דו"חות טבע בחוץ: עוקפת את התחזיות בשורה הרווח, ותראו את מכירות הקופקסון
ענקית התרופות הישראלית שחררה את הדו"חות לרבעון השלישי, עוקפת את התחזיות וגם מעלה את תחזיות הרווח לשנה כולה.
מניית טבע 0.83% עברה לירידות של 1.2% בת"א עם פתיחת המסחר בוול סטריט שם המניה מאבדת כעת 3.1%.
בשורה העליונה החברה מדווחת על הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, קיטון של 5% שנבע משערי מטבע שגרעו 371 מיליון דולר. בניטרול הפשעה מטבעית ההכנסות עלו ב-3%. בשורה התחתונה הרווח הסתכם ב-1.35 דולר למניה (non-GAAP) או 1.2 מיליארד דולר, גידול של 1%. התחזיות עמדו על הכנסות של 4.75 מיליארד דולר ורווח של 1.28 דולר למניה.
הקופקסון: הכנסות תרופת הקופקסון רשמו ירידה של 2% ל-1.085 מיליארד דולר וזאת באופן ברור בגלל ירידה דרסטית בהכנסות התרופה מחוץ לארה"ב שנחתכו בלא פחות מ-33% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-207 מיליון דולר וזאת בשל תחרות חריפה באירופה וחולשה גם ברוסיה. מנגד, בארה"ב דווקא נרשם גידול של 10% במכירות הקופקסון לרמה של 878 מיליון דולר וזאת בשל גידול בהיקף המכירות, דבר שפיצה על ירידת המחיר. החברה מעדכנת כי 76% מהמטופלים בארה"ב עברו לקופקסון בגירסה של 40 מ"ג (תלת שבועית) שהינה גירסה חדשה של הקופקסון ומוגנת בפטנט (עד 2030). נציין כי מדובר בשיעור מעבר שכבר מוכר בשוק בשבועות האחרונים.
התרופות הגנריות: המכירות ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, ירידה של 9%. במונחי מטבע מקומי, ההכנסות ירדו ב-1% בהשוואה לרבעון השלישי של 2014. בארה"ב המכירות הגנריות רשמו ירידה של 8%, באירופה של 13% ובשאר העולם של 8%.
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדכון תחזיות: טבע מספקת את הסחורה היום כאשר היא מעלה את תחזית הרווח למניה ל-2015 כולה מ-5.15-5.40 דולר ל-5.40-5.45 דולר.
הצד הכואב, טבע מדווחת כחלק מהדו"חות כי ההפסד כתוצאה מהאחזקה במיילן הסתכם ב-623 מיליון דולר לפי מחיר המניה של מיילן ב-30 בספטמבר 2015.
ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע: "היה זה רבעון טרנספורמטיבי עבור טבע, בו המשכנו לקיים את כל הבטחותינו – כספיות, תפעוליות ואסטרטגיות. אנו ממשיכים למקד את מאמצינו בהכנות לאינטגרציה של העסקים הגנריים של אקטביס ושל רימסה. לחזק את צבר המוצרים היחודיים שלנו ובעיקר את המוצרים שהם בשלב פיתוח מתקדם, וממשיכים ביצירת המודל העסקי החדש שלנו על מנת למצב את טבע לצמיחה ארוכת-טווח ובת קיימה. לצד כל זאת, עשינו צעדים משמעותיים לקראת שינוי עמוק בטבע, בדרך אשר ממשיכה ומדגישה את מה שהופך אותנו ליחודיים בתעשיה, מאפשרת לנו לשרת את החולים טוב יותר ולייצר ערך משמעותי לכל בעלי העניין שלנו. אנו שמחים לבשר שהעלנו את תחזית הרווח למניה לשנת 2015 ל-5.40-5.45 דולר מ-5.15-5.4 דולר, דבר המחזק את אמונתנו באיתנות העסק ובמומנטום הצמיחה המתמשך במבט קדימה אל 2016".
