ברנד
צילום: יח"צ

ברנד החדשה - צופה מכירות של 230 מיליון שקל בשנה הבאה

ברנד נערכת למיזוג עם מרגל בתמורה למניות שיהוו 60% מהון המניות; שווי החברה יעלה לכ-200 מיליון שקל, קצב הרווחים שלה כ-12-15 מיליון שקל; צופה הזמנות של 300 מיליון שקל ב-2021 
איתי פת-יה | (6)
נושאים בכתבה ברנד

חברת ברנד -0.16% נערכת למיזוג עם מרגל בתמורה למניות שיהוו 60% מהחברה החדשה. שווי השוק הנוכחי הוא 80 מיליון שקל ויעלה אחרי הנפקת המניות ל-200 מיליון שקל. ברנד שפועלת בתחום הפלדה ומתמזגת עם חברת תשתיות החשמל הפרטית מרגל, חוזה הכנסות של 230 מיליון שקל בשנה הקרובה לקבוצה המאוחדת, שתרחיב את פעילות ייזום האנרגיה המתחדשת. שתי החברות יחדיו הכניסו 91 מיליון שקל במחצית הראשונה והרוויחו יחד כ-6 מיליון שקל. 

ברקע המיזוג עם מרגל מערכות, חברת ברנד צופה צבר הזמנות של כ-300 מיליון שקל עד סוף 2021 מחזור של 230 מיליון שקל לחברה המאוחדת שתכנס לשוק האנרגיה המתחדשת. כך פרסמה ברנד במצגת למשקיעים ובה התוצאות המאוחדות של החברה ומרגל למחצית הראשונה של השנה ושל 2019 כולה. עוד טרם המיזוג, ברנד תגייס 5 מיליון שקל, כשאת החיתום יבצע רוסאריו קפיטל. 

בחודש שעבר דיווחה ברנד על עסקה לרכישת הפעילות של מרגל הפרטית, שבעליה אסא ולירן גלעדי יקבלו כ-58% מהחברה הממוזגת כשקרן קדמה תחזיק ב-24% והציבור ביתרה (כ-16%). עם המיזוג תרחיב החברה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת, וכבר בשלב זה הנרכשת מרגל בתהליך מתקדם לקראת חתימה על חוזים בהיקף של 85 מיליון שקל בתחום התכנון והביצוע, לצד התמודדותה על פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. במחצית השנייה של 2021 מתכננת הקבוצה להגדיל את צבר ההזמנות שלה, בכלל תחומי הפעילות, בכ-50% (להרחבה על המיזוג).

  

התוצאות המאוחדות למחצית הראשונה של השנה מציגות הכנסות של 91 מיליון שקל, 56 מיליון מתוכם מגיעים ממרגל ו-35 מיליון מברנד, זאת מול הכנסות של 249 מיליון שקל לשתי החברות ב-2019 כולה, 183 מיליון מתוכם מפעילות מרגל ו-65 מברנד. בשורת הרווח מדובר ב-6.1 מיליון שקל למחצית 2021, 4.9 מיליון של מרגל ו-1.3 של ברנד. בכל 2019 רשמו החברות יחדיו רווח של 13.5 מיליון שקל, 7.6 של מרגל ו-5.9 של ברנד.

עוד במצגת מזכירה החברה את התכנית של משרד האנרגיה להאצת המשק בהיקף 25 מיליארד שקל, במסגרתה תועמד מכסה לפיתוח מערכות סולאריות בהיקף 3,000 מגה-ואט, קידום המכרז להקמת שדה סולארי בדימונה וחיבור העיר אילת לרשת גז טבעי. לפי ברנד, בשוק בישראל קיים מחסור חמור בקבלני ביצוע, כשאלה אמורים לסיים פרויקטים בהיקף של כ-3,700 מגה-ואט עד סוף 2025, בעלות יזמית כוללת של כ-2.8 מיליארד דולר.

מרגל, שנוסדה ב-1968, עוסקת בתכנון וביצוע תשתיות ומערכות חשמל, תאורה, בקרה ותקשורת. החברה מייצרת מערכות חשמל לכבישים ומחלפים, תחנות ומנהרות רכבת ושדות תעופה. בין הפרויקטים שביצעה נמנים כביש 38 (גבעת שרת–רמת בית שמש), תחנת הרכבת ומנהרת הרכבת ברעננה-דרום ושדה התעופה רמון. לתחום האנרגיה המתחדשת נכנסה מרגל ב-2019 ובתחום זה היא אחראית על תכנון, רכש וביצוע (EPC) של תשתיות חשמל, התקנת מערכות וציוד קצה (פאנלים), תיאום וטיפול מול חברת חשמל ועבודות עפר. בנוסף, מרגל הינה הבעלים של מרגל-סריג, מפעל לייצור לוחות חשמל אותו פתחה ב-2019.

בראש החברה הממוזגת, ברנד החדשה, עומד המנכ״ל ירון סילש, לשעבר מנכ״ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת. על החברה הבת הייעודית בתחום האנרגיה המתחדשת יופקדו סיל״ש ועומר גלעדי, לשעבר מנהל פעילות שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב, אשר ימונה למשנה למנכ"ל הקבוצה לפעילות האנרגיה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ברנד מתכננת, מייצרת ומספקת לשוק המקומי ולעולם פרוייקטים בתחום הפלדה, ובאמצעות החברה הבת (76%) גרנד אופק פרויקטים מבצעת פרויקטים אלקטרומכניים משולבים בהנדסה אזרחית. ברבעון השלישי הכניסה ברנד 28.2 מיליון שקל, לעומת 51.3 מיליון ברבעון המקביל אשקתד, ירידה של 45%, והרוויחה 831 אלף שקל, צניחה של 12,000% מרווח של 6.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. לעומת זאת, צבר ההזמנות בסוף ספטמבר האחרון הסתכם ב-156.3 מיליון שקל, לעומת 98.3 מיליון שקל בסוף 2019. ברנד מייחסת למיזוג יתרונות בהם הגדלת תיק הלקוחות, גיוון מקורות המימון והפחתת עלויות המימון, הגדלת כוח הקנייה, הפחתת התקורות, התייעלות שתיצור הסינרגיה וכן כניסה למרכז לוגיסטי חדש ויעיל יותר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    קרן שתקועה עם ברנד כבר שנים (ל"ת)
    ב. 24/12/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כדאי לקנות ? (ל"ת)
    דן 06/12/2020 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ש.ק. 06/12/2020 18:45
    הגב לתגובה זו
    ברנד חיה מעבודה והיות והתפוקה של העובד הישראלי נמוכה קשה להאמין שתהיה שם הצלחה גדולה
  • 3.
    אכלנו לוקש 06/12/2020 18:33
    הגב לתגובה זו
    שלושת הליצנים מקרן דמע .
  • 2.
    חולות חלומות!! (ל"ת)
    ברנד 06/12/2020 15:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יהושע 06/12/2020 14:00
    הגב לתגובה זו
    כתבת ..."והרוויחה 831 אלף שקל, צניחה של 12,000% מרווח של 6.6 מיליון שקל"... אולי תסביר איך זה אפשרי - הרי צנימה של 100% ברווח מביאה לרווח 0
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.