כרמית
צילום: לוגו

כרמית תרכוש את מלוא ההחזקה ברפאלס

״רפאלס״ הינו מותג הבריאות של החברה: כרמית מחזיקה ב-60% מהחברה, ותרכוש את יתרת ה-40%: תמורת הרכישה- תקבולים שנתיים 
אור צרפתי |

חברת כרמית 0% העוסקת בייצור ושיווק של ממתקים ומחזיקה כ-60% ממותג החטיפים הבריאים ״רפאלס״, רוכשת את ה-40% הנותרים בתמורה לתקבולים שנתיים.    כרמית דיווחה בתום שנת 2019 על הכנסות בסך 162 מיליון שקל, מתוכם כ-6 מיליון שקל נובעים מהכנסות מתחום הגרנולה, תחום בו ראפלס אחראית על הייצור. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של כ-10 מיליון שקל, בעוד שתחום הגרנולה הפסיד כ-300 אלף שקל. לצורך השוואה החברה דיווחה על כ-142 מיליון שקל הכנסות, ו-6.7 מיליון רווח נקי בשנת 2018.    רפאלס מפתחת ומייצרת מגוון מוצרים וביניהם גרנולות,תוספות קלויות לסלט וחטיפי דגנים המכילים פירות יבשים ואגוזים. מוצרים אלה משווקים ונמכרים באמצעות חברת כרמית. כמו כן רפאלס מוכרת הן לשוק הסיטונאי והן לשוק הקמעונאי, ומייצאת לחו״ל תחת שם המותג.    השותף בראפלס שמוכר את חלקו יזכה במהלך 2021 ל-15% מהרווח הנקי של תחום הפעילות, בניכוי יתרת ההפסד של רפאלס. לכרמית אפשרות סילוק בתום 3 שנים - לשלם לאותו שותף מענק שיחושב על בסיס ממוצע הרווח הנקי של שלושת השנים האחרונות  בתוספת 1.5 מיליון שקל.    מן כרמית נמסר ״החברה רואה ברפאלס כמותג עם פוטנציאל בשווקי מוצרי הבריאות. הרכישה נשוא דוח זה הינה חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה, היות ופעילות רפאלס סינרגטית ומשלימה לפעילות החברה. להערכת החברה, התקשרותה בעסקה זו והפיכתה של רפאלס לחברה בבעלותה ובשליטתה המלאה, תאפשר לה למנף את פעילות רפאלס באמצעות נכסי החברה וקשריה העסקיים, ולהרחבת עסקי החברה. בכוונת החברה להמשיך ולהפעיל את רפאלס כחברה בת ייעודית ומתמחה בתחומה.״    מניית החברה ירדה מאז השיא בינואר 2020, בכ-37%, ונסחרת כעת בשווי שוק של 73 מיליון שקל. שווי השוק משקף מכפיל הון של 0.94. כמו כן החברה נסחרת במכפיל רווח של 8.8".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתי בן זאב. קרדיט: Xאיתי בן זאב. קרדיט: X
דוחות

הבורסה לניירות ערך: קפיצה של 80% ברווחים למרות המלחמה

הבורסה בתל אביב מסכמת רבעון חזק עם זינוק ברווחים, גידול במחזורי המסחר ועניין מחודש מצד משקיעים מקומיים וזרים. לקראת 2026, היא מתכוננת למעבר לשבוע מסחר חדש ולמהלך אסטרטגי שיחבר אותה טוב יותר לשווקים הגלובליים

אדיר בן עמי |

הבורסה לניירות ערך בתל אביב הבורסה לניע בתא 11.64%  סיימה את הרבעון השני של 2025 עם תוצאות מרשימות שמוכיחות שהשוק הישראלי ממשיך לשגשג למרות האתגרים. הרווח זינק ב-80% לכ-43.6 מיליון שקל, לעומת 24.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם ההכנסות עלו בקצב של 29% ל-136.1 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם עלה ב-56% ל-71.6 מיליון שקל, ושולי הרווח השתפרו מ-43.6% ל-52.6%.

מחזורי המסחר הם הסיפור האמיתי של הבורסה הישראלית השנה. המחזור היומי הממוצע במניות קפץ ל-3.2 מיליארד שקל ברבעון, לעומת 2.2 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של כמעט 50%. שווי השוק הכולל של הבורסה הגיע ל-1.7 טריליון שקל בסוף הרבעון, עלייה של 21% לעומת סוף 2024. המדדים הישראליים עלו במחצית השנה בשיעורים של 23.5%-25.5%, הרבה יותר מהמדדים האמריקאיים שעלו בין 4.5% ל-8.3% בלבד.


המהלך המעניין ביותר השנה הוא חזרת המשקיעים הקמעונאיים הישראליים לבורסה. הם הזרימו 8.4 מיליארד שקל לשוק המניות במחצית הראשונה - יותר מפי שניים מהמחצית השנייה של 2024. גם המשקיעים הזרים חזרו בכוח. הם הכניסו 9.5 מיליארד שקל נטו במחצית הראשונה - פי שניים יותר מהמחצית השנייה של 2024.


שוק ההנפקות התאושש בצורה מרשימה. תשע חברות עשו הנפקות ראשוניות במחצית השנה וגייסו יחד 1.4 מיליארד שקל - כמעט פי שניים ממספר ההנפקות בכל שנת 2024.


