דלק נכנסת ל-9 רישיונות במפרץ מקסיקו
קבוצת דלק הודיעה הבוקר על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם החברות Gulfslope Energy ו-Texas South, המקנה לקבוצה זכות לבצע קידוחים ב-9 פרוספקטים במפרץ מקסיקו. דלק מסרה כי מדובר ברישיונות בעלי הסתברות למציאת תגלית של מעל ל-40% בממוצע לכל הפרוספקטים.
מההודעה של דלק קבוצה -1.24% עולה כי הקידוחים יבוצעו בשלבים ובאופן הדרגתי, בהתאם לתוצאות הקידוח של כל שלב, והם צפויים להתחיל כבר במחצית הראשונה של 2018 בהשקעה של עד 50 מיליון דולר לשני הפרוספקטים הראשונים. "באזור שבו נמצאים הפרוספקטים התגלו עד היום יותר מ-1.8 מיליארד חביות נפט וגז. על פי אומדן שנערך עבור קבוצת דלק על ידי חברת הייעוץ הבינלאומית NSAI, נמצא שב-7 מתוך 7 פרוספקטים שנבחנו לעומק, קיים פוטנציאל של כ-423 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE), כאשר עלות ההפקה המוערכת הינה נמוכה יחסית לאור העובדה שמדובר בקידוחים במים רדודים", כתבה דלק.
תיק הנכסים של החברות האמריקאיות כולל 12 רישיונות אקספלורציה על מדף היבשת במפרץ מקסיקו, ארה"ב, אשר נבחרו על סמך עיבוד נתונים ססמיים וקירבה לשדות נפט וגז מפיקים. על פי ההסכם, קבוצת דלק תהיה זכאית ל-75% מהזכויות בכל אחד מ-12 הרישיונות, בתמורה להשתתפות ב-90% מעלויות החיפושים בכל אזור, החל מיום החתימה על ההסכמים המחייבים ועד לסיום הקידוח הראשון בכל רישיון.
העסקה בנויה באופן מדורג ושלבי, כאשר לקבוצת דלק שמורה הזכות להחליט אם להתקדם עם הקידוחים מעבר לשני אזורי הקידוח הראשונים, וזאת בהתאם לתוצאות האקספלורציה בפועל. ההתחייבות של הקבוצה בשלב הראשון הינה ביחס לשני הקידוחים הראשונים, בעלות מוגבלת של עד 50 מיליון דולר. בנוסף, במהלך שנתיים מיום סגירת העסקה, קיימת לקבוצת דלק אופציה לרכוש מניות של כל אחת מן השותפות בארבעה שלבים (לפי התקדמות קידוח הבארות), וזאת עד לשיעור כולל של 20%, ובהנחה של 10% על מחירי השוק.
- קבוצת דלק: רווח גדול, צמיחה בפעילות ואיחוד ראשון של ישראכרט
- ממציא המנוע המהפכני הולך לעולמו, והטכנולוגיה החשובה נכנסת לשימוש מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב ראשון החליטה קבוצת דלק להתמקד בשני אזורי קידוח (פרוספקטים) מתוך התשעה. בניגוד לקידוחים בים התיכון, הנעשים בעומק של מעל 1500 מטרים, הקידוחים במפרץ מקסיקו נעשים במים רדודים יחסית של כ-130 מטרים בלבד, עובדה שיש בה כדי להשפיע לחיוב הן על עלויות החיפוש ומידת מורכבותו. כמו כן, ההסתברות למציאת תגלית עומדת על מעל ל-40% בממוצע ביחס ל- 9 הפרוספקטים, סיכויי הצלחה הנחשבים גבוהים יחסית מבחינה גיאולוגית.
לפי הדו"ח של חברת הייעוץ הבינלאומית NSAI, ב-7 מתוך 7 פרוספקטים שבדקה (מתוך כל תשעת הפרוספקטים שיש לחברה), קיים פוטנציאל חזוי של מעל ל-423 מיליון שווה ערך חביות נפט (MMBOE) וסיכויי הצלחה ברמת הסתברות גבוהים יחסית לתחום של כ-40% בממוצע.
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
שני הקידוחים הראשונים שבהם תשתתף קבוצת דלק הם "טאו" ו"קנו", ובהם קיים פוטנציאל חזוי של כ-130 מיליון חביות שווה ערך נפט, וסיכויי הצלחה גיאולוגית גבוהים של מעל 50%.
יצחק תשובה: "זהו יום אסטרטגי חשוב בדרך להפיכתנו לשחקן מרכזי בשוק האנרגיה הבין לאומי".
- 4.יודע דבר 08/01/2018 11:43הגב לתגובה זולא מכיר אישית את תשובה אבל מפרגן לו...לצערי זו תכונה שלא מאפיינת את הישראלים אני בטוח שהמקצוענים של תשובה עשו עבודת מחקר מקיפה לפני שהלכו על זה..בואו נפרגן
- 3.משקיע 08/01/2018 11:37הגב לתגובה זופריים לא מתים, מתחלפים בהשקעות אצל תשובה.
- הרפתקן קשקשן. 14/01/2018 13:05הגב לתגובה זוהאגרות של דלק היו בתשואה של עשרות אחוזים וכל משקיע הבין שלא ייקבל את התשואה הזאת.
- 2.על חשבוננו... ??? שיחזיר את כל התספורות שעשק את הציבור (ל"ת)jacob2zur 08/01/2018 11:33הגב לתגובה זו
- 1.יאיר 08/01/2018 10:17הגב לתגובה זוכל סיכוי שמישהו ירוויח.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
