רוני על דור סאפיינס
צילום: יוסי אלוני

סאפיינס עקפה את צפי האנליסטים אך מורידה את התחזית לשנת 2020

הכנסות החברה ברבעון עמדו על 90.5 מיליון דולר והרווח על 10.4 מיליון דולר - זינוק של 24% ביחס לתקופה המקבילה; צופה הכנסות של 372.5 מיליון דולר בשנת 2020 - נמוך ב-2% ביחס לתחזית הקודמת
ערן סוקול |

חברת התוכנה סאפיינס 0%  הדואלית (סימול: SPNS) מדווחת על צמיחה של 18% בהכנסות הרבעון הראשון של 2020. הרווח הנקי זינק בכ-24%. החברה עקפה במעט את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, אך הנמיכה את תחזית ההכנסות לשנת 2020 ב-2% - צופה הכנסות של 372.5 מיליון דולר בשנת 2020. החברה תחלק דיבידנד של 7 מיליון דולר.

הכנסות החברה הסתכמו בכ-90.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של כ-17.9% לעומת הכנסות של כ-76.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-88 מיליון דולר.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי (Non-GAAP) של כ-10.4 מיליון דולר או 20 סנט למניה, זינוק של כ-24.1% ביחס לרווח נקי של כ-8.4 מיליון דולר או 17 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה לרווח של 19 סנט למניה.

מעדכנים תחזיות לשנת 2020

תחזית ההכנסות השנתית לשנת 2020 עודכנה מטה ב-2% לטווח של 368-377 מיליון דולר, בהשוואה לטווח הקודם של 377-383 מיליון דולר. החברה אשררה את תחזית הרווחיות התפעולית השנתית בטווח של 16.0%-16.5%.

הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון עלה בכ-24.4% לכ-14.6 מיליון דולר (כ-16.1% מההכנסות), בהשוואה לכ-11.8 מיליון דולר (כ-15.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רוני על-דור, נשיא ומנכ"ל סאפיינס: "ביצועי הרבעון הראשון לשנת 2020 משקפים את המשך מיקוד הפעילות שלנו בתמיכה בלקוחות הקיימים ובסגירת עסקאות חדשות. הצמיחה נרשמה גם בעסקי ה-P&C וגם ב L&P.

 

"במהלך מרץ הגבנו להתפתחויות העולמיות של נגיף הקורונה לפי ההנחיות בכל מדינה בה אנו פועלים, ושלטנו על ההוצאות תוך שמירה על הפריון. בהזדמנות זו, חשוב לי לומר עד כמה אני גאה בעבודות הצוותים שלנו בסביבה הייחודית והמאתגרת שנוצרה בחודשים האחרונים, וחייב לציין את התגובה המהירה של הלקוחות שלנו במעבר לעבודה מרחוק תוך שמירה על שירות לקוחות והמשך פרוייקטי הטרנספורמציה. בזכות כל אלה, שמרנו על המומנטום ברבעון.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"בכל קווי המוצרים שלנו אנו רואים ביקוש הולך וגדל לשירותים מנוהלים (managed services) - עדות למודל ה-delivery שלנו המאפשר לספקים להתמקד בניהול עסקיהם. המשבר העסקי הנוכחי מדגיש את הצורך של חברות הביטוח לשדרג את הפלטפורמות שלהן, ולשמור על הרלבנטיות שלהם בשוק באמצעות הטמעת פתרונות דיגיטליים נוספים.

 

"הרכישה האחרונה שביצענו מרחיבה את סל הפתרונות הדיגיטליים שלנו ומחזקת את היתרון התחרותי שלנו. על אף אי הוודאות הנמשכת במשבר הקורונה, אנו ממשיכים להתמקד ביישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. אני מאמין שכאשר הכלכלה העולמית תתאושש, סאפיינס תמשיך להיות ממוצבת כחברה חזקה אשר שומרת על הצמיחה.

