קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

קרן הגידור ג'אנה פרטנרס נכנסה לטבע, ומקפיצה את המניה

למרות הכישלון בניסוי שלב 3 ב-Reslizumab לטיפול באסטמה - המניה חזרה לטריטוריה הירוקה
גיא בן סימון | (10)
נושאים בכתבה טבע

מניית טבע -0.58% נסחרת כעת בתנודתיות על רקע הדיווח על כישלון בניסוי שלב 3 ב-Reslizumab לטיפול באסטמה. מניית טבע בתל אביב איבדה 3% עם פרסום התוצאות, אך עברה לזינוק של 4% במקביל לפתיחה בוול סטריט. הרקע לסיבוב פרסה במניה מגיע על רקע הדיווח לפיו קרן הגידור JANA PARTNERS נכנסו להשקעה בטבע. כעת, לאחר תנודה של 7% במהלך יום המסחר, המניה עולה 1.5% במחזור ענק של 128 מיליון שקל.

בחזרה לניסוי, מטרתו לבחון את התרופה במינון של 110 מ"ג במתן תת עורי של מזרק מוכן מראש. הניסוי לא עמד ביעד הראשי של הפחתה משמעותית של הישנות החרפה קלינית של אסטמה בקרב מטופלים הסובלים מאסטמה בלתי נשלטת ומרמות גבוהות של אאוזנופילים (>300/mcL). הניסוי לא עמד ביעד הראשי של הפחתת מינון יומי של OCS.

מהודעתה של טבע עולה כי בבחינת הנתונים בניסויים אלו לא התגלו כל בעיות בטיחות מעבר לפרופיל הבטיחות הידוע של reslizumab, ולא דווחו מקרים של anaphylaxis הקשורים ל- reslizumab.

טושאר שאה, סמנכ"ל בכיר לפיתוח קליני ועניינים רפואיים בטבע: "אנו מאוכזבים מכך שהניסויים של reslizumab במתן תת עורי במינון קבוע של 110 מ"ג לא עמדו ביעדים הראשוניים שלהם. עם זאת, תוצאות אלו ממחישות את התפקיד של אאוזנופילים בביולוגיית המחלה של אסטמה חריפה ואת החשיבות של הצבת יעד סף של אאוזנופילים בדם לצורך בחינת מטופלים. אנו ממשיכים לראות את ההשפעה החיובית של הפורמולציה במתן ורידי כמינון מבוסס משקל 3mg/kg אפקטיבי קליני עבור מטופלים הסובלים מאסטמה ומרמות גבוהות בדם של אאזנופילים אשר לא נשלטים דיו על ידי הטיפול השגרתי. טבע תבחן את הנתונים המלאים בכדי לקבוע את צעדיה הבאים".

גרף יומי מניית טבע:

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    לא לגעת בטבע...תירשמו ותהנו (ל"ת)
    אפי 23/01/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
  • גיא 27/01/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    שטויות בריבוע המניה בטיסה
  • 6.
    מכרתי בזק ב עליה 1.5 חחחחח לא שווה לירה (ל"ת)
    סיגל 23/01/2018 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קנו אחנוי חץ וגז לא טבע לאא פרוטרום לא בזק (ל"ת)
    יעקב דהן 23/01/2018 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לא לגעת בבזק 500 תרד ולא טבע 4800 (ל"ת)
    עמיר 23/01/2018 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לא לקנו תרד חזק דוחפים אתכם שהם יצאו (ל"ת)
    עמיר 23/01/2018 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוני 22/01/2018 16:13
    הגב לתגובה זו
    לא נורא זה רק נישה לאט לאט יהיה טוב
  • ל55 היא תחזור 25/01/2018 09:41
    הגב לתגובה זו
    רק תחליף לקופקסון ירים את טבע למאה דולר.מי שניכנס עכשיו יעשה על טבע 150 אחוז ומי שניכנס ב-70 לא יראה לעולם את הכסף שלו בחזרה.מסתבר שמיילן צריכה לומר תודה לחימוביץ שמנעה ממנה לרכוש את פריגו.
  • 1.
    למה אין הודעה במאיה? (ל"ת)
    יש ר א לי 22/01/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
  • כל הכבוד לביזפורטל (ל"ת)
    בעל ניסיון 22/01/2018 19:13
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.