ארקו השלימה את רכישת הפעילות הקמעונאית ב-64 אתרים בויסקונסין
חברת ארקו החזקות מדווחת על השלמת רכישת פעילות קמעונאית הכוללת 64 אתרים במדינת ויסקונסין שבארה"ב. ההסכם מתבצע באמצעות חברת הבת GPM תמורת כ-27.6 מיליון דולר, לצד הקצאת יחידות שותפות ב-GPMP בשווי 15.1 מיליון דולר.
ארקו החזקות, הנמצאת בשליטת אריה (אריק) קוטלר (33.3%), מודיעה כי השלימה את רכישת הפעילות הקמעונאית הכוללת 64 אתרים בהפעלה עצמית, במדינת ויסקונסין שבארה"ב. הרכישה בוצעה באמצעות חברת הבת GPM, יחד עם שותפות GPMP שבשליטתה.
על פי תנאי הרכישה, במועד החתימה GPM שילמה 13 מיליון דולר במזומן, מתוכם כ-6.6 מיליון דולר בגין יתרות המזומן ושווי המלאי בחנויות הנוחות במועד החתימה והתאמות אחרות. בנוסף, שילמה GPMP כ-14.6 מיליון דולר במזומן וכ-15.1 מיליון דולר באמצעות הקצאה של כ-348 אלף יחידות שותפות מוגבלות ב-GPMP למוכר, לפי מחיר של 43.36 דולר ליחידה.
לדברי החברה, יחידות השותפות, מקנות את הזכות לחלוקות חודשיות המייצגות 8% לשנה, והמהוות כ-1.44% מסך יחידות השותפות ב-GPMP. ההקצאה בוצעה על בסיס תחשיב מכתב הכוונות הבלתי מחייב עליו דיווחה החברה, לרכישת כ-70 חנויות נוחות ותחנות דלק בהפעלה עצמית. בנוסף לפעילות אספקת דלקים לכ-1,350 תחנות המופעלות על ידי צדדים שלישיים, בהיקף מכירות דלקים כולל של כ-1.1 מיליארד גאלון בשנה.
- מאבק השליטה חוזר? מוריס וילנר חיזק החזקות בגב ים תמורת 12.5 מ' ש'
- ארקו: הסכם מימון בהיקף של 347 מיליון שקל לחברת הבת GPM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.אחלה חברה להשקיע בה לטווח הארוך (ל"ת)משקיע 04/12/2019 14:21הגב לתגובה זו
- 1.ארקו החזקות 04/12/2019 13:05הגב לתגובה זומדווחת על עסקאות צומחת בקצב מסחרר אבל רווחים אין והמניה בכי מר, אולי תבוא הנפקה של gpmp בנסדאק וכך ישברו לשורטיסטים את הרגלים או כל אלה שיש להם יד בעצירת עליית המניה.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