השינוי הגדול שעומד לקרות הוא מעבר למסחר בימים שני עד שישי החל מינואר 2026. שר האוצר כבר אישר את התקנון החדש, והבורסה מתכוננת עם תרגום AI של דיווחי החברות לאנגלית. זה אמור לחבר את השוק הישראלי לעולם בצורה הדוקה יותר ולמשוך עוד יותר משקיעים זרים. הבורסה גם בוחנת מכירה חלקית או מלאה של פעילות המדדים שלה, שמנהלת נכסים בהיקף של 121 מיליארד שקל. בנק ההשקעות Jefferies ילווה את התהליך. זה יכול להביא כספים נוספים לבורסה ולחזק את המעמד שלה בזירה הבינלאומית.

שמעון אקהויז
צילום: ביזפורטל
ראיון

סופווייב זינקה פי 2 - לאן הולכים מכאן ומה יקרה באינמוד?

ראיון עם ממציא על - ד"ר שמעון אקהויז; דוח מצוין לסופווייב הזניק אותה לשווי של מיליארד שקל - מנגד, אינמוד הגדולה מתקשה מאוד בשוק, אבל המניה בשפל ומתמחרת תרחיש שלילי - לפני שנתיים הערכנו שסופווייב זולה ביחס לאינמוד, האם זה התהפך?

נושאים בכתבה סופווייב ראיון

חברת האסתטיקה הרפואית סופווייב -2.61%  , שהוקמה על ידי ד"ר שמעון אקהויז  דיווחה אתמול על דוח חזק במיוחד לרבעון השני. החברה צומחת, עוברת לרווח, והמניה זינקה ב-17% למרות היום האדום בבורסה בת"א.  סופווייב נסחרת ב-1 מיליארד שקל ומכפיל הרווח העתידי כשמתייחסים לצמיחה שלה קדימה, הוא באזור 30, עם קריצה ל-25. זה לא יקר בהינתן קצב הצמיחה שלה, והיא עושה את זה בשוק קשה - תראו מה קורה לאינמוד, המתחרה הגדולה.

לפני כשנתיים במקביל לראיון עם ד"ר שמעון אקהויז, פרסמנו כתבה-ניתוח - המניה הזו היתה נסחרת פי 2-3 אם היא היתה נסחרת בוול סטריט. הניתוח היה פשוט ודבק במספרי ההשוואה של סופווייב לעומת אינמוד הגדולה. מאז המניה עלתה פי 2.2, ואינמוד ירדה. היוצרות התהפכו - עכשיו, לכאורה, אינמוד מעניינת.  

אינמוד InMode -0.57%   היא שחקנית הרבה יותר גדולה בשוק של סופווייב היא מפתחת מערכות למיצוק העור ומערכות נוספות ונסחרת ב-850 מיליון דולר בוו סטריט. היא היתה כבר 4 מיליארד ואז הגיע המשבר שנבע בעיקר מעליית הריבית. הלקוחות רגישים מאוד לריבית כי הם מממנים את המערכות וכל פיפס בריבית מקשה על הרכישה. המכירות ירדו, המרווחים הצטמצמו מעט ועדיין החברה מייצרת מחזור של 360-370 מיליון דולר בשנה ומרוויחה כ-80-90 מיליון, וזה גם לאחר הנמכת ציפיות מלפני כשבוע. 

לחברה יש גם 510 מיליון דולר בקופה, כך שלמעשה כשקונים את המניה בעצם רוכשים את הפעילות ב-340 מיליון דולר (שווי בניכוי מזומנים).  זה מבטא מכפיל מאוד נמוך וחשוב יותר בעיקר לתקופות של אי וודאות לשווקים - לכאורה, יש דאונסייד מוגבל, קשה לראות את השווי יורד מתחת למזומנים. רק שכאן יש לפעמים הפתעות - דמיינו שאינמוד תרכוש חברה והקופה הדשנה תעלם. בחברה מדברים על אופציה לחלק דיבידנד והיא עושה רכישות עצמיות, אבל הכל יכול להיות ואז - זה יכול להצליח ויכול להיכשל, כשהבעיה שזה הופך את ההשקעה לאחרת - מהשקעה עם דאונסייד, הכל פתוח, ועדיין אינמוד על פניו עם כל הנתונים האלו מסביב נראית שווה בדיקה.


ניסינו לשאול את ד"ר שמעון אקהויז שאחראי על שורה של אקזיטים בתחום האם יש קשר עם אינמוד, דיבורים על עסקה וכו'. אקהויז לא מוכן לדבר על זה, רק על סופווייב עצמה. "זה רבעון שאנחנו מאוד מרוצים ממנו, אבל הוא פרי של מאמץ ארוך שנים. מפיתוח הטכנולוגיות שלנו וטכנולוגיות האולטרה-סאונד לחידוש קולגן בעור ובמקביל השקענו גם בטכנולוגיית ה-EMS לטיפול בשרירים.  מהצד השני גם השקעה משמעותית בפן הקליני שנותנת לנו גיבוי מול הרופאים והמטופלים שזה גם מאפשר את קידום הרגולציה ואישורים בכל העולם, וגם האלמנט השיווקי - שבו אנו משקיעים בעולמות הדיגיטלים שאנחנו עושים עבודה יסודית עם המותג של סופווייב שהופך להיות מוביל בשוק. הפעולות האלו הובילו אותנו למעבר לרווחיות ואנחנו בטוחים שהם יובילו להמשך צמיחה".



מה היתרון בתמחור שלכם ביחס לאחרות?