הבלוגר שצופה התרסקות של 70% באחת המניות הכבדות בת"א
מרבית המניות הדואליות הכבדות חזרו היום לת"א עם פערים שליליים, אבל מניה אחת חוטפת יותר מכולן - וזו מנקיינד שהתרסקה אתמול 22.75% בוול סטריט במחזור שכמעט כפול מהממוצע ונופלת כעת בת"א במעל ל-12%.
מדובר במניה שהינה בעלת המשקל השלישי בגודלו במדד ת"א 75 (עם משקל של 3.6%) ולכן היא לבדה מושכת מטה את ת"א-75. במדד הביומד בת"א משקלה של מנקיינד עומד על 16%, כך ששם זו ממש מכה (המדד נופל מעל 3%). ועוד נציין כי מקניינד נמצאת כרגע בעמדה אפשרית מאוד של כניסה למדד ת"א 35 היוקרתי ביום שאחרי הרפורמה (מתוכננת לרבעון הרביעי השנה) - אלא אם השורטיסטים צודקים.
ברקע לנפילה אמש במניה, סקירה שפורסמה בסיקינג אלפא תחת הכותרת "מנקיינד - שורט מלבב". כותב המאמר מתייחס לעובדה שהמניה הכפילה את שוויה לאחרונה וטוען כי שווי השוק הנוכחי של החברה (900 מיליון דולר טרם המפולת אתמול) הוא לחלוטין בלתי מוצדק וכי השווי הנכון הוא סביב 250 מיליון דולר, או 50 סנט למניה. דאונסייד של עוד כמעט 70% (בנוסף לנפילה אתמול).
- 9.פרופ' אבירם(איצ100) 06/04/2016 16:29הגב לתגובה זואז..לא נראה טוב. לא מריח טוב. לא מרגיש טוב. לא נשמע טוב..מה עוד צריך להוסיף? ואנחנו אומרים כל יום: שימרו על עצמכם ועל ממונכם.
- 8.מאןקיינד הלכה עם מאן 29/03/2016 13:42הגב לתגובה זוחברה שהוכנסה לבורסה כעוד שורה של ניירות מפוקפקים עו ההנהלה החדשה שמנסה למצוא דרכים לעורר את מחזורי המסחר והשפל אליו הגיעה הבורסה.
- 7.חברה בדיחה. (ל"ת)hggf 29/03/2016 10:06הגב לתגובה זו
- 6.אנשים מעבירים את הכסף לטבע (ל"ת)יניב 29/03/2016 10:03הגב לתגובה זו
- תוך יום יומיים. ככה זה תמיד כשיש משבר בחברות אחרות (ל"ת)טבע הולכת לזנק 29/03/2016 10:28הגב לתגובה זו
- ליניב 03/04/2016 14:02והלכתי לישון עד שנת 2017
- 5.חובב 29/03/2016 09:38הגב לתגובה זוביוטיים מגלמת סיכונים כי היא רק בשלבי פיתוח, אבל מתקדמת בצורה מסודרת במגוון פיתוחים עם פוטנציאל גבוה. ב 31 בסוף המסחר שיחת ועידה לעידכון מצב השני ניסויים. משקיעה מובילה בחברת בת של הדסית ביו, סל קיור. השקעה מסוכנת כי חברה ללא מכירות. גילוי נאות, מחזיק הדסית וסוחר בה. אז ל 2 לא צריך להכליל.
- 4.החולם לטוב 29/03/2016 09:18הגב לתגובה זומי הפושע שאישר אותה לרישום בבורסה את כל הזבל מביאים לפה
- 3.זה מראה כמה שכונה הבורסה שלנו מביאים חברה מבחוץ שמרסקת (ל"ת)אדי 29/03/2016 09:13הגב לתגובה זו
- 2.אחד שמבין 29/03/2016 09:12הגב לתגובה זוכל התחום מוכה רגולציה ורק הבורסה עושה ניסוים בכספי הציבור ואף אחד לא לוקח אחריות על נזקים של מאות מליוני שקלים לציבור!!! פעם אחת נכשלים בכך שמלאנוקס איתוראן ועוד חברות מצוינות נוטשות את הבורסה... ופעם אחת מוסיפים חטא על פשע שמכניסים חברות כמו מנקיינד נאבידה סלזיון וביוטיים לסקטור מוכה וחבול... שלא לדבר על אפס הזיקה לישראל והעובדה שהחברות הללו באו לגייס ולא להשקיע במשק הישראלי ובעצם כך גם מקשים על גיוסים בסקטור זה של חברות ישראליות בסקטור הביומד דבר שעלול לחסל פעילותן!!! בעיני התנהלות היא אחד המחדלים הפיננסיים החמורים ביותר שקרו במדינת ישראל!!!
- 1.די כבר!!!! 29/03/2016 08:49הגב לתגובה זומתי היא תצא סוף סוף מהמדדים? ייבאו חברה כושלת והסבו נזקים למשקיעים. סתם, פשוט סתם..

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
