מליסרון בדוחות חלשים: מימושי הקניונים פגעו, והקבוצה עברה להפסד

חברת הנדל"ן להשקעה, שמפעילה קניונים רבים בארץ, נאלצה למכור מספר נכסים בגלל דרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, מה שפגע בהכנסות, ברווח התפעולי ובשורת הרווח
ידידיה אפק | (3)
נושאים בכתבה מליסרון

חברת הנדל"ן מליסרון בראשותו של אבי לוי דיווחה היום (ב') את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה, בו ירדו ההכנסות ב-7%כתוצאה ממימוש נכסים, הרווח התפעולי ירד ב-23.6% והחברה עברה להפסד של 73 מיליון שקלים, בעיקר בשל הגדלת ההפרשות למיסים.

החברה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2013 בהכנסות של כ- 325 מיליון שקל, לעומת כ-351 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה ממכירת הקניונים רננים וסביונים בתחילת חודש אפריל, וכן ממכירת הזכויות בנכס איקאה בנתניה באוקטובר בשנה שעברה. ירידה זו קוזזה בחלקה בעליה בהכנסות, שנוספו לקבוצה מאכלוס ההרחבה של קניון רחובות ומאכלוס מבנה נוסף בפארק התעשיות ביקנעם.

ה-NOI (הרווח התפעולי נטו) של מליסרון ברבעון הסתכם בכ-238 מיליון שקל, בהשוואה לכ-250 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI ברבעון כולל שיפור בתוצאות הכספיות של הקניונים אשר קוזזו על ידי הוצאות חשמל גבוהות המאפיינות את חודשי הקיץ והפרשות חד פעמיות של ארנונה בגין שנים קודמות אשר השפעתן בסך כולל של כ-10 מיליון שקלים. החברה מציינת כי ה-NOI של "נכסים דומים" (Same properties), המנטרל את הנכסים שמומשו את הנכסים שנוספו, הסתכם ברבעון השלישי בכ-234 מיליון שקל, לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורת הרווח התפעולי, רשמה מליסרון ירידה חדה של 23.6% ל-232.5 מיליון שקל, לעומת כ-304.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מהירידה בהכנסות בעקבות מכירת הקניונים כאמור ומהעובדה שסעיף ההכנסות מעליית ערך נדל"ן להשקעה הסתכם ברבעון השלישי השנה בכ-21 מיליון שקל נטו, לעומת כ-80.5 מיליון שקל נטו ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, חברת הנדל"ן להשקעה רשמה מליסרון הפסד המיוחס לבעלי המניות של כ-73 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-106 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012. הירידה בסעיף זה נבעה, בעיקר, כתוצאה מהגדלת ההפרשות למיסים בעקבות שינוי שיעור מס החברות במשק החל מיום 1 בינואר 2014 לשיעור של 26.5%.

במקביל לפרסום הדוחות, דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך 40 מיליון שקלים, או 94.86 אגורות למניה. זוהי העלייה השנייה בשיעור הדיבידנד הרבעוני לאחר שהחברה הגדילה את הדיבידנד שחולק לאחר דוחות הרבעון הראשון.

ליאורה עופר, יו"ר החברה, מסרה בתגובה לדוחות כי "בתשעת החודשים הראשונים של השנה שקדנו על השלמת מימושי הקניונים, כפי שנדרשנו לבצע על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים. למרות ביצוע מכירה בלוחות זמנים קצובים של הנכסים, הם נמכרו בדומה לשווים בספרים. תמורת המימושים שהתקבלה וכן זו שצפויה להתקבל בטווח הקצר, שימשה בעיקרה את החברה להקטנת רמת המינוף וחיזוק היסודות הפיננסיים של הקבוצה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דני דין 19/11/2013 07:39
    הגב לתגובה זו
    ליסרון נשארה חזקה ומחלקת דיבידנדים מכובדים, עם מכפיל נמוך של 7.5 ורווח נקי,תפעולי ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת שהולכים וגדלים כל שנה בעקביות.
  • 2.
    אני מלירסון מ 9900 פיר מנייה (ל"ת)
    יופיטר שוקי הון 19/11/2013 06:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ברק 19/11/2013 00:42
    הגב לתגובה זו
    מבין הנכסים שהיו להם אזי ההסבר היחיד להפסדים הוא הוצאות מטה ושכר. אולי למי שמנהל פחות נכסים מגיע פחות שכר. אין תרוץ להפסדים על נכסים טובים. ואלי גם המפקח על ההגבלים היה צריך להגביל לפני שקנו את כול הנכסים ולא אחרי.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.