פוטומדקס: "מוצרי no!no! שברו שיא מכירות בערוץ הקניות באנגליה"

בסוף שבוע אחד מכרה החברה דרך ערוץ הקניות את מוצרי no!no! בהיקף של כ-3 מיליון דולר. ד"ר רפאלי: "השוק האנגלי הוא כ-20% מהשוק האמריקני"
Bizportal מערכת | (1)
נושאים בכתבה מכירות פוטומדקס

באירוע מכירות בן 24 שעות, במסגרתו השיקה פוטומדקס את הדגם החדש של מכשיר ה-no!no! Hair Pro3, רכשו צופי הערוץ יותר מ-10,500 ערכות של המכשיר בסכום כולל של יותר מ-2.8 מיליון דולר. לפני כשבוע פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לשנת 2013 ועקפה את תחזיות האנליסטים. המניה עולה היום 1.3% למחיר של 57.1 שקל המשקף לחברה שווי של 1.16 מיליארד שקלים.

ד"ר דולב רפאלי , מנכ"ל פוטומדקס: "תוצאות אירוע המכירות בערוץ הקניות מרשימות מאוד אם לוקחים בחשבון שגודלו של השוק האנגלי הוא כ-20% מגודלו של השוק האמריקני".

מורן טבק , מנכ"ל פוטותרפיוטיקס (חברה בת בבעלות מלאה של פוטומדקס) אמר כי ""אנחנו מוכרים את מוצרי no!no! באנגליה מאז 2008. עם השנים הרחבנו את נוכחותנו ליותר מ-1,000 חנויות קמעונאיות באנגליה, כולל סניפי Boots ו-Argos רשתות נוספות. נוכחותנו על המדפים עם סדרות מוצרי no!no! ומוצרי הקוסמטיקה מסדרת Neova, מאפשרת לנו ליצור גיוון בין ערוצי המכירה ולהציע ללקוח האנגלי מבחר נרחב של מוצרים ושירותים".

את הרבעון הרביעי של השנה סגרה פוטומדקס עם רווח נקי של 3.2 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 5.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשנה כולה רשמה החברה רווח של 18.4 מיליון דולר. נכון לסוף השנה, בקופת החברה היו כ-59.5 מיליון דולר במזומן, זאת לאחר שרכשה מניות של עצמה בהיקף כספי של 12 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הצלף 19/03/2014 08:28
    הגב לתגובה זו
    הכתבה רק מעלה את המומנטום של הנייר זה נותן לגיטימציה לקנות אחרי ירידה סתמית של 4% הזדמנות קנייה ללא ספק טיפש מי שמכר העלאת מכירות צפי לרווח ברבעון הבא גבוהה יותר
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל

קרן פורטיסימו מתכננת להנפיק את סוגת לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל, במהלך שמגיע בתקופה של התעוררות בשוק ההנפקות בתל אביב

תמיר חכמוף |

קרן פורטיסימו, שמחזיקה ב-80% ממניות סוגת, מתקדמת לקראת הנפקת חברת המזון בבורסה בתל אביב לפי שווי מוערך של 1.2-1.3 מיליארד שקל. הכספים שיגויסו בהנפקה צפויים לשמש להחזר חובות ולהמשך השקעות בצמיחה.

סוגת, בניהולו של גיא פרופר, בנו של דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם, מציגה מחזור מכירות שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל. 

המותג סוגת הוא אחד המוכרים בישראל ומוצרי החברה נמצאים בכמעט כל בית. החברה עוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מוצרי מזון יבשים, בהם אורז, סוכר, קמח, פסטה וקטניות. מאז שנרכשה בידי פורטיסימו ב-2019, סוגת הרחיבה את פעילותה דרך רכישות של מותגים כמו "עץ הזית", "אל ארז", "אל נח’לה" ו"תבליני פרג". 

התשקיף צפוי להיות מוגש בשבועות הקרובים, ובשוק מעריכים כי המהלך עשוי להיות מושלם עד לסוף השנה. משיחה עם גורמים בשוק נראה כי עדיין לא התקיימו שיחות עם מוסדיים לגבי היקף או תמחור ההנפקה, אך החברה עשויה לקבל מכפילי שווי דומים להנפקת גד שבוצעה לאחרונה, שיתנו לסוגת כמובן שווי שוק אחר (מחלבות גד הונפקה בתל אביב).

שוק ההנפקות בת"א רותח

בשוק ההנפקות בתל אביב יש כיום אווירה של התעוררות, יותר חברות פונות לבורסה, יותר גיוסים, והאופטימיות חוזרת. בסוף ספטמבר סיכמנו את ההנפקות של השנה האחרונה בבורסה, אז התחילו להיסחר כבר כ-20 חברות חדשות בשוק הישראלי (ההנפקות של 2025: מי טסה ומי צללה?). מהנתונים עולה כי המשקיעים עדיין זהירים, והממוצע של תשואה לאחר הנפקה עומד על כ-14.1% מאז יום המסחר הראשון, אבל החציון רק כ-3.63%, כלומר מדובר בכמה “הצלחות” שמושכות את הממוצע, בעוד שאר החברות מתקשות.