האנליסט יונתן קרייזמן מירושלים ברוקראז': "טבע דווחה תוצאות טובות. שורת ההכנסות היתה מעט גבוהה ביחס לציפיות וסייעה להכות את השוק בשורת הרווח למרות קיטון ידוע מראש בגנריקה בארה"ב. טבע מצליחה לשמר את המומטום החזק בזכות חוסנו של הקופקסון שלמרות הגנריקה בארה"ב רשם עלייה קלה לעומת הרבעון השני. גורם נוסף שסייע ברבעון היתה עליה מרשימה של 31% בהכנסות מהתחום הנשימתי, צמיחה של 15% ב'תריאנדה' (התרופה השניה בגודלה של טבע לאחר הקופקסון). טבע הוכיחה שליטה יפה בהוצאות עם ירידה שנתית של 7% בהוצאות התפעוליות. כתוצאה מהגורמים הללו החברה העלתה את תחזית הרווח לשנה ב-2.5%, להערכתנו תוך צייפיה לרבעון רביעי חזק בקופקסון. אנו נותרים בהמלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 80 ד' למניה."
- 9.שישלמו יותר מס חברות !! 0.3% ? בושה !! (ל"ת)רועי 31/10/2015 18:43הגב לתגובה זו
- 8.יון 30/10/2015 11:18הגב לתגובה זולאחר הפרסום המניה ירדה חזק באר"הב, למה?
- 7.גיא 29/10/2015 16:29הגב לתגובה זותוצאות יפות לטבע, שיפור בהוצאות יום ראשון צפי לעליות,מאמין שתהיה עוד עלייה יפה..
- 6.להזכירכם, הקיץ טבע נסחרה ב27000. (ל"ת)עדין רחוקה מהשיא 29/10/2015 14:34הגב לתגובה זו
- 5.צביקה 29/10/2015 14:23הגב לתגובה זוהפסידו עים מיילן שקנו חלק ממנה
- 4.EZRA 29/10/2015 13:31הגב לתגובה זוטסה 10 אחוז למעלה בחידוש המסחר.
- 3.מנכ"ל משכמו ומעלה כל הכבוד (ל"ת)tr 29/10/2015 13:23הגב לתגובה זו
- מיוחס 29/10/2015 13:49הגב לתגובה זומע"מ לא משלמים אגורה. והכסף שלנו מוקע ביפן והונגריה . על חשבון משלם המיסים. ואתם משלמים מס מלא. כמה שאתה גדול פחות מס..רק בישראל רק אצל ביבי
- מיוחס לא מיוחס 29/10/2015 17:44הלוואי והיו עוד הרבה חברות כמו טבע בארץ שמעסיקות אלפי עובדים שמרוויחים משכורות גבוהות ומשלמים מס הכנסה וביטוח לאומי חודש בחודשו ובהיקפים גדולים. שלא לדבר על תעשיה שלמה של נותני שירותים שחיים מהפרורים של טבע כגון נהגי מוניות, הסעות, מסעדות, נקיון אבטחה וכו. טבע מספקת פרנסה לאנשים וביטחון למדינה. זה מספיק חשוב כדי שלא לעשות כל יום חשבון רווח והפסד על המס שהחברה עצמה משלמת. אם היתה עוברת לאירלנד כל אותם עובדים ישראלים לא היו עוברים יחד איתה ואז המצב היה הרבה יותר גרוע מזה שהיא משלמת רק 0.3% מס. צריך להיות חכם לפעמים ולא צודק
- 2.בדרך לשער 28K (ל"ת)סוחר וותיק 29/10/2015 13:21הגב לתגובה זו
- אם אתה סוחר אז אני טייס לך לדוג לך (ל"ת)חי 29/10/2015 14:28הגב לתגובה זו
- סוחר וותיק 29/10/2015 15:16במהלך 2016 היא גם תגיע ל 30
- 1.בדרך ל 28₪ (ל"ת)סוחר וןתיק 29/10/2015 13:19הגב לתגובה זו
- טעיתם כולכם (ל"ת)חיים 29/10/2015 17:56הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