 

"ביקוש חזק למוצרים הדיגיטליים שלנו, בשילוב עם רמות גבוהות של הכנסות חוזרות )recurring revenue) ומאזן יציב, מציבים אותנו בפוזיציה טובה להצלחה בסביבה מאתגרת זו. נקטנו בפעולות הנדרשות כדי לספק את היכולת והגמישות הנדרשות להמשך הצמיחה בהכנסות תוך שמירה על יעילות תפעולית בנסיבות הנוכחיות. בעוד החברה ממשיכה להיות חזקה, בעקבות אירועי המאקרו ייתכנו עיכובים בחתימה על עסקאות חדשות אשר ישפיעו במידה מסוימת על ההכנסות שלנו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 0%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

נקסט ויזן
צילום: יחצ

המניה של השנה כבר 4 שנים ברציפות - ומי הגופים שלא השקיעו בה?

הפניקס ומור השקעות נכנסו מאוד מוקדם להשקעה בנקסט ויז'ן; כלל ביטוח ומנורה נכנסו בהמשך אבל הן המחזיקות הגדולות; אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם - מתעלמות מהנייר; עוד הסבר לפערי התשואות השנה

ליאור דנקנר |

היא הנפיקה בשווי של 430 מיליון שקל. ניתחנו את ההנפקה ואמרנו - נראה זול. אם היא תגיע לתחזית שלה יש כאן הצפת ערך. זה היה לפני 4 שנים ואף אחד לא דמיין שהיא תעלה פי 40! :

נקסט ויז'ן היא מניית השנה כבר 3 שנים, חן גולן, היו"ר הוא מאנשי השנה של ביזפורטל 3 שנים ברציפות. אתמול החברה זכתה בהזמנת ענק של 77 מיליון דולר, המניה טסה ב-18% לשווי של 16.5 מיליארד שקל. הסיפור של נקסט ויז'ן הוא שילוב של תחום מנצח ולוהט - רחפנים וכטב"מים; יכולות ביצוע  טובות - וידאו יציב-עמיד וכנראה שהרבה מאוד חריצות ועבודה קשה. מאחורי המספרים המדהימים יש 130 עובדים חרוצים ויזמים שהצליחו טכנולוגית ומכנית להנדס מוצר פשוט טוב ואמין.


הפניקס ומור - השקיעו כבר בהתחלה

בשיחה אתמול עם גולן הוא דיבר על מוצר מוביל בעלות טובה וביכולת לדלוור. לדלוור-לדלוור-לדלוור, זה הסוד בגדילה של חברות. הלקוחות הגדולים שנמצאים כעת בגל של ביקושים לרחפנים וכטב"מים צריכים לדעת שהספק שלהם יודע לספק את הסחורה בכל מצב - גם עם משברים בשרשרת הייצור, גם עם עלייה במחירי המוצרים, גם עם בעיות במשלוחים. נקסט ויז'ן כבר חברה גדולה, עם כרית מזומנים גדולה, עם מלאי מספק, עם מספר ספקים לכל רכיב, עם פתרונות "לשעת חירום" והלקוחות בוטחים בה - לראיון המלא: יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק".    

מי שפחות מאמינים בה הם דווקא הגופים המוסדיים: אנליסט, ילין לפידות ואלטשולר שחם. אלו גופי אנליזה טובים, אבל הם לא היו במניה בתחילת הדרך וגם לא כעת. הם פספסו תשואה של אלפי אחוזים. מנגד, הפניקס ומור היו שם מההתחלה.

וצריך להבין - גוף מוסדי נבחן בהשקעות במניות ספציפיות. כל השאר לא באמת תלוי בניתוח שלו. ההבדלים בתשואות בין גופי ההשקעות נובעים מאלוקציה שונה במניות ואג"ח - אבל בסוף זה הימור כשמדובר על השקעות לטווח ארוך. אף אחד לא יודע באמת עם משקל של 62% במניות עדיף על 59%. אף אחד גם לא יודע אם תמהיל של 70% למניות בוול סטריט על פני 30% בת"א זה התמהיל הנכון. כלומר, האלוקצייה מלמעלה היא חשובה לתשואה, אבל זה עניין של גישה ואסטרטגיה שלא בשליטה. מה שכן בשליטה של הגוף המוסדי הוא המחקר ומציאת מניות כמו נקסט ויז'ן. כי אם הם משקיעים בה, זה מה שייתן להם את התשואה העודפת - את האלפא.