ארקו תרכוש פעילות קמעונאית ב-63 אתרים בויסקונסין, תמורת 36 מיליון דולר
חברת ארקו החזקות תרכוש פעילות קמעונאית הכוללת 63 אתרים במדינת ויסקונסין שבארה"ב. ההסכם מתבצע באמצעות חברת הבת GPM תמורת כ-36 מיליון דולר, היקף ה-EBITDA Store Level השנתי של הפעילות הנרכשת עומד על כ-8 מיליון דולר.
ארקו החזקות, הנמצאת בשליטת אריה (אריק) קוטלר (33.3%), מודיעה כי תרכוש פעילות קמעונאית הכוללת 63 אתרים בהפעלה עצמית, במדינת ויסקונסין שבארה"ב. הרכישה מתבצעת באמצעות חברת הבת GPM, יחד עם שותפות GPMP שבשליטתה.
בתוך כך, מדווחת החברה כי היקף ה-Store Level EBITDA השנתי של הפעילות הנרכשת הסתכם בכ-8 מיליון דולר בשנים 2018-2017 וסך הרווח הגולמי בכ-30 מיליון דולר. היקף מכירת הגאלונים השנתי של הפעילות הנרכשת הסתכם בכ-60 מיליון גאלונים.
במחצית הראשונה של 2019 הסתכם ה-Store Level EBITDA בכ-2.3 מיליון דולר, הרווח הגולמי בכ-16 מיליון דולר והיקף מכירת הגאלונים הסתכם בכ-27.4 מיליון.
במסגרת ההסכם, ימכרו ל-GPM ויומחו לה, בין היתר, הסכמים עם ספקים (שאינם ספקי דלק), הסכמי שכירות ביחס לכל האתרים הנרכשים, ציוד שקיים באתרים, זיכיונות ורישיונות לשימוש בשמות מסחר שונים, מלאי ונכסים לא מוחשיים ביחס לפעילות הנרכשת. זאת, בתמורה לכ-6.3 מיליון דולר, בתוספת שווי המלאי והמזומן בחנויות במועד השלמת העסקה.
- מאבק השליטה חוזר? מוריס וילנר חיזק החזקות בגב ים תמורת 12.5 מ' ש'
- ארקו: הסכם מימון בהיקף של 347 מיליון שקל לחברת הבת GPM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, במועד השלמת ההעסקה (וכתנאי לו) המוכר ימחה ל-GPMP, את כל הסכמי המוכר עם ספקי הדלק לאתרים הנרכשים וכן את מלוא הזכויות לאספקת דלקים לאתרים הנרכשים. בתמורה להעברה כאמור תשלם GPMP כ-14.6 מיליון דולר ותקצה למוכר יחידות שותפות מוגבלות בשווי כולל של כ-15.1 מיליון דולר.
אריק קוטלר מנכ"ל ארקו: "עסקה זו מבססת את מעמדה של GPM כשחקנית משמעותית בשוק תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב, רק לאחרונה חתמנו על הסכם כוונות לרכישת פעילות הפצת דלקים לכ-1,350 תחנות דלק ובעלות על 100 תחנות וחנויות נוחות. לאחר השלמת 2 העסקאות, תגדל פעילות GPM לכ-1,350 אתרים בהפעלה עצמית והיקף פעילות אספקת הדלקים, המתבצעת על ידי GPMP שבשליטת GPM, תגדל לכ-1,450 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדיים שלישים".
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
