טלרד
צילום: צילום מסך, אתר החברה

טלרד זינקה ב-550% מתחילת אפריל ועדיין נסחרת במכפיל 6

החברה שידעה בעיקר מורדות מאז הנפקתה לפי שלוש שנים, מדווחת על רבעון שלישי ברצף של צמיחה ורווחיות; זאת, חרף עיכובים ועצירת תהליכים בחלק מהפרויקטים בהם זכתה החברה בעקבות הקורונה 
ערן סוקול |

חברת טלרד נטוורקס העוסקת בציוד תקשורת, מדווחת על גידול של כ-11% בהכנסות לצד מעבר לרווח נקי של 2.5 מיליון דולר, למרות שהתפשטות נגיף הקורונה, הביאה לעיכובים ועצירת תהליכים בחלק מהפרויקטים בהם זכתה החברה. צבר ההזמנות, נכון לסוף ספטמבר עמד על כ-179 מיליון דולר. קצב הרווחים שהציגה החברה מתחילת השנה משקף מכפיל 6 על הרווח ביחס לשווי השוק הנוכחי.

עבור החברה מדובר ברבעון שלישי ברצף בו הציגה גידול בהכנסות ומעבר לרווח נקי. לאחר שבשלוש השנים האחרונות מניית החברה ידעה בעיקר ירידות. החברה שהונפקה בתחילת יוני 2017 החלה להיסחר לפי שווי שוק של כ-304 מיליון שקל, צללה לשווי שפל של כ-27 מיליון שקל בתחילת אפריל. מאז זינקה מניית החברה בכ-550% לשווי שוק של כ-175 מיליון שקל.

התפתחות מחיר מניית החברה מאז הנפקתה ביוני 2017

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2020, הסתכמו בכ-47.8 מיליון דולר, עליה של כ-11%, לעומת כ-43.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול מיוחס בעיקרו לתחום תשתיות תקשורת ו-IT בשל מימוש צבר הזמנות ופרויקטים חדשים שנכנסו, וכן גידול בהכנסות בתחום המוצרים והשירותים למפעילי תקשורת בשל גידול בפעילות ה-BWA שממשיכה לצמוח לאור גידול בביקושים בתחומי האינטרנט בקרב מפעילי תקשורת בצפון אמריקה ובשאר העולם.   

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-2.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-22.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המעבר לרווח נובע בעיקרו מהגידול בהכנסות לצד קיטון מהותי בהוצאות הקבועות וחסכון בהוצאות המשתנות כתוצאה מתוכנית התייעלות שיושמה בחציון השני לשנת 2019.

שיפור ברווח הגולמי והתפעולי

הרווח הגולמי של טלרד ברבעון השלישי של 2020 עלה לכ-8.9 מיליון דולר, לעומת הפסד גולמי של כ-4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2020 ברווח תפעולי של כ-3.6 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2020 עלה בכ-193% לכ-5.7 מיליון דולר לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מגזרי פעילות

הכנסות החברה בתחום תשתיות תקשורת ו-IT עלו ברבעון בכ-32.1% לכ-24.5 מיליון דולר, לעומת כ-18.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע ממימוש צבר ההזמנות ומפרויקטים חדשים. הרווח התפעולי של המגזר ברבעון עלה לכ-1.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף חודש ספטמבר 2020, לחברה צבר הזמנות בתחום פעילות זה של כ-83.2 מיליון דולר. 

הכנסות החברה בתחום המוצרים, הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת עלו ברבעון השני של 2020 בכ-12.1% לכ-15.3 מיליון דולר, לעומת כ-13.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהכנסות מפעילות ה-BWA שממשיכה לצמוח ולהציג רווחיות. הגידול בהכנסות נובע בין היתר מגידול בביקושים בתחומי האינטרנט בקרב מפעילי תקשורת בצפון אמריקה ובשאר העולם. גידול זה נובע ממספר סיבות, ובהן הצטיידות החברות בצל משבר הקורונה, היערכות מפעילי תקשורת עם ציוד מתאים לקראת המעבר הצפוי לתקינת התדרים החדשה במסגרת פריסת תדרי ה-CBRS  ועוד. הרווח התפעולי של המגזר השתפר באופן ניכר, והסתכם ברבעון בכ-2.3 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-17.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף חודש ספטמבר 2020, לחברה צבר הזמנות בתחום פעילות זה של כ-28.3 מיליון דולר.

 

הכנסות החברה בתחום מיקור תהליך עסקי וניהול פרויקטים, הכוללות את הכנסות חברת מרמנת וחברת הבת גאו-דע, הסתכמו ברבעון בכ-8.1 מיליון דולר לעומת כ-10.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהמגמה הנמשכת של  היעדר אישור תקציבי ממשלה ומהשפעת משבר הקורונה. הרווח התפעולי של מגזר זה הסתכם ברבעון בכ-60 אלף דולר. לעומת רווח תפעולי בסך של כ-490 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. נכון לסוף חודש ספטמבר 2020, לחברה צבר הזמנות בסך של כ-67.8 מיליון דולר בתחום פעילות זה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מוטי אלמליח, מנכ"ל טלרד: "אנו ממשיכים את מגמת הצמיחה של החברה, ומציגים ברבעון השלישי תוצאות שיא מאז ההנפקה עם גידול במרבית הפרמטרים העסקיים. זהו הרבעון  השלישי ברציפות שבו החברה מציגה צמיחה ושיפור ברווחיות, מול אתגרי השוק בארץ ובעולם – מגמה זו מבטאת היטב את פירותיה של האסטרטגיה העסקית שהתחלנו ליישם אשתקד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


ניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ"ל בזק; צילום: אלעד גוטמן
ראיון

ממשחיל כבלים למנכ"ל: ניר דוד על בזק, הסיבים, ה-AI והזינוק בביקושים

אחרי 32 שנה בבזק, ניר דוד מתאר את המסלול מלמטה למעלה ומסביר כיצד החברה פרסה סיבים ל־85% ממשקי הבית, שמרה על מחירי אינטרנט הנמוכים בכ־22% מהממוצע ב-OECD ונערכת לעידן ה-AI, הבית החכם והתרחבות בשירותי סייבר וכבלי תקשורת תת-ימיים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד



מאיש תשתיות שמשחיל כבלים למנכ"ל החברה - זה המסלול שעשה ניר דוד ב-32 השנים שלו בבזק. דוד, שמנהל כיום את אחת מהחברות הגדולות בישראל, מספר שכבר ביום הראשון שלו בעבודה היה בטוח שיהיה מנכ"ל. המציאות הייתה שונה, אבל הוא בנה את המסלול שלו מלמטה למעלה, מהכבלים ועד לחדרי הישיבות.


החברה שבה התחיל כעובד תשתיות היא כיום אחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות שירותי האינטרנט. לדבריו, בזק מחוברת כיום ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומשרתת 2.8 מיליון משקי בית. המוצר הישראלי זול ב-22% מהממוצע ב-OECD - המוצר היחיד במדינה שעולה פחות מהממוצע הבינלאומי.






כמה זמן אתה מנכ"ל בזק ואיך זה להיות בתפקיד הזה?

"שנה וחצי. איך זה - תענוג. כל יום הוא אתגר בפני עצמו. להיות מנכ"ל בזק - חוויה שהיא 24/7. לפעמים חושב ששנה של מנכ"ל בזק זה כמו שנת כלב - שבע שנים של בן-אדם רגיל. זה חוויה."