רוסאריו ייעוץ ומחקר מעניקים אפסייד של 50% למניית כנפיים

ב'רוסאריו' מעניקים לחברת 'כנפיים' אפסייד של 50% ממחירה הנוכחי, ש"מאפשרת חשיפה סולידית לעולם התעופה הישראלי ובזול"
גיא ארז |

רוסאריו ייעוץ ומחקר יצאו בסקירה חמה למניית כנפיים -1.17% , גם לאחר שזו זינקה מעל ל-200% ב-12 החודשים האחרונים, ומעניקים לה אפסייד מרשים, של כ-50% משווי השוק הנוכחי שלה:

למי שלא מכיר, לחברת כנפיים 4 החזקות מעולם התעופה ונגזרותיו:  היא מחזיקה ב-36.3% ממניות אל על, שנהנתה בשנה האחרונה ממומנטום חיובי משמעותי, זאת בעיקר על רקע ירידת מחירי הדלק הסילוני, שמהווה מרכיב מרכזי בהוצאותיה. חברת כנפיים, היא גם בעלת השליטה בחברת התעופה. מטעמי שמרנות, לא לקחו ברוסאריו בחשבון אפסייד אפשרי במניית אל על, בתמחור שווי האחזקה של כנפיים בחברה.

החזקה נוספת היא גלובל כנפיים ליסינג  (100% )– חברה שעוסקת בפעילות החכרת מטוסים שבבעלותה לחברות זרות. גלובל אינה מעסיקה עובדים ושירותי ההנהלה שלה מסופקים לה על ידי כנפיים במסגרת הסכם למתן שירותי ניהול. פעילותה של גלובל מאופיינת בחוזים לטווחי זמן בינוניים וארוכים (3 עד 13 שנים) ובתזרים יציב יחסית. למרות ירידה יחסית בהיקף הכנסותיה של גלובל בשנת 2014 ובמחצית הראשונה של שנת 2015, מאמינים ברוסאריו כי בהתבסס על ניסיונה של גלובל מחד, ועל מצבה הפיננסי מאידך, קיים פוטנציאל ממשי להגדלת היקף פעילותה (הגדלת מספר עסקאות החכירה) והכנסותיה בעתיד הנראה לעין.

עוד החזקה היא כנפי תחזוקה (100%) – החברה מספקת שירותי תחזוקת מטוסים לחיל האוויר. החברה מאופיינת בהסכמים ארוכי טווח מול התעשייה האווירית ולפיכך מצליחה לייצר תזרים מזומנים יציב לחברת כנפיים.

כמו כן, מחזיקה כנפיים ב-50% ממניות QAS –חברה שמספקת שירותי קרקע לחברות תעופה ומפעילה דוכני קפה וטרקליני נוסעים ואח"מ בנתב"ג. פעילותה בתחום שירותי הקרקע נעשית מכוח הרשאה שניתנה לה על ידי רשות שדות התעופה שתוקפה עד מאי 2016. פעילותה בתחום טרקליני הנוסעים נעשית מתוקף זיכיון שקיבלה עד סוף שנת 2019. למרות התחרות הגדולה בענף בו פועלת QAS, הזיכיונות/הרשאות שניתנו לה מבטיחות תזרים הכנסות סולידי. 

בסקירתה של האנליסטית מאיה גרינוולד, היא מעריכה כי החזקה במניית כנפיים מאפשרת חשיפה סולידית למניית אל על (וכאמור, היא מאמינה כי קיים בה עוד אפסייד, אך לא תמחרה אותו), בפחות מחצי מחיר מזה שבו היא נסחרת בשוק. בנוסף, "החזקה בכנפיים טומנת בחובה פוטנציאל לאפסייד ממשי בזכות פעילות גלובל ליסינג. אנו מאמינים כי המיקוד והידע הנצבר של בעלי השליטה והנהלת החברה בעולם התעופה, מבטיחים התנהלות סולידית יחסית ומימוש הזדמנויות בענף שכמעט ואינו חשוף למשקיע הישראלי".

גרינוולד מעריכה את השווי הנכסי הנקי של כנפיים (לאחר שקלול 4 ההחזקות שלה שהוזכרו מעלה) בכ-437 מיליון שקל, ממנו נגזר מחיר מניה של 27.6 שקל - כ-50% גבוה ממחירה היום. ולכן, טוענים בהמלצה כי מניית כנפיים "מאפשרת חשיפה סולידית לעולם התעופה הישראלי - ובזול".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

חשוב לציין כי אמנם בסקירה מתייחסים בשמרנות למניית אל על, ולכן לא מעניקים לה אפסייד - יש לזכור כי מחירי הנפט עדיין סביב שפל של כל הזמנים - ומכך הרוויחה מניית אל על. לכן, עלייה של מחירי הנפט, עשויה לפגוע במניית אל על, ובאופן זה גם במניית כנפיים, וזהו שיקול שעל המשקיע לקחת בחשבון. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה