גרף

זה הסקטור שטס 25% תוך 3.5 חודשים, וגלעד אלטשולר אומר עליו- "עדיין לא יקר"

בזמן שהמעו"ף עלה רק 0.5% החודש, אחד הסקטורים הכבדים ביותר ביצע מהלך עליות דרמטי - ומהיר מאוד
יוסי פינק | (6)
נושאים בכתבה בנקים

מדד ת"א בנקים טיפס אתמול 1.3%, השלים מהלך של 25% תוך 3.5 חודשים. מתחילת החודש בזמן שהמעו"ף עלה 0.5%, מדד הבנקים קפץ 6.5% וזאת בהובלת מניית לאומי 0.98% שטיפסה 10% החודש ואחריה מזרחי טפחות 1.84% עם עלייה של 9%.

אתמול הראלי קיבל דחיפה נוספת כאשר ברקליס הוציא עדכון המלצה והקפיצו מעלה את מחירי מניות הבנקים תוך שהם כותבים כי הפער בין הבנקים בישראל לבנקים באירופה לא הצטמצם ועדיין עומד על 35% במכפילי הון ו-38% במכפילי רווח, זאת למרות אינם ההתקדמות שעשו הבנקים הישראלים בכל הקשור בטיפול בעלויות והלימות הון". בברקליס לא ממש מודאגים מרפורמות אפשרויות בסקטור הבנקאות בישראל וסבורים שאפסייד בבנקים יכול להגיע כתוצאה מקיצוצים." מי המניה המומלצת בסקטור? לחץ כאן

גלעד אלטשולר שהתראיין בסוף מארס האחרון ל-BizTV ואמר כי סקטור הבנקים הוא המומלץ ביותר מבין הסקטורים בבורסה בת"א (צפו בראיון), אומר היום ל-Bizportal כי גם אחרי מהלך העליות האחרון - "הבנקים עדיין לא יקרים".  

קרוב מאוד לנפץ את השיא של 2007: נקודה מעניינת נוספת היא שמדד הבנקים מתקרב כעת לפרוץ את שיא כל הזמנים, שיא שנקבע עוד ב-2007. אייל גורביץ', המנתח הטכני של Bizportal אומר היום כי "אם בודקים על בסיס שערי סגירה, אבל על בסיס השערים הגבוהים, הרי שהמדד רחוק במטחווי קשת מהשיא. גם הפריצה שלו, אם בכלל תיארך, תיקח זמן. לא מספיק להציץ מעל, אלא לעבור משמעותית ולהתייצב מעל. מה מצב המדד כעת - לסקירה המלאה לחץ כאן

גרף שבועי של מדד הבנקים - מאז 2002

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מדד הבנקים בשיא , ומפה רק ירד (ל"ת)
    יוסי 23/06/2015 22:05
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כחלון הולך לכסח אותם 23/06/2015 22:05
    הגב לתגובה זו
    בקיצור מדד הבנקים בשיא , ומפה רק ירד
  • 3.
    בסופו של דבר -השוק רק עולה..לא יעזור (ל"ת)
    אנליסט 23/06/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאיר 23/06/2015 10:41
    הגב לתגובה זו
    עוד לא הפנימו שאין כזה דבר: השוק רק עולה
  • שמטוב 23/06/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    האלטשולרים רק גוזרים קופונים בעמלות השונות שהם לוקחים עבור המסחר. לא מעניינים אותם בהכללה האינטרסים של הקונים. כל המלצה של האלטשולרים מטרתה היא אחת:לאמר "יש לנו מציאה עלק", רוצו קנו אצלנו כדי שאנו ניגזור קופונים, נכון שאנו מבטיחים רווח אבל אנחנו לא מבטיחים לקיים.
  • 1.
    יועץ נוצץ 23/06/2015 10:14
    הגב לתגובה זו
    :)
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

עופר חביב
צילום: קרדיט מגמא פוטו
ראיון

מנכ"ל אבוג'ן: "חברות כמו גוגל נכנסות לתחום, זה פותח ריינג' אחר של עסקאות שאפשר לעשות"

מודל AI גנרטיבי חדש שפותח בשיתוף גוגל קלאוד מקפיץ את מניית אבוג'ן ומסמן מהפכה בפיתוח מולקולות פורצות דרך בתחומי הפארמה והחקלאות; בראיון לביזפורטל עופר חביב מנכ"ל החברה מציין שחברות גדולות כמו גוגל נכנסות לתחום וזה נותן רוח גבית "הם מתחילים לחפש מקומות חדשים שרעבים למהפכה, ועם AI זה באמת מהפכה. עד היום הם לא באמת היו בתחום, התחום יחסית מורכב וקשה והיום הם מתחילים להיכנס לשם"

