פיסיבי מזנקת בתוצאות - "הקורונה משפיעה עלינו לטובה"
חברת פיסיבי טכנ -0.82% מדווחת על הכנסות של 31.2 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 24% לעומת הכנסות של 25.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המייצג בנטרול השפעות חד פעמיות של מט"ח ומוניטין הסתכם לסך של 1.4 מיליון דולר, עלייה של 150% לעומת רווח מייצג של 560 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
עם העלייה בהכנסות נרשמה עלייה גם בשולי הרווח - שיעור הרווחיות הגולמית עמד על כ-11.6%, לעומת שיעור רווחיות רבעוני של 10% ברבעון המקביל אשתקד.
בנוסף, כמו שדיווחנו בבלעדיות בחודש שעבר, החברה רכשה תיק לקוחות הכולל בתוכו את אינטל, מובילאי, חברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד שצפוי להניב לחברה הכנסה שנתית של בין 6-8 מיליון דולר (לכתבה המלאה). מעבר להשפעה החיובית של עסקת רכישת התיק על ההכנסות, צפויה השפעה חיובית אף יותר על שורת הרווח הנקי - שכן לפיסיבי ישנן עלויות קבועות כגון שטח במפעל שלא בהכרח מנוצל עד הסוף, משכורות להנהלה וכו' - עלויות שלא משתנות כמעט עם עלייה בהכנסות. ההשפעה של עסקת רכישת תיק הלקוחות תתחיל להתבטא רק החל מהרבעון הרביעי השנה.
החברה מדווחת שעד כה הקורונה לא השפיעה מהותית על פעילותה וכן שהחברה מוגדרת עסק חיוני. החברה רכשה מלאי נוסף על מנת להתמודד עם בעיות באספקת חומרי הגלם שלה שעלולת להגיע עקב משבר הקורונה.
החברה נסחרת כיום במכפיל של 19 על הרווח המייצג - לא כולל ההשפעה הצפויה של תיק הלקוחות שרכשה. חשוב להדגיש שהחברה היא חברה צומחת והיא מחזיקה קופת מזומנים של 30.5 מיליון דולר שנועדה בין היתר בשביל לבצע רכישות עתידיות, בנטרול קופת המזומנים של החברה - החברה נסחרת במכפיל פעילות של 14 על הרווח הנקי.
- הירידה בדולר שחקה את הרווח של פיסיבי
- פיסיבי עם הזמנה שנייה השבוע בסך 11.5 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע הדוחות ראיינו את עובד שפירא, מנכ"ל פיסיבי. האם הצמיחה האורגנית צפויה להימשך?
"הקורונה משפיעה עלינו לטובה. יש ביקושים גדלים בסקטור של הצבא וגם של הרפואה - שהם סקטורים שהם תחומי הליבה שלנו ועל כן בתקופת הקורונה הצמיחה צפויה להימשך."
ומעבר לתקופת הקורונה, צפויה צמיחה?
"החברה מחפשת הזדמנויות צמיחה בשוק המערבי ובשוק הבינלאומי, באמצעות מיזוגים ורכישות - יש לנו כמה וכמה הזדמנויות שעומדות על הפרק אך מטבע הדברים הקורונה האטה את התהליך שכן קשה לרכוש חברות בזום. אל אנחנו בהחלט הולכים לכיוון הזה. מעבר לזה, מהבחינה של הצמיחה האורגנית - החברה מפעילה כבר קרוב לשנה תוכנית מצוינות תפעולית בשביל לשפר את היעילות של החברה, לחברה יש תוכנית סדורה על פני שלוש שנים ואנו רואים מזה תוצאות יפות הן מבחינת ההכנסות והן מבחינת הרווח הגולמי".
במידה ותהיה עלייה נוספת בהכנסות - האם צפוי שיפור נוסף בשיעור הרווח הגולמי? או שאתם כבר בשיא מבחינות שיעור הרווח הגולמי שלכם?
"התשובה היא חד משמעית כן, יש עוד מקום לעלייה בשיעור הרווח הגולמי - אנחנו בהחלט שמים פוקוס על הגדלת הרווח הגולמי שלנו ואנחנו חושבים שאנחנו יודעים להגדיל עוד את מרווחי הרווח הגולמי".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
מבחינת המלאי - אתם הגדלתם את המלאי שלכם בעקבות משבר הקורונה. אתם פועלים בתחום בעל שינויים רבים ומהירים בטכנולוגיה ובדרישות מהמוצרים ומלאי מיושן נמכר בפחות. האם אתם צופים פגיעה ברווחיות בעקבות הגדלת המלאי?
- 2.חברה נחשלת טכנולוגית (ל"ת)מכיר 07/10/2020 13:34הגב לתגובה זו
- 1.קורא מתעניין 23/08/2020 14:07הגב לתגובה זוהחברה מדווחת על רווח אולם התזרים מזומנים שלילי גם בניטרול הדיבדנד.האם זה לא מטריד?
- גלעד מנדל 23/08/2020 18:34הגב לתגובה זוהיי. קודם כל התזרים ברבעון חיובי גם אם אתה לא מנטרל את הדיבידנד. מבחינת המחצית - התזרים היה שלילי בגלל שהחברה הייתה צריכה לרכוש מכונות עקב הגדילה בפעילות של החברה. זהו לא דבר רע בכלל ואף אופייני לחברות צמיחה בסוג הפעילות של פיסיבי.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