ברנד מתמזגת עם מרגל מערכות תמורת הקצאת 61% ממניותיה
חברת ברנד 0.3% הודיעה כי תתמזג עם מרגל מערכות שבבעלות אסא גלעדי ולירן גלעדי. המיזוג ייעשה בדרך של רכישת פעילותה של מרגל מערכות על ידי ברנד, והקצאת 28.6 מיליון מניות ברנד לבעלי השליטה במרגל. בכוונת הקבוצה החדשה לפתח את פעילות האנרגיה המתחדשת.
לאחר המיזוג וההקצאות המבוצעות במסגרת העסקה תחזיק משפחת גלעדי בכ-61% ממניותיה של ברנד וקרן קדמה (KCPS) תחזיק בכ-24% ממניות ברנד והציבור יחזיק בכ-16%. בטרם מועד ההשלמה, תבצע ברנד גיוס של כ-5 מיליון שקל.
מרגל משלבת פעילות קבלנית ותעשייתית ופועלת בשוק התשתיות מעל 40 שנים. החברה, שנוסדה על ידי אסא גלעדי, המכהן כמנכ"ל החברה, מנוהלת על ידו ועל ידי לירן גלעדי (משנה למנכ"ל), מתמחה בתכנון וביצוע מערכות חשמל, תאורה, בקרה ותקשורת, ופעילה בתחומי התחבורה השונים (כבישים, מחלפים, רכבות וכו'), התעופה והאנרגיה. בנוסף, מרגל הינה הבעלים של מרגל-סריג, מפעל לייצור לוחות חשמל אותו פתחה ב-2019.
מרגל מעסיקה כ-80 עובדים באופן ישיר ועוד עשרות עובדי קבלן על בסיס יומי, וביצעה במהלך השנים מאות פרויקטים שונים בתחומי התשתיות. ממוצע הכנסותיה של מרגל ב-2018-2019 עומד על כ-60 מיליון שקל עם רווח נקי ממוצע של כ-10.5 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2020 הכנסות מרגל הסתכמו בכ-35 מיליון שקל עם רווח נקי של כ-5 מיליון שקל. בשלוש שנים האחרונות חילקה מרגל דיבידנדים בהיקף כולל של כ-26 מיליון שקל.
- ברנד: "2025 היא שנת השינוי, ב-2026 נראה את הפירות"
- ברנד: הפסד של 6 מיליון שקל למרות גידול פי 3 בהכנסות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את הקבוצה החדשה יוביל המנכ"ל החדש, ירון סילש, לשעבר מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת, בתחום התשתיות ככלל ובתחום האנרגיות המתחדשות בפרט, ותפתח חברה ייעודית לייזום והקמת פרויקטי אנרגיה מתחדשת בהובלתם של ירון ושל עומר גלעדי, לשעבר מנהל פעילות שיכון ובינוי אנרגיה בארה"ב, אשר ימונה למשנה למנכ"ל הקבוצה לפעילות האנרגיה.
במסגרת השינויים הארגוניים שמבצעת החברה, חיים ברנד, המנכ"ל הנוכחי של החברה, ישמש כמשנה למנכ"ל ויהיה אמון על כלל פעילות הפלדה בקבוצה כשבמקביל החברה פועלת לגייס סמנכ"ל כספים בכיר לשורותיה.
בחברות מציינים כי המיזוג יצור קבוצה חדשה בתחום התשתיות הכוללת זרוע קבלנית לביצוע פרויקטים בתחומי תחבורה, אנרגיה מתחדשת, תשתיות וכדומה וזרוע תעשייתית סינרגטית העוסקת בייצור קונסטרוקציות פלדה, לוחות חשמל ועבודות מתכת אחרות המשתלבות בפעילות הפרויקטים.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
גלעד הלוי, יו"ר דירקטוריון ברנד ושותף בכיר בקרן קדמה (KCPS) מסר בתגובה: "אנו שמחים ונרגשים להכריז על מיזוג מנצח של הפעילויות של ברנד ומרגל. הקבוצה החדשה תהנה משותפים חדשים ואיכותיים בעלי ניסיון וקבלות בתחום התשתיות בישראל. הסינרגיה בין החברות תייצר לנו חוסן פיננסי ויכולות שיאפשרו לנו לגשת לפרויקטים גדולים יותר, להציע סל שירותים רחב ללקוחותינו המשותפים ולהפוך לקבוצה מובילה בתחום התשתיות בישראל דבר שייצר ערך משמעותי לבעלי המניות של החברה הממוזגת".
אסא גלעדי, מייסד, בעלים ומנכ"ל מרגל מערכות מסר: "אנו מזהים הזדמנות גדולה הטמונה במיזוג. השילוב של יכולות העבודה והניסיון המוכח של ברנד, שהינה מותג מוביל בתחום הפעילות שלה, ביחד עם הגישה שלנו לניהול הקבוצה והיכולות שלנו לחבר לקוחות רבים נוספים מתחומי התחבורה והתשתיות, בצירוף ההזדמנויות הגדולות בתחום האנרגיה תאפשר לנו להצמיח את החברה הממוזגת למעמד משמעותי בשוק. אנו כבר מזהים הזדמנויות טובות בשוק לרכישת חברות סינרגטיות שייתנו לקבוצה ערך נוסף בשוק התשתיות הצומח בישראל. חובת ההוכחה עלינו ואנו מוכנים לכך".
ירון סילש, מנכ"ל הקבוצה הנכנס מסר: "אני שמח להצטרף לחברות ותיקות ומיומנות בתחומן שמתחברות לכדי חברה אחת גדולה, עם הנהלה מנוסה שיש לה רוח גבית משמעותית לשינויים, פיתוח וצמיחה. תחומי התשתיות והאנרגיה נמצאים בנסיקה ואני בטוח שהשוק ירגיש במהרה את הנוכחות שלנו במגוון תחומי הפעילות ואת היתרונות הגדולים של המיזוג".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?