סקייליין, נדל"ן ארה"ב, מלון
צילום: סקייליין

סקייליין: ההכנסות צנחו ב-90% בעקבות הקורונה

הכנסות חברת הנדל"ן המניב ברבעון הראשון צנחו ל-7.3 מיליון דולר קנדי בשל הקורונה, צניחה בכל הפרמטרים התפעוליים הביאה להפסד נקי של 7.5 מיליון דולר קנדי; המניה צנחה בכ-50% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 0.3 על ההון
איתן גרסטנפלד |

חברת סקייליין -0.64% , העוסקת בנדל"ן מניב בצפון אמריקה, ומוחזקת על ידי חברת מישורים 2.12%  (49.4%), וחברת הכשרת הישוב 2.49%  (20.2%), דיווחה על צניחה של 90% בהכנסות, לצד הפסד נקי של 7.3 מיליון דולר קנדי ברבעון השני. זאת, לאחר שלאורך מרבית הרבעון נותרו מלונות החברה בארה"ב ובקנדה סגורים בשל התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, לדברי החברה כיום, כלל מלונות החברה בארה"ב פתוחים וחווים שיפור יציב בשיעורי התפוסה. על רקע המשבר, המניה צנחה בכ-50% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 0.3 על ההון.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 הסתכמו בכ-7.3 מיליון דולר קנדי, צניחה של כ-90% בהשוואה לכ-73.7 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של 2019. 

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי ברבעון, ההפסד הנקי לרבעון השני של 2020 הסתכם בכ-7.5 מיליון דולר קנדי, לעומת רווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של 2019.

נכון לסוף הרבעון, לחברה מזומנים וקווי אשראי בהיקף כולל של כ-44 מיליון דולר קנדי.

תמצית תוצאות כספיות

מקור: סקייליין

צניחה בכל הפרמטרים התפעוליים

ה-NOI מנכסים זהים (רווחים מנכסים בניכוי הוצאות תפעול נכסים) היה שלילי והסתכם בכ-4.8 מיליון דולר קנדי, לעומת כ-9.2 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של 2019. הקיטון נבע בעיקר מהשפעת נגיף הקורונה.

גם ה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת, ללא השפעת אירועים חד-פעמיים),היה שלילי והסתכם בכ-7.7 מיליון דולר קנדי, לעומת FFO חיובי של כ-5.9 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של 2019. הקיטון נבע מהשפעת נגיף הקורונה על רווחי המלונות ואתרי הנופש.

ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) גם הוא היה שלילי והסתכם בכ-6.8 מיליון דולר קנדי, לעומת כ-11.1 מיליון דולר קנדי ברבעון השני של 2019. הקיטון נובע מהשפעת נגיף הקורונה על מלונות ואתרי הנופש של החברה.

בלייק לאיין, מנכ"ל סקייליין: "המחצית הראשונה של 2020 הציבה אתגרים חסרי תקדים בפני הכלכלה העולמית, אשר השפיעו במישרין על נכסי החברה. עם זאת, סקייליין הצליחה להגדיל את עתודות המזומנים שלה במהלך תקופה זו וממשיכה להתמודד עם אירוע גלובלי חסר תקדים זה. במהלך החודשיים וחצי הראשונים של 2020, החברה המשיכה לשפר את תוצאותיה התפעוליות והכספיות, עם ביצועים חזקים של פורטפוליו המלונות Courtyard, תוצאות המתקרבות לשיא באתרי הסקי של החברה, ומכירה של פרויקט יזום משמעותי. במהלך הרבעון השני, ביחד עם כל תעשיית המלונאות, החברה חוותה ירידה מהותית בשיעורי התפוסה בכל בתי המלון ואתרי הנופש שלה, לרבות סגירה זמנית של אתרי הנופש Bear Valley, Deerhurst ו- Horseshoe. ב-12 ביוני, אתרי הנופש Horseshoe ו- Deerhurst נפתחו מחדש, בדיוק בזמן לקראת עונת השיא של Deerhurst בקיץ. הפעילות באתרי הנופש Horseshoe  ו- Deerhurst תפסה תאוצה מאז פתיחתם מחדש ובחודש יולי 2020 שני האתרים יחד הגיעו לתפוסה ממוצעת של 52%, לעומת 74% בחודש יולי 2019.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."