סאפיינס עקפה את צפי האנליסטים אך מורידה את התחזית לשנת 2020
חברת התוכנה סאפיינס 0% הדואלית (סימול: SPNS) מדווחת על צמיחה של 18% בהכנסות הרבעון הראשון של 2020. הרווח הנקי זינק בכ-24%. החברה עקפה במעט את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, אך הנמיכה את תחזית ההכנסות לשנת 2020 ב-2% - צופה הכנסות של 372.5 מיליון דולר בשנת 2020. החברה תחלק דיבידנד של 7 מיליון דולר.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-90.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של כ-17.9% לעומת הכנסות של כ-76.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-88 מיליון דולר.
בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-10.4 מיליון דולר או 20 סנט למניה, זינוק של כ-24.1% ביחס לרווח נקי של כ-8.4 מיליון דולר או 17 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 19 סנט למניה.
מעדכנים תחזיות לשנת 2020
תחזית ההכנסות השנתית לשנת 2020 עודכנה מטה ב-2% לטווח של 368-377 מיליון דולר, בהשוואה לטווח הקודם של 377-383 מיליון דולר. החברה אשררה את תחזית הרווחיות התפעולית השנתית בטווח של 16.0%-16.5%.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה בכ-24.4% לכ-14.6 מיליון דולר (כ-16.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.8 מיליון דולר (כ-15.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "ביצועי הרבעון הראשון לשנת 2020 משקפים את המשך מיקוד הפעילות שלנו בתמיכה בלקוחות הקיימים ובסגירת עסקאות חדשות. הצמיחה נרשמה גם בעסקי ה-P&C וגם ב L&P.
"במהלך מרץ הגבנו להתפתחויות העולמיות של נגיף הקורונה לפי ההנחיות בכל מדינה בה אנו פועלים, ושלטנו על ההוצאות תוך שמירה על הפריון. בהזדמנות זו, חשוב לי לומר עד כמה אני גאה בעבודות הצוותים שלנו בסביבה הייחודית והמאתגרת שנוצרה בחודשים האחרונים, וחייב לציין את התגובה המהירה של הלקוחות שלנו במעבר לעבודה מרחוק תוך שמירה על שירות לקוחות והמשך פרוייקטי הטרנספורמציה. בזכות כל אלה, שמרנו על המומנטום ברבעון.
- היום בבורסה - על ארית והחוזים העתידיים
- 3 הערות על הנפקת ארית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
"בכל קווי המוצרים שלנו אנו רואים ביקוש הולך וגדל לשירותים מנוהלים (managed services) - עדות למודל ה-delivery שלנו המאפשר לספקים להתמקד בניהול עסקיהם. המשבר העסקי הנוכחי מדגיש את הצורך של חברות הביטוח לשדרג את הפלטפורמות שלהן, ולשמור על הרלבנטיות שלהם בשוק באמצעות הטמעת פתרונות דיגיטליים נוספים.
"הרכישה האחרונה שביצענו מרחיבה את סל הפתרונות הדיגיטליים שלנו ומחזקת את היתרון התחרותי שלנו. על אף אי הוודאות הנמשכת במשבר הקורונה, אנו ממשיכים להתמקד ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. אני מאמין שכאשר הכלכלה העולמית תתאושש, סאפיינס תמשיך להיות ממוצבת כחברה חזקה אשר שומרת על הצמיחה.
"ביקוש חזק למוצרים הדיגיטליים שלנו, בשילוב עם רמות גבוהות של הכנסות חוזרות )recurring revenue) ומאזן יציב, מציבים אותנו בפוזיציה טובה להצלחה בסביבה מאתגרת זו. נקטנו בפעולות הנדרשות כדי לספק את היכולת והגמישות הנדרשות להמשך הצמיחה בהכנסות תוך שמירה על יעילות תפעולית בנסיבות הנוכחיות. בעוד החברה ממשיכה להיות חזקה, בעקבות אירועי המאקרו ייתכנו עיכובים בחתימה על עסקאות חדשות אשר ישפיעו במידה מסוימת על ההכנסות שלנו.

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק
אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג