האנליסטים על מזרחי: "חייבת להיסחר מעל ההון", מה מחיר היעד למניה?
אחרי שבנק מזרחי טפחות
מאיר סלייטר מבית ההשקעות מיטב-דש ממשיך להמליץ 'קנייה' על המניה ומעלה את מחיר היעד למניה מ-45 שקל ל-50 שקל.
סלייטר: "בנטרול השפעת המס, הוצאות השכר המעט גבוהות ונרמול המדד הגבוה, הבנק ממשיך להציג יכולת לייצר רווח רבעוני של 260-270 מיליון שקל. ברמה השנתית מדובר על רווח של 1.05-1.1 מיליארד שקל, המשקף תשואה להון של 11%-11.5%. הבנק נסחר הבוקר במכפיל הון של 1 ובמכפיל רווח של כ-8.9, מכפיל נמוך ביחס ליתר הבנקים".
מיטב-דש: "הבנקים צריכים להסחר במכפילי רווח גבוהים יותר"
הרווח של מזרחי טפחות הסתכם ברבעון השלישי ב-301 מיליון שקל (שיפור של 16%), התשואה על ההון 13.3% (לעומת 13%), הכנסות המימון 915 מיליון שקל (שיפור של 14%) והאשראי לציבור הגיע ל-136.7 מיליארד שקל.
מיטב-דש: "לאור רמת הריבית הנמוכה, הבנקים צריכים להסחר במכפילי רווח גבוהים יותר מהרמה הנוכחית המשקפת מכפיל רווח 10. מכפיל רווח גבוה יותר נובע מסביבת הריבית הנמוכה, מקיטון ברמת הסיכון של הבנקים ומהעובדה שהרווחיות שלהם תשתפר במתווה של ריבית עולה".
- מזרחי טפחות: רווח של 1.48 מיליארד שקל וחלוקת דיבידנד של 50%
- ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מזרחי טפחות מצליח לשמור על מעמדו בשוק המשכנתאות והוא מחזיק בנתח שוק של כ-36%. היקף המשכנתאות שהבנק מעניק הגיע לשיא של כל הזמנים מבחינתו - 82 מיליארד שקל, זינוק של 12% לעומת סוף ספטמבר 2012.
אקסלנס: "הבנק ממשיך להשתפר בהפרשות בגין חובות בעייתיים"
מיכה גולדברג, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט הבנקים של אקסלנס, נשאר בהמלצת 'קניה' לבנק עם מחיר יעד של 48.1 שקל. "הבנק ממשיך להצמיח את תיק האשראי שלו, ומתחילת השנה גדל התיק ב-6.3%! אנחנו ממשיכים להמליץ לקנות את המניה", מסביר גולדברג.
אקסלנס: "עם תשואה של 13%, הבנק חייב להיסחר מעל ההון. באופן קבוע ויציב ב-12 הרבעונים האחרונים, הבנק מייצר תשואה על ההון של כ-13%. עם אינפלציה, או בלי אינפלציה. עם ריביות נמוכות, ועם ריביות נמוכות אף יותר. בסביבת ריבית של כמעט אפס, בנק שיודע לייצר תשואה של 13% ויחלק דיבידנד בשיעור תשואה של כ-4% חייב להיסחר הרחק מעל ההון העצמי.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
גולדברג: "הבנק ממשיך להשתפר, עם גידול בכמות ההפרשות בגין חובות בעייתיים שכבר זוהו, וירידה בשיעור החובות הבעייתיים ביותר. הבנק כבר הפריש כ-1 מיליארד שקל בגין בעיות פוטנציאליות בתיק המשכנתאות שלו, כך שגם הרעה בשוק הדיור לא אמורה לגרור הרעה מיידית ומשמעותית. בשורה תחתונה: בנק מזרחי נשאר הבנק הרווחי, היעיל והצומח בישראל".
פסגות: "דוח כספי טוב - מחיר היעד 50 שקל למניה"
טרנס קלינגמן, מבית ההשקעות פסגות מבהיר שמדובר בדוח כספי טוב והוא מעלה את מחיר היעד ל-50 שקל למניה (לעומת מחיר יעד קודם של 44 שקל). "הרווח הנקי הסתכם ב-301 מיליון שקל (המשקף תשואה על ההון של 12.7% על בסיס שנתי) מעבר לקונצנזוס האנליסטים שעמד על 285 מיליון שקל", מסביר קלינגמן.
פסגות: "מחיר היעד החדש משקף ירידה בתשואה ל-9.5% במקום 10% ביחד עם הגידול הצפוי בהון העצמי בשנה הקרובה. חידוש תזרים הדיבידנדים ביחד עם רמת הפרשות נמוכה תגדיל את התשואה על ההון לאזור ה-12% גם בסביבת ריבית ואינפלציה נמוכה. אין סיבה שמניית הבנק לא תיסחר משמעותית מעל ההון העצמי".

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
