דו"חות בזן: עלייה משמעותית ברווח ובמרווח הזיקוק ב-Q2
חברת בתי הזיקוק בזן 0.91% מדווחת על תוצאות הרבעון השני כאשר הירידה במחירי הנפט בעולם הביאה לעלייה במרווחי הזיקוק ולשיפור משמעותי ברווחים - הפער בין מחיר הקניה של חומרי הגלם, למחיר המכירה.
הרבעון השני של שנת 2015 התאפיין בסביבת מרווחי זיקוק גבוהים - עם מרווח ייחוס ממוצע של 4.9 דולר לחבית, לעומת מרווח של 0.4 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. מרווח הזיקוק המנוטרל של בזן עמד על 10 דולר לחבית, בהשוואה למרווח זיקוק של 5.1 דולר לחבית בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי עלה ברבעון השני ל-195 מיליון דולר, לעומת 92 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. הרווח התפעולי עלה ל-157 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת רווח תפעולי של 52 מיליון דולר אשתקד.
בשורה התחתונה הרווח הנקי זינק ל-77 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת רווח נקי של 1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית ראשונה של 2015 הסתכם לכ- 203 מיליון דולר, בהשוואה להפסד מנוטרל של 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- חשש מעודף היצע: אופ״ק+ מקפיאה את התפוקה ברבעון הראשון של 2026
- הבנקים הגדולים צופים: שנות 2026-2027 יהיו חלשות לשוק הנפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתי זקוק לנפט, ביחד עם החברות הבנות שלה, עוסקות בשלושה תחומי פעילות משיקים, המדווחים כמגזרים – מגזר הדלקים, מגזר הפטרוכימיה ומגזר הסחר. קבוצת בזן עוסקת בעיקר בייצור מוצרי נפט, חומרי גלם לתעשיית הכימיה והפלסטיקה, שמנים בסיסיים ושעוות.
נעם פינקו מפסגות: "הסביבה העסקית של בז"ן מאד טובה, זו תקופה שהם מרווחים הרבה כסף. במגזר הפטרוכימיה גם שם המרווחים מאד טובים ורשמו רווח תפעולי שכפול מאשתקד, וזאת למרות הפסקת ייצור שפגעה ברווח. בשורה התחתונה הסביבה העסקית מאד טובה. מחירי הנפט משפיעים בצורה עקיפה שכן הביקוש לתזקיקים עולה. ככל שמחיר המוצר הסופי יותר נמוך הביקוש של הצרכן הסופי יגדל וזה שומר את המרווח ברמה גבוהה. מרווח של 5 דולר כמו שיש עכשיו זה מאד גבוה יחסית לשנים האחרונות. כל התסבוכת של בזן ב-3 שנים האחרונות נבעו בחולשה בסביבה העולמית ונכון לעכשיו הסביבה הזו התהפכה".
מנכ"ל החברה אריק יערי הודיע במקביל כי ימשיך לכהן בתפקיד עד סוף השנה הנוכחית.
- 5.גיא 10/08/2015 10:57הגב לתגובה זוהחברה העלתה משמעותית את הרווח הנקי בין הרבעונים! מספקת סביבה עסקית יציבה לטווח ארוך והחברה הרוויחה המון כסף! תותחים!
- 4.שיר 10/08/2015 10:22הגב לתגובה זוהמנייה הייתה צריכה לזנק ב50 אחוז לפחות אולי עוד יקרה
- 3.אין צורך ביתר תזקיקים , השוק רווי !! (ל"ת)מר נפטא 10/08/2015 09:55הגב לתגובה זו
- 2.סןף סוף אכלנו מרור בשנים האחרונות מבזן הגיע הזמן לרווח (ל"ת)אליהו 10/08/2015 09:33הגב לתגובה זו
- 1.רון 10/08/2015 09:30הגב לתגובה זוהרווח 77 מיליון $ מר גיא בן סימון ....

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
