אל על: צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר
חברת התעופה אל על דיווחה היום על דו"חות הרבעון השלישי שבמהלכו התפטר מנכ"ל החברה דוד מימון. בשורה התחתונה, אל על רשמה צניחה של 30% ברווח הנקי ל-49 מיליון דולר ושחיקה ברווח מהפעלה לצד ירידה קלה בהכנסה מנוסעים.
מניית אל על קופצת 4% במחזור הגבוה בשוק בהמשך לזינוק של 9.5% אתמול. רק נזכיר כי לפני הקפיצה השבוע המניה רשמה נפילות של יותר מ-50% מאז יוני האחרון.
ברבעון השלישי אל על 1.7% רשמה ירידה של 3% בהכנסות מהפעלה ל-626 מיליון דולר. הוצאות ההפעלה ירדו ב-1% ל-473 מיליון דולר. ה-EBITDA ירדה ב-23% ל-109 מיליון דולר. הרווח הגולמי ירד ב-12% ל-153 מיליון דולר.
במהלך הרבעון חלה עלייה במחיר הדלק הסילוני המשמש את מטוסי החברה. הוצאות הדלק הסילוני גדלו ב-8.1 מיליון דולר (7.2%) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתוך כך, אל על רשמה צניחה של 28% ברווח מהפעלה ל-69.2 מיליון דולר ברבעון.
בשורה העליונה, ההכנסות ירדו ב-3% ל-626.1 מיליון דולר. ההכנסות מהפעלה קטנו ב-17.6 מיליון דולר - ירידה של 2.7%.
דוד מימון מנכ"ל אל על: "בחודש אוגוסט הגיע מטוס הדרימליינר הראשון מתוך 16 שהוזמנו ובחודש אוקטובר הגיע המטוס השני. שני המטוסים החלו לטוס בקווים ללונדון ולניוארק ובקרוב צפויים להצטרף שני מטוסים נוספים שיטוסו למזרח הרחוק ולניוארק, יעד בו תתווסף תדירות נוספת. הנוסעים מדווחים על שביעות רצון גבוהה ונרשמים ביקושים גבוהים לטיסות במטוסים אלו, הצפויים להוות מנוע צמיחה חשוב באל על בשנים הקרובות".
- השמיים נפתחים: דלתא חוזרת לישראל יחד עם עוד גל של חברות זרות - כל הפרטים
- המלחמה נגסה ברווח של אל על כ-70 מיליון דולר; הדוחות סבירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נועם פינקו, פסגות: "אל על פרסמה דו"ח שתואם פחות או יותר את הצפי שלנו. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בכמות הנוסעים-נתון שהיה ידוע מראש. בחודש ספטמבר הייתה ירידה של 13% בכמות הנוסעים בשל עיתוי החגים (נתון שהתהפך באוקטובר עם עליה של 16%). גם ביולי הייתה ירידה בכמות הנוסעים בשל תחזוקה מוארכת במטוסים. עם זאת הירידה בהכנסות (3%) הייתה נמוכה מהירידה ב-RPK (קטעי נוסע - מחושב לפי קילומטרים) שירדו בכ-5.9% בזכות עליה של 1.4% בתשואה לק"מ. הוצאות ההפעלה גדלו בכ-3 מ' דולר למרות הירידה בשעות טיסה בגין נתונים שהיו ידועים מראש -התחזקות השקל מול הדולר, עליית מחיר הנפט ועלייה בהוצאות שכר. העליה קוזזה עם ירידה בהוצאות החכירה הרטובה (חכירת מטוס שלם כולל הצוות), הוצאה שהייתה קיימת ברבעון המקביל בו היו סכסוכים עם הטייסים. בשורה התחתונה הדו"ח סביר ותואם את הצפי שלנו. ברבעון הרביעי אנו צפויים לראות עליה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשל גידול בכמות הנוסעים אך פגיעה ברווח בשל עליית מחירי הנפט מעל המצופה".
- 2.שמוקשולר 22/11/2017 12:38הגב לתגובה זוהעיקר שהמנייה עולה בלי שום הצדקה
- 1.יובל 22/11/2017 10:13הגב לתגובה זוכל יום מאבדת אמון של עוד ועוד נוסעים. כרגע נהנית מהשוק המוסדי שמצוי בתקופת שפע. האטה קלה בנתוני המשק, ואל על גמורה. לא ייתכן בעידן אלקטרוני להחזיק 6000 עובדים על פחות מ 30 מטובי נוסעים. אלעל כבולה בהסכמי עובדים ובוועדים חזקים. מי שראשו במותניו יברח משם
- דודי 24/11/2017 08:52הגב לתגובה זואל תנסה להשתמש בביטויים שאין לך מושג מהם. הביטויים שערבבת הינם: כוחו במותניו וראשו על כתפיו. תיצמד למה שאתה מכיר (וכנראה עברית היא לא הצד החזק שלך).

מאיר שמיר עשה פי 8 על ההשקעה בלנדבאזז; עכשיו ה-IPO
מבטח שמיר של מאיר שמיר השקיעה 34 מיליון שקל וצפויה אחרי ה-IPO להיות עם החזקה של 280-300 מיליון שקל. רווח פוטנציאלי של כ-260 מיליון שקל, מתוכו כ-130 מיליון שקל אמור להירשם בהמשך
מבטח שמיר החזקות מבטח שמיר -1.69% היא אחת מחברות ההחזקה הוותיקות והטובות בבורסה בת"א. היא מייצרת תשואות עודפות על פני זמן כשהשווי הנוכחי שלה מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, אחרי מהלך של פי 5 ב-5 השנים האחרונות. בראש החברה עומד מאיר שמיר שבכלל התחיל בתחום הביטוח והפך את החברה מסוג של סוכנות ביטוח לחברת החזקות עפ פעילות רחבה בתחום האשראי החוץ בנקאי דרך מניף, פעילות בנדל"ן דרך שורה של חברות, פעילות באנרגיה דרך החזקה בתחנות כוח והחזקה גם במניות טכנולוגיה.
על פני השנים שמיר ידע לקנות נמוך ולמכור יקר, כשאת עסקת החלומות הוא עשה בתנובה - רכישה יחד עם אייפקס את השליטה ומכירה תוך כמה שנים בשווי כפול. מבטח השקיעה כ-600 מיליון שקל ונפגשה עם כ-1.2 מיליארד שקל, כשמאז ההצלחה הגדולה היתה במניף שהונפקה בבורסה לפני כארבע שנים ומאז שינק שוויה יותר מפי 2 לשווי של כ-1.25 מיליארד שקל. החזקתה של מבטח מסתכמת בכ-600 מיליון שקל, כשהיא גם נהנתה מדיבידנדים שוטפים.
בעשור האחרון הקבוצה משקיעה הרבה בתחנות כוח שהפכו למרכיב הגדול בסל השקעות שלה. זה תחום שדורש סבלנות, ולשמיר יש סבלנות. לפני כשש שנים נכנסה הקבוצה לשותפות בתחנת אלון תבור והיא רכשה מאז נתח במספר תחנות עם תפוקה כוללת שמועכת בכ-1,800 מגוואט. כמו כן, החברה מקימה את תחנת קסם בעלות של מעל 4 מיליארד שקל. גם את תחום האנרגיה ידע שמיר לתרגם לרווחים כשהכניס את כלל להשקעה בתחום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.
ואחרי תנובה, מימון חוץ בנקאי ואנרגיה, מגיע תורה של הטכנולוגיה. חברת הפינטק לנדבאזז (Lendbuzz), שהוקמה על ידי הישראלים אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, ומספקת ניתוח פיננסי טכנולוגי מבוסס AI של לווים בעיקר לסוכניות רכב, מתקדמת צעד משמעותי בדרך להפיכתה לציבורית בוול סטריט. מבטח השקיעה בה 34 מיליון שקל כשההשקעה רשומה בספרים ב-166 מיליון שקל.
- תיק ההשקעות של מבטח שמיר עולה ל־5.4 מיליארד שקל; מגזר הטכנולוגיה מכביד על הרבעון
- אנרג'יאן ושותפות תמר יספקו גז לתחנת קסם תמורת 2.8 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנדבאזז נערכת לגיוס לפי שווי של 1.3-1.5 מיליארד דולר ומבטח מחזיקה בדילול כ-6.6% ממנה. ההחזקה צפויה להיות אחרי ההנפקה בשווי של 280-300 מיליון שקל וזו הצפת ערך מרשימה. פי 8 עד אפילו פי 10 תוך כ-5 שנים.

מה יהיה מחר בבורסה? בנקים, טבע ושבבים
מניות הארביטראז', מבטח שמיר, טריא ונאוי ומה צפוי במדד המחירים שיתפרסם ביום שני?
ביום חמישי היו ירידות חדות במניות הבנקים והביטוח. המניות האלו רגישות למצב המאקרו ולמצב הגיאופוליטי והחשש ממלחמה ארוכה בעזה שעלול להשפיע לרעה על נתוני המאקרו והכלכלה פוגע בהן. ככל שהשוק גבוה יותר כך הפגיעה יכולה להיות כואבת יותר.
אתם קוראים על מומחי השקעות, בכירים שאומרים לכם שהשוק בת"א חזק וימשיך לעלות. אבל מעבר לכך שהם לא אובייקטיבים, כי הם רוצים בעליות - האינטרס שלהם שאתם תקנו כי זה מבטיח להם רווחים, הם גם לרוב טועים. הם אמרו לפני שנה-שנה וחצי להתרחק מהשוק המקומי וככה הם פעלו והפסידו את כל העליות. קרה ההיפך. אז למה שהפעם זה ישתנה, למה שהם יצדקו הפעם?
כשכולם חמדנים - זה הזמן לפחד. אמר את זה וורן באפט. זה מתברר כל פעם מחדש כנכון - כנסו כאן לדבר הגורו (13 גורואים "ילמדו" אתכם השקעות). אנחנו עכשיו בתקופה שכולם חמדנים.
אז מה צפוי היום במניות הפיננסים? מצד אחד - בחודשים האחרונים מתברר שכל ירידה היא דווקא הזדמנות לקנייה. מצד שני - למרות שהסנטימנט עדיין חיובי, זה לא יכול להימשך. המחירים יחסית גבוהים. השוק עשה מהלך מרשים אפילו בלי תיקון. הוא מבטא המשך חדשות טובות מהזירה הביטחונית והכלכלי. אבל מה אם לא? לא צפויה מפולת, אבל ירידת מדרגה מסוימת אחרי הזינוקים האחרונים בהינתן הסיכונים מתבקשת. זה כמובן לא אומר שזה יקרה, אבל כשאנחנו שואלים את מנהלי ההשקעות בתוך הגופים מה הם היו עושים עם הכסף שלהם, הם מתפתלים. הם לא היו משקיעם עכשו בשוק.
- שער הדולר, חוזים על וול סטריט ומניות בולטות - מה קורה בשווקים?
- מדד הבנקים איבד 2.4%, מדד הביטוח נפל 3.1%; סגירה שלילית בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם מניות תשתיות מעניינות?