להב מדווחת על צמיחה קלה בהכנסות וחסינות יחסית לנזקי הקורונה
חברת הנדל"ן להב 0% שבשליטת אבי לוי (37.85%) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2019, עם צמיחה של 3.7% בהכנסות מפעילות נמשכת ורווח נקי של כ-22.8 מיליון שקל, מתוכו כ-5.4 מיליון שקל מיוחס לפעילות מופסקת. עד כה לא היתה פגיעה מהותית ממשבר הקורונה - מרבית נכסי החברה מושכרים לבתי עסק המפעילים שירותים חיוניים שעדיין לא נפגעו. החברה סיימה את 2019 עם סך הכנסות מפעילות נמשכת של כ-40.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-39.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לפער של כ-2 מיליון שקל בעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לעומת אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-22.8 מיליון שקל, מתוכו כ-5.4 מיליון שקל מיוחס לפעילות מופסקת כאמור - פעילות האנרגיה שנמכרה, ירידה של כ-35.6% לעומת רווח של כ-35.4 מיליון שקל אשתקד. בנטרול הפעילות שנמכרה, הסתכם הרווח הנקי בכ-17.4 מיליון שקל, עלייה של כ-4.1% לעומת כ-16.9 מיליון שקל אשתקד. השפעות משבר הקורונה בחברה מציינים כי התפרצות הקורונה מעלה חשש להתמתנות בפעילות הכלכלית הגלובלית, אשר עלולה להשפיע על הרגלי הצריכה בענפים שונים במשק. שינויים אלו עלולים להוביל, בין השאר, לירידה בשווי נכסי החברה, ירידה בשיעורי התפוסה בנכסי החברה, פיגורים בתשלום דמי השכירות או ירידה משמעותית בהם, ויצירת קושי בגיוס מקורות למימון פעילותה. עד כה, לא הייתה כל פנייה לחברה מצד שוכרים, להקלות בדמי השכירות, ודמי השכירות שולמו במלואם ובמועדם. בנוסף, מרבית נכסי החברה, מושכרים לבתי עסק המפעילים עסקים המוגדרים כשירותים חיוניים, דוגמת סופרמרקטים ובתי מרקחת, ואשר הינם מסוגי העסקים שנכון למועד זה לא נפגעו מהשלכות הנגיף. בכל זאת, בחברה מזהירים כי יש להניח שהמשך והתגברות התפשטות הקורונה בישראל ובעולם, עלולים, מטבע הדברים, להוביל להשפעה שלילית גם על פעילותה. שמירה על רמת הוצאות דומה לאשתקד ברמה התפעולית שמרה להב על הוצאות ברמה של כ-22.3 מיליון שקל, בדומה להוצאות של כ-22.2 מיליון שקל אשתקד. ההון עצמי מהווה נכון להיום כ-53.4% מסך המאזן ועומד על כ-354 מיליון שקל. להב עוסקת בתחום פעילות עיקרי אחד – נדל"ן להשקעה (בעיקר בגרמניה), בבעלות החברה 41 מרכזי קניות שכונתיים בגרמניה המשרתים צרכי אוכלוסיה וכוללים שוכרים מקרב רשתות סופר מרקט מובילות. בחברה מציינים כי בכוונתם להמשיך ולהתרחב בגרמניה בפיתוח ורכישת מרכזי קניות שכונתיים.
- 1.כרגיל אבי לוי אשף פיננסיים ושוק ההון (ל"ת)25/03/2020 16:09הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 0.88% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי?
הזמנה של 76.8 מיליון דולר שמצטרפת לעסקה של כ-10 מיליון דולר מהשבוע שעבר כבר שווה לכ-86% מהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 7.71% מדווחת על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
על הרקע הזה, יעד המכירות שקבע דירקטוריון החברה לשנה הנוכחית 2025 כבר בכלל נראה שמרני. בסוף השנה שעברה הציבה נקסט ויז’ן יעד של כ-160 מיליון דולר, שמשקף צמיחה של כ-45% בהכנסות. אז זה אולי היה נשמע שאפתני קצת, אולי משהו שיתמך בעיקר על ההתחממות הביטחונית. היה את מי שעם הרגיעה באזורנו, כמו גם הדחיפה של טראמפ להסדר בין אוקראינה ורוסיה, מיהר להספיד את השחקניות אבל מתברר שהאירוע רחוק מלהסתיים, כשאלביט דיווחה בזמן האחרון על עסקה היסטורית של 2.3 מיליארד דולר, וגם החברות הקטנות יותר מדווחות לאחרונה על קבלת הזמנות כמו עין שלישית, אר פי אופטיקל עם 2 הזמנות רק השבוע וגם אורביט (שנמכרה לחברת ההגנה האמריקאית קראטוס בכ-356.3 מיליון דולר).
בהקשר
הזה, נקסט ויז’ן נהנית לא רק מגידול בביקושים אלא גם ממעמד של ספק מוכר ללקוחות קיימים, מה שמאפשר לה לסגור עסקאות בהיקפים הולכים וגדלים ולפרוס אותן קדימה. אם קצב האספקה יישמר, וההזמנות ימשיכו להיערם בקצב דומה אנחנו כבר בוודאי ונראה הקפצה של יעדי המכירות לשנה
הקרובה.
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות הרבעון השלישי
נקסט ויז'ן המשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
