לסכום שחולק בתקופה המקבילה אשתקד. ב-UBS הוסיפו כי הם מחזיקים בתחזית חיובית על המניה (ועל שוק הנדל"ן בישראל) בשל התחזית הכלכלית של ישראל, צוות ניהולי חזק וצנרת נכסים אטרקטיבית שניתנת לפיתוח לאור יציבותה הפיננסית של הקבוצה. בתוך כך, ב-UBS מחזיקים בהמלצת 'קניה' על המניה עם מחיר יעד של 210 שקל המשקף אפסייד של כ-6.5% על מחיר המניה הנוכחי בשוק (לאחר עלייה של 3% היום).

 

"אנו מעלים את מחיר היעד שלנו לעזריאלי ממחיר של 206.3 למנייה למחיר של 221.5 שקל למנייה (משקף אפסייד של כ-16% ), לפי מודל שמרני שמהוון את נכסי החברה בתשואות של 6.25% לנכסים הקיימים כשאנחנו לא נותנים כרגע שווי עודף לייזום שמעבר לשנת 2020. החברה העלתה את הדיבידנד לרמה של 480 מ' שקל לשנה. מניית עזריאלי ממשיכה להוות להערכתנו עוגן יציב וחשוב בתיק ההשקעות והיא בהחלט בבואה גם של כלכלת ישראל שהיא חזקה".

עוד מדווחת הקבוצה כי במהלך 2016 השקיעה כ-2.5 מיליארד שקל ברכישת נכסים, ייזום, הקמת נכסים חדשים ובשדרוג והשבחת נכסים קיימים. בתוך כך, שערוך נכסי נדל"ן נטו ממס בשנת 2016 הסתכם בסך של 533 מיליון שקל לעומת סך של 132 מיליון שקל אשתקד. עוד דיווחה עזריאלי כי תחלק דיבידנד של 480  מיליון שקל לשנת 2016 המהווה גידול של כ-20% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי התייחס לדו"חות ואמר כי "תוצאות שנת 2016 משקפות את פעילות הקבוצה בשנה האחרונה שבאה לידי ביטוי בצמיחה חזקה ועקבית ב- FFO וב-NOI.  במהלך השנה השקענו כ-2.5 מיליארד שקל , בעיקר בפיתוח נכסים חדשים. פתיחת מרכז עזריאלי ראשונים לפני שבוע ושיעורי ההשכרה יוצאי הדופן של מגדל עזריאלי שרונה הם ביטוי למובילות לחדשנות וליכולותיה של הקבוצה. תחילת ביצוע העבודות בעזריאלי TOWN  ובמגרש ידיעות אחרונות הינם המשך ישיר של הפעולות לחיזוק מנועי הצמיחה ולהמשך מובילותה של הקבוצה בענף הנדל"ן בישראל. השנה האחרונה הייתה רווית פעילות עם כניסה משמעותית לתחום הדיור המוגן והשקת הפלטפורמה הדיגיטלית AZRIELI.COM"

מניית עזריאלי קבוצה -1.22% רשמה מאז תחילת השנה הנוכחית תשואה חיובית של כ-14%, זאת בהמשך לעלייה של כ-18% בסיכום שנת 2016. החברה נסחרת תחת שווי שוק של כ-23 מיליארד שקל.

תנועת מניית עזריאלי ב-24 החודשים האחרונים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?