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה אבוג'ן עופר חביב

אבוג'ן אבוג'ן 0.83%   הודיעה אתמול על השלמת מודל היסוד של בינה מלאכותית גנרטיבית, גרסה 1.0, לעיצוב מולקולות קטנות, שפותח בשיתוף פעולה עם Google Cloud. המודל החדש מרחיב את היכולות הקיימות של מנוע הטכנולוגיה ChemPass AI של אבוג׳ן לגילוי ואופטימיזציה של מולקולות קטנות, בכך שהוא נותן מענה לאחת מאתגרי הליבה של תעשיות התרופות והחקלאות: זיהוי מולקולות קטנות חדשניות העונות על מספר קריטריונים מורכבים של מוצר. בעקבות הדיווח מניית החברה זינקה בשיעור חריג של כ-80%.


אבוג'ן היא חברה יחסית קטנה עם שווי שוק של כ-48 מיליון שקל, שאיכזבה לא מעט משקיעים בדרך - מניית החברה ירדה בכ-85% במהלך 12 החודשים האחרונים, וירידת ערך משמעותית מאז ההנפקה. עם זאת ההודעה היום עשויה להפיח תקווה מסוימת כפי שמציין עופר חביב מנכ"ל ונשיא אבוג'ן בראיון לביזפורטל :"אני חושב שהסיפור של אבוג'ן מתחיל להיות יותר ברור, אנחנו עושים ריכוז מאמצים בשילוב של עולם המחשב וכימיה לפיתוח תרופות ולפיתוח חקלאי, זה אחד המקומות שהאפקט יהיה גבוה, וגם באופן יחסי אפשר למדוד אותו בטווח קצר, גם כמויות הדאטה הקיימות בתחום הן אדירות וזה מאוד חשוב, הכמות קריטית להצלחה".



הודעתם על ההשלמה של מודל הבינה המלאכותית, במה זה שונה מהיכולות הקודמות של אבוג'ן, ומה הופך אותו ל"פריצת דרך" כפי שאתם מגדירים?


"אבוג'ן בעבר התמקדה בכל העולם הגנומי, כאן זה תחום של כימיה. יש שני ענפים מסחריים על התחום הזה, תרופות מבוססות כימיה, ודבר שני כל עולם האגרו כימיה. כל אחד מהתחומים האלה הוא שוק אסטרונומי של עשרות ומאות מיליארדים. הקושי בתחומים האלה הוא למצוא מולקולות שעושות את העבודה וגם עוזרות בכל מיני פרמטרים אחרים על מנת להגיע למוצר מסחרי. לצורך העניין, אם יש מולקולה שמרפאה משהו אחד והורגת משהו אחר זה לא כל כך עוזר. או אם יש חומר שהורג חרקים אבל הוא מנדף מהר מאוד אז גם לא יעיל. 


כלומר צריך הרבה מאוד פרמטרים מעבר לזה שזה עושה את העבודה, ולמצוא את זה בתוך כל מיליארדי המולקולות זה מאוד קשה. אנחנו באמצעות AI מצליחים להגיע למצב שאנחנו מוצאים מולקולות שעומדות בכמה וכמה קריטריונים. ומה שאנחנו עושים אנחנו יודעים להגיע ב-4 קריטריונים חשובים אנחנו יכולים לאחד אותם ולהגיע לקבוצת חיתוך שעונה על הקריטריונים האלה, אבל בעצם זו רק ההתחלה, כי אנחנו הולכים להגדיל את הסיכוי שגם תעמוד בכל הקריטריונים העסקיים. מה שמדהים הוא שכדי לאמן את זה המכונה שלנו, אנחנו מאמנים אותה על סט של מיליונים של מולקולות והצלחנו לעשות את זה בין היתר בתמיכת גוגל. מי שפיתח את המודל זה האנשים של אבוג'ן גוגל נתנה לנו את המשאבים ואת זמן העבודה של המחשבים. יש לנו שני הישגים, אלגוריתמיקה ותשתית. באלגוריתמיקה זה הרצת כמה מודלים במקביל, ודבר שני זה בעלויות סבירות ופרק זמן קצר".